Varulv [BH II] - R2

Impetigo

Ärkebiskop
Jag tycker inte det är helt tydligt heller om Miraculix och Trubadix kan rekryteras av ulvarna inför spelstart. Håller med om att det verkar gå emot spelets anda att byns tre powerrolöer skulle kunna rekryteras och rimmar illa med fluffet (vi vet ju egentligen att de tre namngivna inte är föeklädda romare) men det skulle ju åtminstone förklara varför ulvarna har en sån sugig lista.

Det blir ju otroligt random om man kan råka värva väktaren till ulvlaget men det är väl inte uteslutet så som reglerna är skrivna att så är fallet?

Hägerstrand

Ballofix
Det blir ju otroligt random om man kan råka värva väktaren till ulvlaget men det är väl inte uteslutet så som reglerna är skrivna att så är fallet?
Nä, det är inte tydligt skrivet i reglerna.

Att väktaren skulle gå att rekrytera vore också förklaring till den speciella regeln att väktande skyddar mot utröstning. Det är inte en förmåga en byboväktare vill använda på någon annan än sig själv, men det är ju guld om ulvarna får den.

Otroligt swingy upplägg om det går att rekrytera powerroller dock, där spelet avgörs beroende på om man råkar ta dem.

Hägerstrand

Ballofix
Att väktaren skulle gå att rekrytera vore också förklaring till den speciella regeln att väktande skyddar mot utröstning. Det är inte en förmåga en byboväktare vill använda på någon annan än sig själv, men det är ju guld om ulvarna får den.
äh fan vad dum jag är. Om väktaren hamnar på ulvlaget så har byn förlorat, då går det inte att rösta ut någon ulv. Ignorera puckot här.

Vimes

Gallerix
Jo. Men om vi kan få ett klargörande från damogn vore det ju skönt. Färre absurda upplägg att ta höjd för.
Absolut!

Men jag skulle nog hellre se dig engagera dig i vilka du tror är ulvar än just detta. En grön och aktiv Impetigo är ju guld för byn.

damogn

Hero
Fast det låter ju som att du och @damogn pratar om olika saker eller?

@damogn När Caesar valde sin/sina eventuella medulvar innan spelstart, var då @Brynolf valbar som romare?
Jaha! Nej, hövdingen är bybo. Och om väktaren hade varit ulv så hade ju ulvarna automatiskt vunnit. Rent teoretiskt hade kanske siaren kunnat vara ulv utan att spelet pajade, men siaren är bybo.
Så: Majestix, Troubadix och Miraculix är galler (juh!)

Impetigo

Ärkebiskop
min röd till grön-lista:

Big Mama - märkligheter inuppstarten av r1, försökte rädda sidd utan att kunna förklara sig vilket skulle kunna tala för ulv som vet att vibhåkler på att hänga en bybo och vill plocka grönpoäng. Om hon åker ut som ulv tror jag att @Vimes är hennes valda partner.

StradhLestat - Hägerstrand sammnfattar ofta och mycket om hur skumt stradh spelar med sina kaoztankar och det aslånga inlägget om notiser var skrymmande och konstlat. Alla vet förstås hur notiser funkar, varför lägga så myclet tid på det rena nonsensinlägget!
Sömniga Isaac - har skrivot någr inlägg nyss om att han, BM och Stradh (eller ksnake sysp? Minns inte) är utsatta för trakasserier och att detta är skumt. Men det resonemanget är tvärtokigt såtillvida han inte VET färgen på BM och stradh/sysp. Det vet han bara om han är ulv.
Sysp - här ringer varningsklockor. Svårt att skilja skogen från träd när det gäller hans känsloargument om närvaro som kanske egentligen inte har så mycket me dhans färg att göra.

fjodorsenuba - lågflyger. Nån sammanfattade nyligen fjodor med ”varför röstar ingen på mig?” som ju mycket riktigt är supersvagt men inte i första hand känns som en bra ulvtaktik.
Basenanji - något fladdrig men det är ju förenligt även med bybobasse. Inte så myclet grönande men en del intressanta tankar om andra spelare.

