Varulv [BH II] - R2

Basenanji

Basinixus
Hur tänker du nu? Vem skymtar du päls på?
Jag måste fundera lite, men jag tycker att vi synar Sysp, Stradh och Big Mama.

Jag borde säga Hägerstrand, men jag vetetusan, jag gillar hans stil och tror att det vore ett dråpslag för oss att bli av med en bybo-Häger.

Impetigo

Ärkebiskop
… det vore ett dråpslag för oss att bli av med en bybo-Häger.
Vi har inte bråttom så jag håller med om att det finns en vits med att behålla åtminstone några konstruktiva spelare till länge fram i spelet.

Sen har jag inte uppfattat vad caset mot @Hägerstrand är. Nån som ids sammanfatta?

Sysp

NNO

Jag borde säga Hägerstrand, men jag vetetusan, jag gillar hans stil och tror att det vore ett dråpslag för oss att bli av med en bybo-Häger.
Utan att fundera särskilt mycket kanske du kan motivera din röda syn på mig? Den var ju konsekvent i R1 så den borde ju vara lätt att minnas och hyfsat väl underbyggd?

Brynolf

Orange
Tror tyvärr det enda intressanta analysen som går att göra av det är om jag är ulv, då hade deras agerande varit grönande (under förutsättning att de inte direkt hajjade att du honningsfällade). Nu är jag inte ulv och tror tyvärr inte det säger nått alls åt något håll längre. När dreven bara står mellan bybor kan ulvarna göra precis vad de vill, byta, ligga kvar, rösta på någon helt annan, lägga ner sin röst eller rösta på SL. Det finns liksom inga risker för dem i det läget.
Mja, jag tror ulvarna hellre sitter still i båten än att våga vimsa. Men visst, det är inga stora grönpoäng vi snackar.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Sen tycker jag ni också får släppa er beröringskräck mot mig... känns sjukt ovant att INGEN röstat på mig på en hel runda när jag lågflyger :cool:
Räknar med att ha allas röst imorgon när jag sitter på tåget hem från jobbet (kommer lågflyga rejält till 17 tiden imorgon pga "workshop")

StradhLestat

Swashbuckler

Byborna tittar på @Sidd. "Hörde jag inte dig tala Latin häromdagen?" säger någon. "Jag tror att jag sett dig bära toga inne i din hydda en gång" säger en annan. Det blir en våldsam strid och gallerna jagar iväg @Sidd från byn. Han var bybo.

En romersk patrull fångar @Anthrox när han är ute på vildsvinsjakt. Han skickas till Rom för att slukas av vilddjuren på Circus. Han var bybo.

@Sidd och @Anthrox får lov att skriva ett sista meddelande så länge det inte påverkar spelet.

Troubadix sjunger för @Octagonal som blir grön i ansiktet och spyr bakom en buske.

Kvar i spel:
@Basenanji
@fjodorsenuba
@StradhLestat
@Vimes
@Hägerstrand
@Sömniga Isaac
@Brynolf
@Sysp
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Impetigo
@Big Mama

Länk till röstverktyget:
https://damianoognissanti.github.io/varulv-rostraknare/
OBS! Sidan ovan är en beta som uppdateras var 30:e minut. Jag får titta på detta mer när jag har tid. När ni röstar, se då till att inte ha något på samma rad efter namnet ni röstar på. Verkligen ledsen för strulet kring detta...

Tider:
R2 slutar 7 maj klockan 21:00.
Tror dock den sätter fel "risk för utröstning"

BiobunkerVII

Kaoskardinal
o

ok, min röst ligger kvar under tiden du funderar.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Min lilla hånings-röst på Vimes kan i ljuset av en grön Sidd ge lite grönskimmer åt Strad och BM (och Octa, men han är ju redan grön). De hakade på det drevet, när en bybo redan stod under galgen. Känns som att ulvar ogärna börjar hoppa runt när de har en bybo på kroken. Även om det nya drevet också är mot en bybo. Så grönpoäng där.
Ursäkta. Var det inte jag som röstade på Vimes först? Sedan när Brynolf gjorde samma så försökte jag använda det som en förstärkning.

Basenanji

Basinixus
Utan att fundera särskilt mycket kanske du kan motivera din röda syn på mig?
Jag tycker att det är okaraktäristiskt med lågflygandet (fattar irl-problrmatiken dock), att du lär vara ett troligt val av JC och lite blandade märkligheter i R1, t ex att råka försäga sig kring att inte ha powerroll.

Men kanske att svala Big Mama är bättre drev. Vi får se.

Sysp

NNO
Jag tycker att det är okaraktäristiskt med lågflygandet (fattar irl-problrmatiken dock), att du lär vara ett troligt val av JC och lite blandade märkligheter i R1, t ex att råka försäga sig kring att inte ha powerroll.

Men kanske att svala Big Mama är bättre drev. Vi får se.
Tack, då var det tydligare i alla fall. Check på alla dem tycker jag, minus möjligen att jag flaggade dålig tillgänglighet i slutet på veckan redan i anmälningstråden så en observant JC kunde väl tycka att det var antingen en bra ulv eller dålig ulv att ha med i sitt lag beroende på hur hen ville spela.

Sysp

NNO
Sen tycker jag ni också får släppa er beröringskräck mot mig... känns sjukt ovant att INGEN röstat på mig på en hel runda när jag lågflyger :cool:
Räknar med att ha allas röst imorgon när jag sitter på tåget hem från jobbet (kommer lågflyga rejält till 17 tiden imorgon pga "workshop")
Det känns gjort 😄 Vad är en ”workshop”? En lång ”affärslunch” där man ”jobbar” (på promillen)?

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Fan. Sorry @Sidd

Skönt på ett sätt att @Anthrox blev nattmördad. Jag tyckte det var jobbigt att ha 4D-schack där siarplanen var en ulvmastermindplan i bakhuvudet hela tiden.

Fattar jag rätt att @Sömniga Isaac alltså försökte sig på fulspel och myglade med citaten av mina poster i slutet av förra rundan? Låter ulvigt.

Jag går tillbaka på @StradhLestat då. Jag tycker ändå att det finns något i att han lågflög trots att han var medveten om vad som hände i tråden.

Röst: @StradhLestat