Varulv [BH III] - R2

6-1 till Brynolf gör mig lite fundersam (det är jag som inte har röstat än och Brynolf som röstar på Basse utan direkt motivering). Om Brynolf är ulv betyder det då (från mitt perspektiv) att andra ulven redan ligger på Brynolf, får kolla igenom motiveringarna och vad de sagt om Brynolf i övrigt.

Röst: @Basenanji

Jag har inget emot två drev och tycker du är troligast soloulv om vi har solo-Ceasar.

Hur tänker folk om solo-Ceasar? Ni har helt uteslutit det? Vimes analys för var ju bra tyckte jag men inte mycket diskussion om möjligheten. Är det för att den inte ger något att gå på?
Är du inne på Basse som soloulv? eller vem är hans slemme kompanjon och varför?

För att dra den rövaren, så borede det förutsätta att jag (eller annan) visste att den som åkte (BM) var väktaren?
Gissningsvis är det inte jättemånga voffar (iaf inte sett till vad vi visste i R1). Att då claima väktare som voffe riskerar väl mer än vad det ger?
Då är byn bara en utröstning ifrån att veta en av ulvarna.... och det priset är nog för stort för voffe sidan....

Enda anledningen att jag outade var att de HADE bautastenat mig....för jag vet vem jag skyddade...dvs så var min funktion i bästa fall kraftigt nerfad... elleer helt nollad,,, Då vinner byn mer på att veta om det i mina ögon... även om jag lär bli hundmat.....föär enligt logik som jag fått förklarad för mig detta parti, så är "gröna" bybor primär föda för voffar..... Framför allt just nu kanske då den outade siaren redan är död....
nu tror jag ju att du är grön MEN ett ulvlag skulle fortfarande kunnat claima väktare för att locka fram den riktiga väktaren. delar din uppfattning att den ekvationen ser knasig ut från ulvrationalitet så jag landar i Stratten som snorgrön.

Vilka/vem har du som ulvar @StradhLestat?

Finns framförallt två anledningar att jag frågar.

Du är väldigt inne på att vi ska titta på duos nu i R2. Och du har uppenbarligen bevisat tidigare att flyga solo är du ok med trots skitdåliga vinstodds, så om det är en solo känns du sannolikare än de andra.
Ja, det är ingen dum fråga och nu kanske jag riskerar något här, men om sanningen ska fram så hade jag nog kunnat spela som solo-ulv. Absolut.

Någon gång vill jag lyckas med bravaden.

Och Damogn har varit bussig och gett mig inte bara en chans utan flera. Men inte den här gången,

Bättre än så kan jag inte svara.

Är du inne på Basse som soloulv? eller vem är hans slemme kompanjon och varför?
Ja, Brynolf då 😄 Tycker det är bästa caset än så länge, men det är i brist på alternativ.

Vimes och Anthrox tycker jag känns hyfsat gröna och aktiva på ett sätt som inte skriker ulv för mig.

Fjodor har ju knappt postat något men är han ulv med Brynolf är han antagligen Ceasar som rekryterat Brynolf. Möjligen en hysteriskt skojig solo-Ceasar 😄

Ja, det är ingen dum fråga och nu kanske jag riskerar något här, men om sanningen ska fram så hade jag nog kunnat spela som solo-ulv. Absolut.

Någon gång vill jag lyckas med bravaden.

Och Damogn har varit bussig och gett mig inte bara en chans utan flera. Men inte den här gången,

Bättre än så kan jag inte svara.
Det tyckte jag var ett bra svar 👍

nu tror jag ju att du är grön MEN ett ulvlag skulle fortfarande kunnat claima väktare för att locka fram den riktiga väktaren. delar din uppfattning att den ekvationen ser knasig ut från ulvrationalitet så jag landar i Stratten som snorgrön.

Jag tror brynte... Kanske basse.... Jag ser inye att så många utmärk sig åtmngt håll.
Jag fick "fel" vibbar av ant i början, men han känns grönare nu

Sysp känns inte riktigt som sysp... Men det kanske är bröllopsbalsmälla?

Men i denna situation, när det outades (av mig först), så har den outade siaren redan dödats. Det enda voffarna skulle vinna på att tvinga fram siaren och offra en egen är att vara säkra på att inte bomma ett mord på jämn natt OM de bara köpt bautasten för ojämna.
I det läget skulle de vara skapligt säkra på vem väktaren är ändå, då denna mest troligt vaktar sig själv när siaren redan åkt,,,, Det känns som vbäldigt väldigt lite utdelning på att i princip outa en av sina egna

@Brynolf du ligger lite pyrt till.

