Nekromanti Beyond the Mountains of Madness

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Ja.. någon Sl som spelledit det här? Och som kanske kan ge mej några tips på hur man skall t.ex. involvera personerna, och några ideer om senare i kampanjen. Ha de varit bra om nån vet nåt bra svar=)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,622
Location
Uppsala
Precis sa som det ska vara...

Den som rakat lesa HP Lovecraft rakar ofta kopa Chaosiums eventyr :gremsmile:
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Lättast är att de får göra nya karaktärer som söker till expedtionen som vetenskapsmän. Det finns en del färdigheter som kan vara bra att ha t.e.x palenotologi och geologi varav den första är en ny färdighet som dom nog inte har. Det är även bra om någon är en bra pilot.

När du tar hand om inventeringen på båten så låter du sjömän komma fram och säga att "Det finns ingen jävla tjära" eller "det läcker olja från smörförpackningarna".

Se till att de blir nära vän med Starkweather även om han är en drulle. Det är väldigt svårt att motivera dem att rädda honom senare om de tycker att han är en inkopetent snobb. Vilket han iofs är.

De ska vara osäkra på vart de har Lexington men hon måste framtstå som mänsklig och någon man kan samarbeta med. Samma sak med tyskarna. Mina spelare vägrade att ha något att göra med "de där j-a nazisterna" (vilket de inte är) vilket ledde till att de inte visste om att tyskarna hade en supply depot eller att de hade Pyms bok.

När ni är i Staden så döda inte av så många rollpersoner. Jag förstod verkligen att mina spelare ville lämna Starkweather åt sitt öde när 4 personer försvunnit tidigare. Senare så kan man undra varför någon ska forsätta uppåt i tornet om man hittar de försvunna personernas kläder, packning och vitglänsande ben.

Det är några snabba svar, jag lägger nog till lite mer användbara sakler senare.

-A
 
Top