Nekromanti (BIDRAG) Zonkpop Lite

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
[ > dogma3.pdf < ]

Zonkpop Light är inget rollspel. Det är pulsen inom oss alla. Det är vår nya moral. Vårt nya kollektivmedvetande. Du spelar inte ett rollspel. Zonkpop Light är på riktigt. Allt som händer när du och dina vänner spelar Zonkpop Light är baserat på verkliga händelser. Välkommen till framtiden.

Året är 2031, men frånvaron av laserpistoler, svävande bilar och robotar är anmärkningsvärd. Gatorna i Stockholm, eller Dallas, eller Belgrad, ser ganska precis ut som de gjorde i början av millenniet. Några fler sprickor, lite mer skräp.
Men saker har förändrats. Människorna är annorlunda. De styrs av andra lagar. De styrs av zonkpoppen.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Det mest orginella och nyskapande bidraget. Känns väldigt tilltalande och unikt faktiskt. Spelet är upplagt på ett bra och lättfattigt sätt, men jag känner att jag vill veta mer. Mycket mer. Så se till att släpa ut Dnalor ur sin håla och gör färdigt fullängdaren, annars blir jag snart ilsk! :gremmad:

Bra jobbat grabben... :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Kommentarer: Zonkpop Lite

Det första jag måste säga är att introtexten är väldigt medryckande.. Hela den stilen följer genom hela dogmat.. För de flesta dogman brukar jag tänka "Hur 17 ska det här dogmat spelas?" men du lyckas på något sätt i texten föra fram både bild och handling, som gör att jag direkt får idéer på vad man ska föreställa och rollgestalta..

Regelsystemet är väldigt enkelt i de områden som inte gäller sångerna.. Nästan lite för enkelt.. Sångreglerna är dock rätt balla men jag undrar lite över hur mycket tärningsslagande det blir.. Det känns som om man vill riva loss ett solo innan man beger sig in i (verbal) strid med någon och om det är två massor mot varandra så känns det som om man kan få slå tärningsslag långt in i nästa vecka..

Eftersom du har filen på egen server så kan jag även påpeka felstavningar:
tillochmed --> till och med
tillexempel --> till exempel


Zonkpop
Första intryck: 4 (riktigt luftigt)
Grundidé: 5 (skitbra presenterad, därav femman)
Regelsystem: 4

Slits med i musiken i de slitningar som finns mellan stilarna.. Zonkpopen har kommit för att stanna..

/Han som rådiggar konceptet och tycker det ska bli intressant att se hur det färdiga rollspelet blir
 
Top