Varulv [BH II] - R6

Sysp

NNO
Tycker det verkar som Octagonal verkar har räknat vettigt, får det också till att det borde vara en ulv kvar, dvs ingen rekrytering.

Tror det blir svårt för mig att slippa snaran den här rundan då jag inte hinner spela idag heller (hemma efter resan efter 22) och ulven kommer ju vara fine med att jag åker. Byn verkar dock enligt Octas räkning ha en runda till på sig att peka på varandra och förhoppningsvis pricka rätt på sista chansen så tummar hålls för detta.

Förutom BM som är grön väktare i och med det är sannolikt med ingen rekrytering så är det svårare att välja mellan BB7, Octa och Isaac. Jag lutar mest åt BB7, tycker Octa har lirat väldigt grönt i senare rundor men det bästa är nog att försöka reda ut turerna runt röstningar. Isaac har jag ingen bra read på heller, men han har pingat grönt för mig tidigare. Ulvarna har gjort ett bra jobb det här spelet.

Ingen aning hur jag ska rösta faktiskt.

Sysp

NNO
Jag tror inte det är Octa? Lite rädd för att följa dig som enda bybo jag litar på, det lägger upp för en snipe på Octa och jag tror han är nyttigare i sista rundan än vad jag är (även om jag kan spela mer imorgon måndag om jag överlever dit, tillbaka från semestern då). Fast det är klart, vette tusan om en ulv törs snipa nu om det står mellan mig och Octa, borde inte vara värt det.

Sysp

NNO
Undrar om det inte är optimalt för byn att rösta ut mig den här rundan om det inte är ulven man lyckas knipa. Jag borde ju vara prime target för utröstning i sista rundan så lär inte bli mördad, så om jag är kvar i sista rundan då torskar vi sannolikt.

Octagonal

Swashbuckler
@BiobunkerVII du har ju faktisk varit med ett tag inom varulvs-scenen.

Av oss stackare som är kvar är du den jag på förhand hade gissat Basse skulle värva. Håller du inte med?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så här tänker jag om min röst på Sysp.

Sysp signalerade tidigt att han kommer ha svårt att delta i senare rundor. Just nu sitter vi i det scenariot, det visste ingen av oss skulle ske där och då. Basse och Sysp kan då levt på hoppet att andra spelare skulle hålla valet av Sysp som osannolikt.

Jag skulle inte säga att Sysp är apatisk, tvärtom! Han är medveten om sin situation och är hjälpsam mot byn på så sätt han har möjlighet. Det som skaver är att han vid olika tillfällen lyft och arbetat in narrativet att han är ok med att bli utröstad. Främst nu i senare rundor då han inte haft samma möjligheter att delta. Jag har sett liknande mönster hos andra spelare i tidigare spel, där spelaren sedan varit röd. Med andra ord en strategi för att få byn att överväga om just denna spelare är bästa valet att rösta ut då den förmodligen är grön och mest drabbats av livets villervalla, och spelaren målar ut sig som en last för byn.

Jag kommer därför stå kvar på Sysp, men jag instämmer, det här svårt. Jag vet inte riktigt vem Basse skulle valt. Jag lutar mot att Basse skulle valt en inaktiv spelare, jag eller Sysp, eller en aktiv och erfaren spelare, BioVII. Det är mina tankar just nu.

Samtidigt kan det mycket väl vara så att Sysp är genuint ärlig och just nu gör allt han kan för att hjälpa byn reda upp i den röra som uppstått.

Jag skulle vilja höra mer från @Big Mama, led oss genom stormen så byn kan gå segrande ur det här! Vad gör att du röstar på Octa? Vad ser du som vi andra inte ser?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@BiobunkerVII du har ju faktisk varit med ett tag inom varulvs-scenen.

Av oss stackare som är kvar är du den jag på förhand hade gissat Basse skulle värva. Håller du inte med?
ja om den enda premissen för att väljas som medulv är att man varit med länge.

Jag tror att Basse hade värvat en spelare med försiktigare spelstil än mig. Basse brukar ju spela yvigt och dra på sig heat så då kan det väl vara bra att teama med en anslytisk och/eller smygulv. Det här kan såklart vinbägas till helvetet fryser.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag fattar att jag också uppfattas som röd efter att ha drivit på utröstningen av @Vimes - jag tolkade honom som uppgiven ulv, men nu när jag läser om förra rundan undrar jag om det var rekryteringsläget som gjorde att han började posta bilder på skolor i Nora istället för att förklara för byn varför jag var idiot.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag tror inte det är Octa? Lite rädd för att följa dig som enda bybo jag litar på, det lägger upp för en snipe på Octa och jag tror han är nyttigare i sista rundan än vad jag är (även om jag kan spela mer imorgon måndag om jag överlever dit, tillbaka från semestern då). Fast det är klart, vette tusan om en ulv törs snipa nu om det står mellan mig och Octa, borde inte vara värt det.
Jag är grön men jag vet inte mer än någon annan. Det enda faktorn är att alla vet att jag inte ljuger. En av er andra fyra ljuger, frågan är vem.

Big Mama

Kära 4 kvarvarande medspelare. En av er är ulv, men vem? Tankar för stunden, fyll gärna på.

BB7. Det känns som ca hälften av spelets alla poster är skrivet av dig. Vågar man härja runt så som ulv? Det är lätt att trampa snett om man skriver mycket. Om du är ulv har du tagit enorma risker. Då kommer jag omvärdera dig och faktiskt all spelanalys i framtiden.

