Bifurs spelkönika 2023

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Spelpass #75
2023-11-16, fysiskt möte, Blade Runner, Electric Dreams, ca 3 timmar, SL jag
Vi närmar oss upplösningen på detta spännande Case file. Våra detektiver är Leah i hälarna, nu är bara frågan om de hinner ikapp henne innan hon glider dem ur greppet.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Spelpass #76
2023-11-19, fysiskt möte, SKR, The Haunting of Sisters Three, ca 4,5 timmar, SL @chrull
Första passet på MunkCon I ihop med @ceruleanfive, @Deodanders och två icke-forumiter (?). OSRigt fantasy i något mystiskt medeltida Europa. RPna röjer hemsökta kvarnar, tampas med odöda och sprickor till bortomvärlden. Slutar i närapå
TPK - en RP lyckas föy hals över huvud utan skatter :p.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
794
Spelpass #77
2023-11-19, fysiskt möte, Mutant 2089, Hårda bud, ca 3 timmar, SL jag
Andra passet på MunkCon I. Spelare var @Sidd och två icke-forumiter. Detta äventyr av @Magnus Seter levererar som vanligt bra rälsad fartfylld action. Ett säkert kort.
@Republiken (som jag pratade med några gånger under ert spel) är indragen på forumet i och med konventet.
 

Maggad

Veteran
Joined
19 Nov 2023
Messages
7
Spelpass #76
2023-11-19, fysiskt möte, SKR, The Haunting of Sisters Three, ca 4,5 timmar, SL @chrull
Första passet på MunkCon I ihop med @ceruleanfive, @Deodanders och två icke-forumiter (?). OSRigt fantasy i något mystiskt medeltida Europa. RPna röjer hemsökta kvarnar, tampas med odöda och sprickor till bortomvärlden. Slutar i närapå
TPK - en RP lyckas föy hals över huvud utan skatter :p.
Jag spelade Claudia i scenariot. Stort tack för trevligt spel!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Republiken (som jag pratade med några gånger under ert spel) är indragen på forumet i och med konventet.
Aha så det var du som var Varulvs-Demonen som lurkade i kulisserna där mitt uppe i MUTANT-actionstriden.
Mina special-implantat att låsa på fi-mål failade totalt å Republiken kastade handgranat som hamnade på mig bla.
Ja det var ”Hårda Bud” där å då👍
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Spelpass #78
2023-11-26, onlinemöte, Warhammer FRP 2nd ed, Death on the Reik, ca 3,5 timmar, SL @Rymdhamster
Efter att ha kommit överens med rebeller om gemensam sak - de gör en avledningsmanöver medan rollpersonerna försöker infiltrera borgen via de underjordiska tunnlarna - ger sig gruppen iväg med en guide. De hinner dock bara någon timme genom skogen innan de stöter ihop med en patrull soldater, ledda av en kedjad beastman, som någon slags grotesk spårhund. En vild strid utbryter under trädkronorna och vakterna nedgörs, drivs på flykten, jagas ikapp och angrips igen - innan till sist en av dem försvinner iväg. Oroliga ger gruppen uppsökande och fortsätter mot sin ekan vid flodbanken, för att därifrån diskret kunna ro till tunnlarnas mynning. Med guidens hjälp hittar de rätt och beger sig in i mörkret, men det har inte kommit många meter in förrän de ser underliga spår på giolv, väggar och tak och hör ett ekande ljud som fyller dem med fasa...
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Spelpass #79
2023-11-30, fysiskt möte, Blade Runner, Electric Dreams, ca 3 timmar, SL jag
Sista delen av detta case file som rundades av med en passande och tematiskt pricksäker uppgörelse med Leah, som till sist fick ge sig av med Sarah. Vissa RP ville släppa henne andra inte (här hade man kunnat köra mer PvP men i slutändan föll det ut bra där de mer juniora poliserna böjde sig för de äldre).

Jag ju redan hyllat detta scenario så jag har inte så mycket nytt att säga. Klockade in på 4,5 pass vilket kändes helt lagom. Ser fram emot att kunna spela Fiery Angels ganska snart, däremellan blir det lite The One Ring.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Spelpass #80
2023-12-05, fysiskt möte, Symbaroum, Törnetronen, ca 3 timmar, SL jag
Äntligen Symbaroum igen, om än med två spelare borta. RPna reser över Titanerna, blir förföljda av mystiska individer, anländer till Korindas klippa, Esmerelda försvinner och blir till slut förgiftade. Riktigt spännande pass med krypande känsla av obehag som exploderar i förgiftningsscenen (som de med knapp nöd överlever tack vare sin alkemiväska). Spelarna börjar alltmer förstå att allt inte är vad det ser ut att vara... ;).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Spelpass #81
2023-12-10, onlinemöte, Warhammer FRP 2nd ed, Death on the Reik, ca 3 timmar, SL @Rymdhamster
Rollpersonerna kämpar sig igenom tunnlarna under Castle Wittgenstein - slemmiga underliga varelser, vidriga mutanter, bitande fladdermöss och förvuxna råttor som måste bekämpas och skrämmas bort i en blodig kavalkad innan de till sist når passage som leder dem in till borgens nedre vattenport. Väl där, huttrande och medtagna inser de att de är bevakad av tre vakter. Rädda för att lämna dem i ryggen gör de sig suckande redo för ännu en strid, kanske deras sista.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,219
Spelpass #82
2023-12-14, fysiskt möte, The One Ring, Tales from the Lone Lands, ca 3 timmar, SL jag
Vår session 0 i detta spel - mycket roligt och resulterade i en bra grupp. Dvärgen Thirin, hobbiten Griffo Puddingfot, skosmannen Korpöga ("Odo") och vår dunedain Gråmur (Thaliondir). Roligt att tre av fyra RP landade i att de har något slags hemliga namn (eftersom dvärgar alltid har det på khuzdul). Jag är otroligt peppad på att få spela i Midgård igen, det ska bli väldigt kul. Hoppas mitt Tolkien-nörderi inte skrämmer bort spelarna...
 
Last edited:
Top