Nekromanti [BIDRAG] Star Wars: Imperiets gryning

Vindicator

Veteran
Joined
17 Jul 2003
Messages
68
Location
Tranås (men studerar i Linköping)
Ändrat: Nu har jag tagit bort ramen på sidorna i mitt bidrag, eftersom den tydligen gjorde att de andra bilderna inte laddades i gamla versioner av Acrobat Reader. Så filen som jag precis har laddat upp bör fungera bra.


Efter att ha arbetat på mitt bidrag sedan igår är jag äntligen klar. :gremsmile: Mitt spel är ett traditionellt och fullt normalt Star Wars-rollspel i dogmaformat som är lite inspirerat av det första Stjärnornas Krig-spelet från West End Games - det första rollspelet jag någonsin spelade.
Det utspelar sig mellan Episod III och Episod IV, då republiken fortfarande expanderar och håller på att bli ett imperium. Jag tycker att denna tidsperiod är ganska intressant, för den verkar vara mer eller mindre bortglömd i både filmer och spel, då den äger rum för tidigt för de äldre filmerna och för sent för de nya filmerna.
I de filmer jag har sett hittills har det inte nämnts någonting om hur alliansen grundades, så jag placerar den händelsen precis vid tiden för mitt spel. :gremsmile:

Titel: "Star Wars : Imperiets gryning"
Skapare: Anders Lindholm
Synopsis (återanvänd från min introduktion till spelet): "För länge, länge sedan i en galax långt borta…
Klonkrigen är över. Den tidigare så mäktiga jediorden - galaxens beskyddare i årtusenden - är krossad och de få jediriddare som ännu är vid liv förföljs genom galaxen och dödas.
Under senator Palpatines ledning har den före detta republiken börjat bli ett imperium, som med en ständigt växande klonarmé och överlägsen teknologi erövrar planet efter planet för att upprätta baser utmed galaxens yttre rand.
Det är fortfarande ett tiotal år kvar tills Imperiet ska komma att uppnå sin absoluta höjdpunkt vid tiden för Alderaans förstörelse, men det börjar redan stå klart att Palpatine inte har några planer på att lämna ifrån sig makten, trots att kriget är över.
På Alderaan bildas en hemlig motståndsgrupp, ledd av senator Bail Organa. Den är än så länge svag och oorganiserad men ändå väldigt viktig. Många år senare ska den komma att bli rebellalliansen och åter skapa fred och ordning i galaxen…"
 
Top