BiobunkerVII - Konstruktiv (listig?)
Vimes - Jobbar på bra och känns byboig. Håller dock med Basse (tror jag att det var) om att det varit mycket ”snabbt och slarvigt”-snack.
Hägerstrand - många bra resonemang, får mycket heat som jag inte tycker att han förtjänar

Octagonal - siad grön

StradhLestat

Swashbuckler
StradhLestat - Hägerstrand sammnfattar ofta och mycket om hur skumt stradh spelar med sina kaoztankar och det aslånga inlägget om notiser var skrymmande och konstlat. Alla vet förstås hur notiser funkar, varför lägga så myclet tid på det rena nonsensinlägget!
För att jag är så fruktansvärt trött på Hägerns halmgubbebyggande parti efter parti med medvetna feltolkningar och "russin ur kakan plockande".
Ja det var långt och ja jag VET att alla VET hur notifieringar funkar...jag ville bara tydligt belysa de skrikande hålen i hägerns anklagelsermsom bara kanske skulle kunna ha relevans OM man inte fattar hur notiser fungerar

Octagonal

Swashbuckler
Om vi ska köra på två drev är jag villig att följa vår hövding och hoppa på Hägern.
Mellan Hägern och BM tror jag Hägern är ulv. Många spelare hade valt denne som ulv.

Röst: @Hägerstrand

Octagonal

Swashbuckler
Har du något mer på hägern än att många hade valt honom?
Han kan ju också vara julle ju…
Jag tycker Hägern har varit lite fladdrig. Var tidigt ute och röjde om pm på ett sätt jag tycker var rödande. Det riskerade att starta en snöboll där fler och fler säger att de inte har något pm vilket hade förenklat ulvarnas sökande efter power-roller avsevärt.
Det hade varit rimligt som en honungsfälla för att fånga BM men det var det inte enligt Hägern själv. Alltså skumt.

Sen röstade jag på Hägern ett par gånger i R1 också!

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag tycker Hägern har varit lite fladdrig. Var tidigt ute och röjde om pm på ett sätt jag tycker var rödande. Det riskerade att starta en snöboll där fler och fler säger att de inte har något pm vilket hade förenklat ulvarnas sökande efter power-roller avsevärt.
Det hade varit rimligt som en honungsfälla för att fånga BM men det var det inte enligt Hägern själv. Alltså skumt.

Sen röstade jag på Hägern ett par gånger i R1 också!
jo jag vet att du röstade på Hejger i R1, jag menade inte att ifrågasätta din röst utan snarare få en bättre bild sv caset, jag ligger ju med vad som ser ut som en död röst på fjodde och vill gärna förstå casen mot Morsan och Hejger om dessa är de två drev som ställs mot varandra

Hägerstrand

Ballofix
Om man ska ha en struktur kring byn, skulle det då vara dåligt om det fanns någon som blev utannonserad som bybo och ledare av spelledaren vid start och som inte gick att rösta ut eller nattmörda i kanske 1-2 rundor. Då får man kanske struktur på de mest kaotiska rundorna. Denna person skulle kanske kunna utannonsera en efterträdare när den väl åker ut (utan att veta något om huruvida efterträdaren är bybo eller ulv), eller så skulle man helt enkelt förlora information om "en säker bybo" när ledaren åker ut, dvs. att den inte får utse någon efterträdare. Iofs kan ledaren överleva någon runda till om man har en väktare.
Det här är en inte så tokig idé! En ByboKung inbyggd i mekaniken liksom. Det borde gå att designa ett spel runt!
Vad säger ni? Det känns som att ledaren har fått rätt lite impact på spelet.

@Brynolf hugg i nu. Är det passiviserande att inte vara bybo på samma villkor som övriga?

Brynolf

Orange
Nu är jag Joe Rogan här, men att väktaren kan rekryteras skulle ju faktiskt förklara varför väktandet inte bara skyddar mot mord... *bolmar braj*