Jag går tillbaka på
@StradhLestat då. Jag tycker ändå att det finns något i att han lågflög trots att han var medveten om vad som hände i tråden.
Röst:
@StradhLestat
Då tar vi det en gång till, eftersom du inte vill förstå, eller mest troligt feltolkar.
Jag måste nog först börja med att förklara för dig hur Alerts fungerar på Rollspel.nu. Alerts (också kallade notifieringar) får man som användare när någon skriver i en tråd man följer eller om någon "pingar" dig i tråden. Om man klickar på den lilla klockan uppe i hörnet när den tänds röd (ett tecken på en eller flera alerts), så fälls det ut en lista över dessa. Den listan ser lite olika ut beroende på om det "bara" nämnts något i tråden eller om man har blivit omnämnd (med ping) i tråden. Klickar man på någon av notifieringarna så tas man direkt till just den posten i tråden. Ex om det finns 5 st "XXX replied to" i det utfällda fältet och en "YYYY mentioned you in" och man klickar på "mentioned you" så kommer man direkt dit där man är omnämnd. Man behöver alltså inte läsa de eventuella 20 posterna innan och 20 efter att man blivit omnämnd för att hitta posten där man blir nämnd (och kanske svara på just den).
Detta är en stor tidssparare vid de tillfällen där man inte har möjlighet att läsa alla posterna för att se vad någon skrev till/om just dig.
Alertsen kan också användas som ett sätt att upptäcka "oj...här var det väldigt många poster som jag inte hinner läsa och besvara just nu, så jag skriver en post om att jag inte kan göra detta just nu, men att jag kommer att återkomma senare när jag har mer tid"
Eftersom hela ditt case mot mig verkar vara byggt på att du inte förstår att man kan använda alerts för att sporadiskt försöka följa vad som sker, om än ryckigt och inte komplett under exempelkvis en arbetsdag där tid/möjlighet inte finns så kan du se ovanstende som förklaring.
MEN
Jag tror du redan vet allt detta. Du bygger bara krasst en halmgubbe. Om så inte är fallet så får du gärna (läs krav) motivera hur det ska spelas? När man har sporadiskrt med tid och folk pingar en? Är det bättre atyt skitas i allt tills man har mer tid. Dvs inte skriva, reagera eller något under dagen. Inte ens en post om att man inte har tid? Är dety det som står i Hägerns "Så här ska man spela bok"?
OM det inte är det du faktiskt tycker, så visar du bara att hela din Halmgubbe är en lögn byggd på en medveten feltolkning (vilket är en lögn i min bok också)
Så hur ska du ha det hägern? Är regeln att kan man inte spela fullt ut, läsa alla poster och analysera och skriva uttömmande svar, så är det bättre att vara tyst till man kan det....även om det innebär 8´12 timmars tystnad?