Sysp. Jättetråkigt om en av spelets enda två ulvar spelar så lite och passivt. Meeen det visste inte Basse när/om han rekryterade dig! ”Tjena Sysp, du är min vovve nu”. ”Men jag kommer typ inte kunna spela nåt”. ”Aha, försent att byta. Kör bara grönt, tex exakt som hövdingen”.

Fjodde. Finns absolut ingenting som gör att du inte skulle vara ulv. Nämn en grej Isaac, en grej som grönar dig! Den perfekte rekryten. Diskret och hövlig.

Octa. Alla ulvars förebild och idol. Du var både Sidds och Big Mamas riddare i början när du hade kunnat gömma dig i dreven som gick. Meeen, det var tidigt i spelet och byggde ett förtroendekapital som du nu har nytta av. Octa får inte vinna som ulv. Not under my watch! Men som rekryt, jag vet inte.

Fortfarade, jag vet inte!!!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Fjodde. Finns absolut ingenting som gör att du inte skulle vara ulv. Nämn en grej Isaac, en grej som grönar dig! Den perfekte rekryten. Diskret och hövlig.
Jag vet inte, det som jag kan tänka direkt är att just den spelstilen väcker misstanke i spel - i vilket fall här på forumet. Att vara hövlig och försiktig är inte något som grönar, snarare väcker det reaktion. Det sticker dessutom inte ut gentemot hur jag brukar spelar - även om jag jobbar på att ta mer plats och göra skarpare analyser som är lite mindre försiktiga i tonen. Däremot är jag osäker på en ulv verkligen skulle lägga ner energi på att gå igenom, analysera och gräva på olika spelare för att skapa sig en uppfattning om vem som sticker ut. Känns som mycket jobb för en ulv som sitter med all kunskap och istället kan spela inkompetent då den redan har alla svaren på vem som är vem. Jag har grävt, kikat och gjort mina analyser utifrån vad jag noterat. Sen har det gått långsamt då jag i regel fokuserat på en spelare i taget. Så mina ställningstaganden har varit få, men varit till för att hjälpa byn få något att analysera. Jag bemötte även Basses anklagelser, och grävde en hel del i hans inlägg för att se konstigheter i hans spel och beteende. Ett beteende jag redan tidigare hade noterat som underlig. Sen var jag envist principfast och vägrade flytta min röst, vilket är typ hur jag gjort i alla spel jag deltagit i, så även detta spel. Jag byter sällan mål för mina röster och sker det så kan jag knappt själv förklara varför, utan det är en känsla av att något skaver som är svårt att sätta ord på. Jag är envis och har svårt att ändra ställningstagande särskilt då jag ofta tvekar på mitt eget omdöme och tänker att jag har käpprätt fel, vilket jag i 90% av fallen har.

Men helt klart någon ljuger, frågan är vem. Så det är svinbra att du ställer på oss och kommer med dina tankar! Det behövs för spelet är inte över än. Och jätte bra att du ställer på mig! Som jag sa i första omgången jag deltog någonsin, jag har svårt att hitta var jag ska greppa tag i saker, så jag blir väldigt reaktiv. Jag får helt enkelt fortsätta träna på att bli proaktiv så jag kan ge lite mer till byn, istället för att vara så där mellanmjölk och mild i framtoningen som blivit mitt signum.

Det är spännande rundor framför oss, jag tror och hoppas vi tar hem det här byn, även om det är kämpigt!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
.

BB7. Det känns som ca hälften av spelets alla poster är skrivet av dig. Vågar man härja runt så som ulv? Det är lätt att trampa snett om man skriver mycket. Om du är ulv har du tagit enorma risker. Då kommer jag omvärdera dig och faktiskt all spelanalys i framtiden.

,
Hälften är väl ändå i underkant…

Sysp
Isaac
Octa

Det är nog ordningen jag har er andra i.
Asså Basses case mot Isaac var som jag skrev redan då omfattande men inte med så mycket drag i, jag tror att det var ett upplägg för ett drev av Isaac i senare rundor.

Sysp har en del misstänkt beteende även om han spelat riktgt snyggt som ulv i så fall.
MEN om du var bybo och det fanns 23 andra bybor skulle du då verkligen spela från toan i Polen? Intressant nog har ditt deltagande ökat efter Basses utröstning.

Big Mama

Asså Basses case mot Isaac var som jag skrev redan då omfattande men inte med så mycket drag i, jag tror att det var ett upplägg för ett drev av Isaac i senare rundor.
Tack för påminnelsen. Isaac kan inte vara ulven. Han var ju helt osynlig innan Basse skrev en roman om honom. De två kan bara inte vara ulvkompisar.

Big Mama

Läste lite bakåt. Sysp hamnar längre ner på min misstankelista pga en grej han skrev.

Två kvar: det är Octa eller BB7 som är romaren i galliska kläder.

Octagonal

Swashbuckler
Big mama, om vi inte träffar rätt nu ligger det på dig nästa runda.
Nu klipper vi Sysp.
Nästa runda föreslår jag att de bybor som är kvar röstar ut BB7✌

Octagonal

Swashbuckler
vad hsr du grönande på Isaac?
Bra fråga. Nog mest att jag hållit med Isaac genom spelets gång i många frågor där vi har tänkt lika. Sen vet jag inte om Basse har i sig att göra det där fejk-grävet på en ulvkompis men jag vet inte.

Har du rödande saker på Isaac?