Nekromanti Biblioteket

Benwick

Veteran
Joined
4 May 2011
Messages
21
Location
Trelleborg
Bilden är tecknat från min bror och är en bild ur vår egen fantasy-rollspel-serietidning "Helden" som vi publicerade fär några år sedan i Tyskland och som vi publicerar just nu som gratis-webcomic (på engelska) online under www.ipp-comics.de
 

Attachments

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jävl.. Fant.. Und... Näe, jag säger bara att det är snyggt, för jag har inget som kan säga hur snyggt jag verkligen tycker att det är! Ska kolla på länken när jagkommer hem..
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Benwick said:
Bilden är tecknat från min bror och är en bild ur vår egen fantasy-rollspel-serietidning "Helden" som vi publicerade fär några år sedan i Tyskland och som vi publicerar just nu som gratis-webcomic (på engelska) online under www.ipp-comics.de
Oj, oj, oj. Helt fantastisk. Just den här typen av bilder har alltid fascinerat mig oerhört. Stämningen, perspektivet och detaljrikedomen är underbar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Vitulv said:
Benwick said:
Bilden är tecknat från min bror och är en bild ur vår egen fantasy-rollspel-serietidning "Helden" som vi publicerade fär några år sedan i Tyskland och som vi publicerar just nu som gratis-webcomic (på engelska) online under www.ipp-comics.de
Oj, oj, oj. Helt fantastisk. Just den här typen av bilder har alltid fascinerat mig oerhört. Stämningen, perspektivet och detaljrikedomen är underbar.
Yeah, och för ett Bergting-fan som jag själv är detta kärlek vid första ögonkastet. =)
 

Benwick

Veteran
Joined
4 May 2011
Messages
21
Location
Trelleborg
tusen tack för dem jättepositiva ord!!

jag ska se till att jag lägger ut efter tid lite mer fantasy-bilder från min bror.
 
G

Guest

Guest
Fan vad snyggt! Det är nästan som att man direkt blir insugen i scenen. Inspirerad är vad jag blev. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Benwick said:
Bilden är tecknat från min bror och är en bild ur vår egen fantasy-rollspel-serietidning "Helden" som vi publicerade fär några år sedan i Tyskland och som vi publicerar just nu som gratis-webcomic (på engelska) online under www.ipp-comics.de
Hum hum... Ruskgit, rikgit, fantastiskt jäkla snyggt.

Törs man fråga om brodern arbetar som illustratör till vardags? Går han att hyra?
 

Benwick

Veteran
Joined
4 May 2011
Messages
21
Location
Trelleborg
tack alla! det är verkligen kul att höra!

ja, min bror arbetar som illustratör :gremsmile:
han har ett portfolio:
http://ipp-world.de/zeichner-eng/ralf-paul-eng/

vi arbetar som en liten comicstudio och illustratör-agentur.
men vi hade faktiskt startat med vår egen serietidning "Helden" som ett hobby och tack den uppmerksamhet vi fick genom detta kunde vi startar vår egen liten firma. men tyvärr är det svårt att tjäna tillräkligt med pengar bara med serietidningar och illustrationer från serietidnings- eller rollspelområdet i Tyskland.
 

Benwick

Veteran
Joined
4 May 2011
Messages
21
Location
Trelleborg
kan jag lägger in här en bild till, eller skulle jag har gjort det vid första inlägget om jag vill har fler bilder i en och samma "gallerie"?
jag tänkte lägga till tuschteckningen av biblioteket.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Benwick said:
ja, min bror arbetar som illustratör smile
han har ett portfolio:
http://ipp-world.de/zeichner-eng/ralf-paul-eng/
Går det att kontakta honom på något sätt? Jag är för dålig på att navigera hemsidor och hittar inte det jag söker på den där hemsidan (kontaktinfo, var priserna ungefär kan tänkas ligga, om han tar emot uppdrag...). Kanske du kan hjälpa mig med lite svar? Eller kanske direktlänk till den del av hemsidan där svaren finns, i och med att jag nu inte hittar dit själv. Om svaren finns där, alltså.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Benwick said:
kan jag lägger in här en bild till, eller skulle jag har gjort det vid första inlägget om jag vill har fler bilder i en och samma "gallerie"?
jag tänkte lägga till tuschteckningen av biblioteket.
Jag testade, och jag kan redigera ditt inlägg och lägga in ytterligare bilder. Tror jag. Testa själv att ändra inlägget och klicka på "bildhanterare".

Eller så kanske det är låst. Jag vet inte så noga =)
 

Benwick

Veteran
Joined
4 May 2011
Messages
21
Location
Trelleborg
jag kan inte "ändra" mitt första bidrag. och om jag lägga in en extra bild här i min sista inlägg visas den ingenstans - även första bilden visades inte längre.

du kan gärna kontakta mig beroende min bror: guido (at) ipp-world (dot) de
jag är ansvarig för alla projekt och uppdrag med min bror och dem andra tecknare vi har.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Benwick said:
jag kan inte "ändra" mitt första bidrag.
Oki, trist. Då är det bara för att jag är redaktör som jag kan göra sånt... Så du får skapa en ny bildtråd helt enkelt.

du kan gärna kontakta mig beroende min bror: guido (at) ipp-world (dot) de
jag är ansvarig för alla projekt och uppdrag med min bror och dem andra tecknare vi har.
Uppfattat. Hör av mig när jag har nåt lämpligt projekt på G. Vågar du dig på att ge ett par exempel på priser, eller är det känsligt/hemligt?
 

Benwick

Veteran
Joined
4 May 2011
Messages
21
Location
Trelleborg
krank said:
Uppfattat. Hör av mig när jag har nåt lämpligt projekt på G. Vågar du dig på att ge ett par exempel på priser, eller är det känsligt/hemligt?
det är bäst att inte göra det här :)
 

Benwick

Veteran
Joined
4 May 2011
Messages
21
Location
Trelleborg
vi har teckningen också som stor 70 x 100 cm poster. vi säljer den för 5 euro i Tyskland. just nu har jag inga kvar hemma hos mig i sverige. men om jag vet att där finns intresse kan jag tar med mig några vid nästa tillfälle?
jag har tittat vad fraktkostnader skulle blir inom sverige och det är 36 kr för försendelsen av en rolle och rollen kosta cirka 10 kr. så jag kan erbjuder frakten för 45 kr (även vid köp av mer än en poster).
finns här intresse?
 
Top