Kan du ge mig en genomtänkt grön-röd lista av samtliga i spel?
Lite ont om tid för genomtänkthet, men:

Basse/Anth/Vimes kan mkt väl hänga ihop i någon konstellation. Om Basse är ulv kan i synnerhet Anth också vara det. Vimes rösthopp i slutet känns mer svårtolkad.

Fjodor kan vara vad som helst.

Sysp tycker jag lirar grönt och röstade inte på BM, vad det nu är värt.

BB och Strad är gröna.

jag blir lite orolig av att @Vimes och @Anthrox båda verkar sitta nöjda med att Brynolf åker nu.

Brynolf och Stratten läser ju Sysp olika - vad är er läsning av brudgummen?

jag blir lite orolig av att @Vimes och @Anthrox båda verkar sitta nöjda med att Brynolf åker nu.

Jag vaknade precis och tänkte ta ett steg tillbaka från kaninhålet, så ska läsa in mig på Sysp och Vimes.
Med tanke på att nauyasten köpts tänker jag att Caesar är någon som tänkt till ett extra varv. Brynolf är.en bra rekrytering, as is Sysp. Mem jag tycler inte situationen är bäddad för tre ulvar längre. Två ulvar tyder på em Caesar med en plan. Så ska försöka se indikationer på en sådan.

Ja, jag röstar ju på Brynolf så det vore konstigt om jag var missnöjd med att han ser ut att åka ut tänker jag. Men Sysp har en poäng i att 6-1 är en lite märklig ställning. Just nu lutar jag åt att Brynolf och Basse är ulvarna (Basse JC och Brynolf rekryterad). Basse är visserligen först med att rösta på Brynolf denna runda, men om man kollar hur det inlägget är formulerat ser det ut som att det är R1 och inte R2 som startat. Det är inte riktigt "nu ska vi dreva ut Brynolf"-vibe. Som ulv är man ju låst till sitt manus och när Basse började jiddra om Brynolf i slutet av R1 kan det vara svårt för honom att dra sig tillbaka nu, utan att det ser misstänkt ut. Vi ska också notera att det inte riktigt finns några alternativ till Brynolf (möjligtvis Basse - men det kanske mest är i mitt huvud) den här rundan, jag tror inte att 6-1 är en given indikator på att Brynolf måste vara bybo i varje fall. Är Brynolf ulv vill ju hans ulvkollega att byborna ska blinka först och vända drevet.

Sysp tycker jag spelat vettigt. Inget som gör honom givet grön, men hittills ingen anledning för mig att ha honom bland mina misstänkta på andra meriter än att han känns som en superrimlig värvning.

Ja, jag röstar ju på Brynolf så det vore konstigt om jag var missnöjd med att han ser ut att åka ut tänker jag. Men Sysp har en poäng i att 6-1 är en lite märklig ställning. Just nu lutar jag åt att Brynolf och Basse är ulvarna (Basse JC och Brynolf rekryterad). Basse är visserligen först med att rösta på Brynolf denna runda, men om man kollar hur det inlägget är formulerat ser det ut som att det är R1 och inte R2 som startat. Det är inte riktigt "nu ska vi dreva ut Brynolf"-vibe. Som ulv är man ju låst till sitt manus och när Basse började jiddra om Brynolf i slutet av R1 kan det vara svårt för honom att dra sig tillbaka nu, utan att det ser misstänkt ut. Vi ska också notera att det inte riktigt finns några alternativ till Brynolf (möjligtvis Basse - men det kanske mest är i mitt huvud) den här rundan, jag tror inte att 6-1 är en given indikator på att Brynolf måste vara bybo i varje fall. Är Brynolf ulv vill ju hans ulvkollega att byborna ska blinka först och vända drevet.

Sysp tycker jag spelat vettigt. Inget som gör honom givet grön, men hittills ingen anledning för mig att ha honom bland mina misstänkta på andra meriter än att han känns som en superrimlig värvning.
dåligt uttryckt av mig - självklart borde du inte vara missnöjd med att den du röstar på åker ut. Min tanke var mer åt Sysps håll med 6-1 och ingen fart.

Jag tycker att sysp normalt gräver mer och anlyserar mer än vad jag uppfattat detta parti. Sen kan jag ha missat saker...men det ör min känsla på att sysp inte är som han brukar

Jag tycker att sysp normalt gräver mer och anlyserar mer än vad jag uppfattat detta parti. Sen kan jag ha missat saker...men det ör min känsla på att sysp inte är som han brukar
Sysp brukar väl vara rätt duktig på att gräva? När han spelar nykter dvs

Back