Varulv [BH II] - R2

damogn

Hero
word-image-29.jpeg

Byborna tittar på @Sidd. "Hörde jag inte dig tala Latin häromdagen?" säger någon. "Jag tror att jag sett dig bära toga inne i din hydda en gång" säger en annan. Det blir en våldsam strid och gallerna jagar iväg @Sidd från byn. Han var bybo.

En romersk patrull fångar @Anthrox när han är ute på vildsvinsjakt. Han skickas till Rom för att slukas av vilddjuren på Circus. Han var bybo.

@Sidd och @Anthrox får lov att skriva ett sista meddelande så länge det inte påverkar spelet.

Troubadix sjunger för @Octagonal som blir grön i ansiktet och spyr bakom en buske.

Kvar i spel:
@Basenanji
@fjodorsenuba
@StradhLestat
@Vimes
@Hägerstrand
@Sömniga Isaac
@Brynolf
@Sysp
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Impetigo
@Big Mama

Länk till röstverktyget:
https://werewolf.florin.nu/85331

Tider:
R2 slutar 7 maj klockan 21:00.

Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ojdå….
Fram tills fler sianden får vi väl tänka Octa som Schrödingers grön.

Röst: @Basenanji
Men va nu Bonkers, ska du komma med en röst ur ingenstans. Ajjemen det är precis vad jag ska, Basse hade en jävligt lugn och tillbakalutad resa i R1.
Hur tänker du nu? Vem skymtar du päls på?

Basenanji

postd20modernist
Nej vafan! Trist men tack för spel @Sidd och @Anthrox ! Tror att ni var något på spåren, ska läsa era poster.

Sedan saknar jag verkligen rödtverktyget ich tyckte att det var dvårt att hnga med pp slutet med alla röstflyttar.

Jag lägger en röst här så länge:

Röst: @Sysp

Hur läser/förstår du röstningen i R1?

Brynolf

Orange
Min lilla hånings-röst på Vimes kan i ljuset av en grön Sidd ge lite grönskimmer åt Strad och BM (och Octa, men han är ju redan grön). De hakade på det drevet, när en bybo redan stod under galgen. Känns som att ulvar ogärna börjar hoppa runt när de har en bybo på kroken. Även om det nya drevet också är mot en bybo. Så grönpoäng där.

Basenanji

postd20modernist
I flera poster är Anthrox misstänksam mot Hägerstrand. Ulv-Hägern kanske blev störd en gång för mycket? Men Anthrox är väl alla ulvars favorit-bybo att ta ut.

Vimes

Gallerix
Min lilla hånings-röst på Vimes kan i ljuset av en grön Sidd ge lite grönskimmer åt Strad och BM (och Octa, men han är ju redan grön). De hakade på det drevet, när en bybo redan stod under galgen. Känns som att ulvar ogärna börjar hoppa runt när de har en bybo på kroken. Även om det nya drevet också är mot en bybo. Så grönpoäng där.
Tror tyvärr det enda intressanta analysen som går att göra av det är om jag är ulv, då hade deras agerande varit grönande (under förutsättning att de inte direkt hajjade att du honningsfällade). Nu är jag inte ulv och tror tyvärr inte det säger nått alls åt något håll längre. När dreven bara står mellan bybor kan ulvarna göra precis vad de vill, byta, ligga kvar, rösta på någon helt annan, lägga ner sin röst eller rösta på SL. Det finns liksom inga risker för dem i det läget.

Basenanji

postd20modernist
Vi kan inte ha fyra ulvar i alla fall. Allt tyder på två ulvar (+16s) och nattmord (-16s). Octa är grön, Anthrox var inne på att ulvmiller är för dyrt och jag tror att det är riktigt. Big Mama kan vara ulv, men den där nojjan över en sammansvetsad familj kan vi nog lämna.

Då blir siaren och väktarens spel jätteviktiga. Ingen press om att outa!

Stradh då? Blev han räddad av en ulvkompis som röstade på Sidd? Det var ganska jämnt där ett tag.

Sysp

NNO
Nej vafan! Trist men tack för spel @Sidd och @Anthrox ! Tror att ni var något på spåren, ska läsa era poster.

Sedan saknar jag verkligen rödtverktyget ich tyckte att det var dvårt att hnga med pp slutet med alla röstflyttar.

Jag lägger en röst här så länge:

Röst: @Sysp

Hur läser/förstår du röstningen i R1?
Där ligger den ju rätt vettigt, har inte direkt lyckats spela nog bra/mycket för att gröna mig i R1. Men du får gärna motivera varför, du hade ju mig som illröd redan i R1 och jag förstod aldrig riktigt varför och orkade verkligen inte börja försöka reda i det med hur lite jag kunde/orkade spela.

Röstningen är ju rätt svår att analysera utan verktyg, är det nån som åtminstone kan posta slutställningen? Är på telefonen så jag tror inte damogns script funkar?

Magkänslan var att alla låg rätt tryggt på Sidd. Brynolfs honungsfälla på Vimes gav väl inte så mycket annat än att ett fåtal följde, den påminde rätt mycket om en sen röstflytt till just Brynolf i tidigare spel där vi fick ut denne som ulv. Den blir dock extra grötig i BH känner jag, även bybor är ju extra benägna att följa hövdingen. Jag var inte tillgänglig alls vid deadline så jag låg och sov på Impetigo.

Magkänslan är att Impetigo/Octa är ulvarna och att de valt nattmord varannan runda och två grönsianden. Den teorin är ju rätt lätt att avfärda redan efter R2 dock - kommer det ett nattmord till är det väldigt sannolikt att Octa är grön om han inte flyger solo, och gör han det så är det gott om tid för byn att reda ut det.

Jag ligger här tills jag har tid att sätta mig in nog i spelet/analysera röstningen för att håven bättre teori.

Röst: @Impetigo