Varulv [BH II] - Spelet är slut

damogn

Hero
SPQRFlag.jpeg

Morgonen gryr över den sönderslitna byn. Dimmorna ligger tunga mellan hyddorna, som om naturen själv försöker dölja vad som återstår. Bara fyra själar står kvar bland spillrorna av gemenskap och misstänksamhet.

Byborna har samlats en sista gång vid byns gamla ek. Rösterna är viskningar nu. Tron på att rädda byn är nästan borta. Men någon måste röstas ut... Det kräver spelets regler, ödets grymma logik.

Med tveksamma blickar och darrande händer pekar de mot @Octagonal. Kanske är det rätt denna gång? Kanske har de hittat den sista romaren?

Nej.

När @Octagonal drivs ut genom bygrinden och försvinner i morgondimman avslöjas sanningen: ännu en oskyldig bybo har fallit offer för misstagens kedja. Tystnaden som följer är inte bara sorg: den är slutgiltig. Det är över. Natten smyger in en sista gång, och med den döden. @BiobunkerVII hinner inte ens skrika innan det är för sent. Den sista oskyldiga rösten i mörkret tystnar.

När solen åter går upp, står bara två kvar.

@Sömniga Isaac och @Big Mama. Två ansikten, ett val.

@Big Mama, byns kloka Miraculix, öppnar sitt sista krus med trolldryck. Med en suck räcker hon det till @Sömniga Isaac, som dricker girigt. Kroppen sträcker ut sig. Ögonen, som alltid halvsovit sig genom dagarna, gnistrar nu av klarsyn.

Han talar. Rösten är inte längre trött. Den är majestätisk: "Jag ÄR Caesar."

@Big Mama hinner inte reagera innan han redan är över henne. Med styrkan från drycken och, kejsarens list, besegrar han henne med ett hånleende.

Spelet är slut. Rom har segrat.

Alla får lov att posta igen.
@Basenanji
@Anthrox
@fjodorsenuba
@StradhLestat
@Vimes
@Hägerstrand
@Sidd
@Sömniga Isaac
@Brynolf
@Sysp
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Impetigo
@Big Mama

Vimes

Gallerix
Jahaja, märkligt att Octa blev utröstad och väldigt lam by mot slutet av spelet. Men man måste ge Basse och Isaac att de gjorde en bra ulvmatch. Basses Isaac-case var master class.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag kände mig hemsk med tanke på hur spelet kastades helt omkull av att vi fick nya val som ulvar. Så segern känns inte jätte bra, ska sägas.

damogn

Hero
Jag ber om ursäkt att de extra sestertierna ledde till så mycket sorg. Jag hoppades att det skulle leda till lite spänning. Sömniga Isaac var romare från första början. Det skedde inga rekryteringar eller ändringar mer än att han fick ett extra nattmord.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jahaja, märkligt att Octa blev utröstad och väldigt lam by mot slutet av spelet. Men man måste ge Basse och Isaac att de gjorde en bra ulvmatch. Basses Isaac-case var master class.
Tycker byn dog helt efter att rekryteringen blev en grej.

damogn

Hero
Ja... Förlåt för det. Kanske bara borde låtit honom välja från menyn i R1? Han rekryterade ju aldrig någon och det reddes ju ut i rundan efteråt att ingen rekrytering hade skett, men skadan kanske ändå var gjord?

Vimes

Gallerix
Ja, jo. Alltså jag gillar inte alls plötsligt inslängda regler även om jag förstår viljan att skapa bättre balans, och hade ulvarna rekryterat hade det varit omöjligt att försöka dra någon slutsats alls (nu gick det ju bra att dra slutsatser... Bara det att vi drog fel slutsatser) men när ulvarna valde nattmord och avslöjade det direkt tyckte jag nog inte att det egentligen sabbade så mycket.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag gjorde en hel del kalasdåliga moves som bybo såsom att surna till på @Hägerstrand, lägga en röst och sen dra på spelkväll - det kan ju med facit i hand inte sägas vara min höjdpunkt som bybo. Drevet mot @Vimes skäms jag inte ens över - det är ett kasst bybomove att snajpa in en röst 1 minut innan deadline - framförallt när det visar sig att den andra personen som drevades var ulv.