Varulv [BH II] - R6

damogn

Hero
UXXL-Village.png
Byborna börjar bli paranoida. Hela dagen har de frågat varandra: "Det är väl inte du?" Till slut kommer de överens. "Vi tar @Vimes". De slänger sig på honom som vilddjur och kastar ut honom ur byn. Han var bybo.

Under tiden har romarna satt eld på byn! Byborna använder alla sina krafter för att släcka elden. När faran är över ser de att Troubadix - @fjodorsenuba - sjungit sin sista sång. Även Majestix - @Brynolf - stupade under anfallet. De var bybor.

@Vimes, @Brynolf och @fjodorsenuba. Ni får skriva ett sista meddelande så länge det inte avslöjar något i spelet.

Kvar i spel:
@Sömniga Isaac
@Sysp
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Big Mama

Länk till röstverktyget:
https://werewolf.florin.nu/85349

Tider:
R6 slutar 11 maj klockan 21:00.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
men då finns det bara en ulv kvar - eller har jag räknat fel? de har alltså inte rekryterat någon mer utan köpt ett extramord.
eller är det Isaac - faan Octa spelade ju grönt när Basse åkte ut

Octagonal

Swashbuckler
Jahopp, nu står vi här igen. Sorry @Vimes.

Big mama varför lever du?
Otroligt stökigt men enligt damogn har en spelare värvats. Nu använde de också ett nattmord. Får räkna på detta men på något vis ska nog poängen gå ihop.

Ska tänka ordentligt på detta just nu.
Tills vidare,

Röst: @Big Mama

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jahopp, nu står vi här igen. Sorry @Vimes.

Big mama varför lever du?
Otroligt stökigt men enligt damogn har en spelare värvats. Nu använde de också ett nattmord. Får räkna på detta men på något vis ska nog poängen gå ihop.

Ska tänka ordentligt på detta just nu.
Tills vidare,

Röst: @Big Mama
Skrev han verkligen att någon värvats, eller att pengarna använts?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
äh va fan Vimes var grön men jag läste inte ens hans poster ordentligt för jag var så sjukt övertygad om att han var ulv, snacka om hybris "kolla på mig bästa bybon ju! jag såg att BM var grön så jag har ju koll på allt!!!"

Nu har jag gått tillbaka till hans analys av rösterna som han gjorde i början av rundan, han landade då i att sysp var mest trolig polare till basse.

Så eftersom jag inte kan lita på min egen Kling och Klang-hjärna går jag tillsvidare på Vimes analys

Röst: @Sysp

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Nu är jag helt trött. Tre bybor borta på en kväll. Förlåt @Vimes för allt bråk. Vi var två bybor som la alla krafter på att puckla på varandra istället för att jaga ulv. 😒

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Vad händer? Jag spelar lite rollspel med gänget och kommer tillbaka till tre förlorade bybor. Ska kika mer imorgon, men lägger min röst på Sysp så länge. Min trötta hjärna är lite för förvirrad för att tänka just nu.

Röst: @Sysp

Octagonal

Swashbuckler
Vad har Basse egentligen köpt?

R1-R2: Nattmord jämna ojämna rundor. Kostnad: 8.

R2-R3: Inget nattmord. Kostnad 0. Ett annat alternativ är att väktaren, Big mama lyckades med sitt väktande. Basse kan också ha kört på en favorit i repris och skippat nattmord en runda för att förvirra.

R3-R4: Inget nytt om om kostnaderna.

R4-R5: Fortsatt inget nattmord. Talar för att nattmord jämna rundor inte finns.

R5-R6: Basse dör och får 8 nya poäng att bränna. Samtidigt siades Basse som grön. Kostnad 4 poäng.

R6-R7: Två nattmord sker. Dels nattmord jämna rundor och ett extra nattmord som kostar 8. Total ny kostnad: 8.

Sammanlagda kostnader vi känner till: 8+8+4=20

Scenario 1 - Två ulvar från start
För en extra kompis att köra med hade Basse fått 16 pengar. Basse fick 8 extra när han dog. 16+8=24. Det ihop men de kan inte ha köpt allt direkt då de bara hade 24 Antingen köpte de extra nattmord när Basse dog eller så värvades Basses kompis först när han dog.
Min gissning är att Basse och den andra ulven båda hade miller förmåga. Nu när de fick 8 extra att bränna valde de ett extra nattmord.
I det scenariot blir matten följande: Nattmord ojämna - 8, Två millers - 8, extra nattmord - 8. Denna siffra landar på 24 och stämmer överens med 16 - ulvarnas pengar från start + de 8 dom fick när Basse dog.

Om detta stämmer är det en ulv bland oss som har varit ulv sedan start. Detta innebär tack och lov att ingen ser ut att vara värvad. I detta scenario vet vi att Big mama fortfarande är grön vilket är väldigt bra. Misstänker att ulvarna valde detta för att inte tilta balansen för mycket gentemot hur det var innan. Den lite svåra vägen för dom själva men ack så mer respektfull om de vinner!

Scenario 2 - En ulv från start och Basse har kört solo
I detta scenario kan Basse ha värvat en ny Julle samtidigt som han själv gick i graven. Orkar inte räkna på det nu men pengarna finns ju där. Däremot orkar jag inte läsa på exakt hur ett sådant scenario skulle kunna se ut. Det märkliga blir att Basse inte har valt att ha nattmord alla rundor om han kör själv. Helt sjuk uppförsbacke att inte köpa alla nattmord varav jag håller detta som mindre sannolikt än scenario 1.

Octagonal

Swashbuckler
Scenario 1 - Två ulvar från start
För en extra kompis att köra med hade Basse fått 16 pengar. Basse fick 8 extra när han dog. 16+8=24. Det ihop men de kan inte ha köpt allt direkt då de bara hade 24 Antingen köpte de extra nattmord när Basse dog eller så värvades Basses kompis först när han dog.
Min gissning är att Basse och den andra ulven båda hade miller förmåga. Nu när de fick 8 extra att bränna valde de ett extra nattmord.
I det scenariot blir matten följande: Nattmord ojämna - 8, Två millers - 8, extra nattmord - 8. Denna siffra landar på 24 och stämmer överens med 16 - ulvarnas pengar från start + de 8 dom fick när Basse dog.

Om detta stämmer är det en ulv bland oss som har varit ulv sedan start. Detta innebär tack och lov att ingen ser ut att vara värvad. I detta scenario vet vi att Big mama fortfarande är grön vilket är väldigt bra. Misstänker att ulvarna valde detta för att inte tilta balansen för mycket gentemot hur det var innan. Den lite svåra vägen för dom själva men ack så mer respektfull om de vinner!
Om detta scenario gäller är byn väldigt nära att vinna. Då kan vi bara förlora om Big mama hamnar ensam med den sista ulven. Hon kan inte ha blivit värvad då det matematiskt inte går ihop att någon blivit värvad. Vidare innebär detta att hon väktar sig själv varje runda och inte kan bli nattmördad. Hur många rundor har vi på oss?
Vi är just nu 4-1.
R7 - En spelare har blivit utröstad. Ställning 3-1.
R8 - En spelare blir utröstad och en nattmördad, 1-1. Är ulven en av dessa två har vi förlorat.
Vi har alltså två försök på oss att hitta ulven.