Nekromanti Bidrag - Samberättande-duellen

sockerpappan

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
187
Location
Umeå
som titeln tyder tänkte jag att man här skulle kunna posta de bidrag som är färdiggjorda för att få dem samlande

Sedan kan man kanske även komma med feedback på dem om man orkar äta... oj läsa skall det vara, om man orkar läsa dem.

/ Martin, som börjar bli trött, och uppenbarligen hungrig
 

sockerpappan

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
187
Location
Umeå
[Prewiew] Svenska Sagor

På grund av framtida uppkopplingsproblem lägger jag upp en första version av Frispels bidrag redan nu. Tyvärr saknas rollformulären som är något för sig men jag skall försöka att se till att de kommer upp innan mitt internet går ner.

Själva papperet är egentligen tänkt att vikas två gånger vilket gör att layouten inte är helt skärmvänlig. Vill man förstå den och inse dess brillians bör man skriva ut den dubbelsidigt och vika den två gånger så man får ett litet häfte. Annars kan man bara läsa texterna och fundera på varför bilderna ligger där de ligger. I alla fall, utan fler krumbukter eller undanflykter, så presenterar jag, 25 dagar innan deadline, en första och antagligen, med undantag av lite rättstavnings arbete, den slutgiltiga verisonen av Svenska sagor! Så gott folk, slå upp Bröderna Lejonhjärta igen eller bröderna Grim om det faller er bättre i smaken och låt er svepas med in i sagan.

/ Martin
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kastar in handduken.

Allting gick hoppfullt och ganska bra i Dogmaskrivandet då jag plötsligt drabbades av en olycklig kärlek - Universalis.
Warduke hade postat en länk i en tidigare samberättardiskussion, och jag gick in för att kolla lite noggrannare.
Det visade sig att Universalis hade gjort det jag försökte göra, fast mycket bättre. Nu handlade det mer om att ta Universalis redan perfekta regler och ändra på dom tillräckligt mycket för att det skulle få ett eget existensberättigande.. Dåligt tecken.
Jag ville inte göra ett spel jag inte är nöjd med så jag har skjutit upp det här projektet tills jag har etablerat mig bättre på samberättande, har kunnat spela Universalis några månader och tagit nya intryck att uttrycka något eget från.

Det kanske låter lite överdramatiserat, men det var en rätt omvälvande sak för mig att ge upp ett rollspelsprojekt och ta det lungt istället för att hetsa och våndas över det. :gremsmile:
 

sockerpappan

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
187
Location
Umeå
Tyvärr...

har mitt internet de senaste veckorna inte existerat så när jag i dag gick till skolan, övertalade vaktmästaren att jag borde få komma in i en datasal för att kunna kolla på internet, hittar jag enbart ett bidrag till Samberättande duellen, och det är mitt eget. Deadline gick för fem dagar sen och som vi i Frispel misstänkte så är vi antagligen så bra att vi skrämmer bort alla andra. Av godheten i våra hjärtan förlänger vi ändå inlämningsdatumet med två veckor så ni får en chans att hacka fram era bidrag. Annars kan man bara konstatera att när det gäller samberättande och dogma så är frispel bäst...

Ni har till den 12 Juli på er!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Tyvärr...

"och som vi i Frispel misstänkte så är vi antagligen så bra att vi skrämmer bort alla andra"

Eller så är vi inte intresserade. Eller så är alla intresserade totalt förvirrade att de inte hittar indiespelskategorin dit dogmaforumet förvisades. Eller så vore det helt enkelt bara dumt att ställa upp med Aki och Murder, we wrote igen.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Tyvärr...

Jag glömde i vanlig ordning helt bort tävlingen. Men okej, den tolfte skall du få så skägget trillar ner i långkalsongerna på dig. Prutt prutt.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Tyvärr...

Eller så är vi inte intresserade. Eller så är alla intresserade totalt förvirrade att de inte hittar indiespelskategorin dit dogmaforumet förvisades. Eller så vore det helt enkelt bara dumt att ställa upp med Aki och Murder, we wrote igen.
I love the smell of walkover in the morning. Smells like... Chicken.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Tyvärr...

Jag tröttnade på mitt koncept, så jag spenderade tiden på annat istället. Jag hade tänkt meddela det här på forumet men det blev inte av, av någon anledning. När jag inte tror på det jag skriver finns det ingen anledning att skriva något, känner jag, så att jag får två veckor till spelar ingen roll: jag drar mig alltså härmed ur tävlingen.


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Se min kommentar nedan... [ANT]

Fast egentligen respekterar jag att ni inte har tid/motivation. Det hindrar dock inte att en walkover förtjänar lite smädande, speciellt inte efter att alla var så kaxiga.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Tyvärr...

Tja, jag anmälde mig inte ens.
Tja, då blev du smädad helt gratis, utan extra kostnad! Det är inte varje dag man får något gratis!
 
Top