Råkade läsa följande intressanta spekulation ang. Vladimir Lenins sjukdom och död på en dansk sida:
Fantasieggande, på min ära. (Och då har jag en positiv syn på Lenin, trots allt). Så...vad tror ni, var Stalin besatt av en Shaggai-insekt? Vad hände egentligen ute i Gulag-arkipelagen? Vad visste Trotskij som han inte fick föra vidare? Var det verkligen en ishacka som dödade honom? Och Tunguska...var det verkligen en meteorit?
...och vad i h-lvete var Chrustsjevs problem, egentligen?
Och snälla...inga överpolitiska resonemang i debatten, om det mot förmodan blir någon överhuvudtaget. Ville mest flumma lite
- Ymir, övertygad om att Rasputin kom från the Dreamlands, eller rentav var en av Nyarlathoteps avatarer.
I året 1923 indtrådte det afgørende omslag i Lenins tilstand:
”Lenin kunne kun skrige usammenhængende ord: Revolutionen.. Folket.. Hjælp mig.. Gå ad helvede til!"
Hvem ved? Var lægerne blevet ved sygesengen, ville de have hørt Lenin fortsætte:
Iä R'Lyeh! Chtulhu fhtagn! Iä! Iä! Iä! Shub- Niggurath!
Skovenes Sorte Ged med de Tusind Kid!
Iä! Chtulhu R'Lyeh pn'glui wagh-nagl fhtaga! Iä! Iä!
Fantasieggande, på min ära. (Och då har jag en positiv syn på Lenin, trots allt). Så...vad tror ni, var Stalin besatt av en Shaggai-insekt? Vad hände egentligen ute i Gulag-arkipelagen? Vad visste Trotskij som han inte fick föra vidare? Var det verkligen en ishacka som dödade honom? Och Tunguska...var det verkligen en meteorit?
...och vad i h-lvete var Chrustsjevs problem, egentligen?

Och snälla...inga överpolitiska resonemang i debatten, om det mot förmodan blir någon överhuvudtaget. Ville mest flumma lite

- Ymir, övertygad om att Rasputin kom från the Dreamlands, eller rentav var en av Nyarlathoteps avatarer.