Nekromanti Bevis(?) att gud finns! (ev OT)

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: dyrkar upp Krille... [ANT]

Vill bli lika allsmäktig som Krille... (Blev vi On-topic igen nu?)

Ja banne mig, plötsligt smög sig On-Topicen på oss och övermannade oss som om vi vore blott ett par skurtrasor. ^_^;


Storuggla, nog?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: dyrkar upp Krille... [ANT]

Jag är hemskt ledsen, Storuggla, om du blev besviken nu när du faktiskt är mitt inne i en On-Topic diskussion. Måste kännas annorlunda... ;D Fast nu ändrade jag ju på det igen så det blev Off-Topic så då kanske det känns lite bättre...

Jävlas tillbaka...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: dyrkar upp Krille... [ANT]

Det känns litte bättre nu tack. Var lite obehagligt ett tag där, fick en knut i magen kändes det som. ^_^


Storuggla, mår bra (men lite hungrig)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: dyrkar upp Krille... [ANT]

Jag gör allt för att hjälpa. *bugar* Är du hungrig så kan jag ju föreslå att du äter lite keso. Du kan få all min... *ryser* Fan, vad trött jag börjar bli... Kanske ska gå och lägga mig innan det blir för mycket Off-Topic. Eller näää.../images/icons/laugh.gif
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Dyrka mig med?[OT]

Ledsen att göra dig besviken, men på grund av ditt tidigare uttalande måste jag härmed be dig att dyrka även mig, ty även jag består av energi och materia, således är jag också en gud.

Att jag inte har krullhår och snorbroms har _inget_med saken att göra. /images/icons/laugh.gif/images/icons/wink.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Dyrka mig med?[OT]

Som sagt... Lägg ett bud så kanske jag kan dyrka dig... /images/icons/laugh.gif
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hallå där!

Om ni tänker bygga upp en religion kring Storugglas märkliga svamlande så vill jag minsann vara med på ett hörn. Jag kan vara hans profet eller enfödde son. Alla ordentliga gudar behöver medhjälpare så det så./images/icons/smile.gif
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Hallå där!

Son går bra för jag måste ju vara profeten eftersom jag började dyrka Storuggla... om han nu lägger ett vettigt bud förstås.../images/icons/laugh.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Hallå där!

om han nu lägger ett vettigt bud förstås...

Jag har blåbärskaka? Nybakt?


Storuggla, faktiskt ugnsvirtous
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Hallå där!

Nu börjar vi komma någon vart... Blåbärskaka och hallonsaft så är jag din... /images/icons/kiss.gif/images/icons/wink.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Deal! [NT]

I ache for the touch of your lips, Dear,
But much more for the touch of your whips, Dear.
You can raise welts like nobody else,
As we dance to the Masochism Tango.

Let our love be a flame, not an ember,
Say it's me that you want to dismember.
Blacken my eye, set fire to my tie,
As we dance to the Masochism Tango.

At your command, before you here I stand,
My heart is in my hand. Ecch!
It's here that I must be.
My heart entreats,
Just hear those savage beats,
And go put on your cleats
And come and trample me.
Your heart is hard as stone or mahogany,
That's why I'm in such exquisite agony.

My soul is on fire,
It's aflame with desire,
Which is why I perspire
When we tango.

You caught my nose
In your left castanet, Love,
I can feel the pain yet, Love,
Every time I hear drums.
And I envy the rose
That you held in your teeth, Love,
With the thorns underneath, Love,
Sticking into your gums.

Your eyes cast a spell that bewitches.
The last time I needed twenty stitches
To sew up the gash that you made with your lash,
As we danced to the Masochism Tango.

Bash in my brain,
And make me scream with pain,
Then kick me once again,
And say we'll never part.
I know too well I'm underneath your spell,
So, Darling, if you smell
Something burning, it's my heart.
Excuse me!

Take your cigarette from its holder,
And burn your initials in my shoulder.
Fracture my spine, and swear that you're mine,
As we dance to the Masochism Tango.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Hallå där!

Hade jag vetat att du sålde dig så billigt så hade jag själv köpt dig för länge sedan./images/icons/smile.gif
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: dyrkar upp Krille... [ANT]

för mkt sömn är inte nyttigt då får gå ut och springa lite så du får ur dig de konstiga idérna
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Eyyyy..

Kan man då i slutändan tala om en egen vilja, när allt, enligt min teori, påverkas av yttre omständigheter? Är inte alla rörelser bara impulsiva?

Hmm. Det blir ju guds vilja då.. Hohoho!
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Eyyyy..

Tja... om man nu definierar Gud som en sammanfattning på allt som påverkar en så är det ju Gud som styr en, inte ens de mest hängivna religösa fanatikerna hävdar ju att det är gud som styr allt deras handlingar (i alla fall inte de som resten av allmänheten betraktar som relativt normala).

Tänk att det kanske är så att en sönderfallande Urankärna flera miljarder ljusår bort KAN påverka din nästa handling... du kan ju inte egentligen motbevisa det på något sätt, precis som att jag inte kan bevisa att så ÄR det.

/Seinet Wintermute - Skall nu ge sig ut och cykla lite och vara lite fysikskt aktiv.
 

lave

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
340
information

först och främst: klart man inte kan bevisa gud men hjälp av naturvetenskap! blotta tanken är ju något som en troeende person måste bäva inför: religionen har alltid haft rätt. veteskapen kommer allt som oftast på hur fel den har efter en väldigt kort tid -snart skulle religionen gå samma väg om man kunde koppla den till naturvetenskapen..

åter till det jag undrar över...

nu resonerar du lite luddigt själv. först hävdar du att alla fysikaliska reaktioner måste vara reversibla, sen tar du själv upp ett exempel på en som INTE är det -förbränningen av mona lisa...? om du menar att reaktioner måste vara reversibla på mikroskopisk men inte makroskopisk nivå gäller inte samma lagar för båda "lagren"? då kan man INTE dra slutsatser utifrån atomfysik..
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: information

"nu resonerar du lite luddigt själv. först hävdar du att alla fysikaliska reaktioner måste vara reversibla, sen tar du själv upp ett exempel på en som INTE är det -förbränningen av mona lisa...? om du menar att reaktioner måste vara reversibla på mikroskopisk men inte makroskopisk nivå gäller inte samma lagar för båda "lagren"? då kan man INTE dra slutsatser utifrån atomfysik.."

Med förbränningen av Mona Lisa menar jag inte att materialet bränns upp. Materialet kan alltid återskapas - koldioxid och vatten (och diverse andra kul saker i askan) kan bli nya träd som används dels som underlag att måla på och dels för att pressa linolja som man gör färg av. Det är exakt sådana reaktioner som gjorde plankan och färgen i första hand. Ingenting går förlorat ur ett rent materiellt/fysiskt synsätt - du kan få tillbaka färg och planka på något sätt. Reaktionen som inträffar vid förbränning av trä har sin motsats i fotosyntesen och trädens naturliga tillväxt där nytt trä pusslas ihop av vad som krasst sett är resterna efter förbränningen av trä. Den fysikaliska reaktionen är reversibel.

Vad som däremot oåterkalleligen går förlorat är informationen i bilden. Den kan du aldrig återskapa exakt, oavsett hur du än försöker. Förlusten av konstverket Mona Lisa är irreversibel.
 

Cesa

Veteran
Joined
4 Sep 2002
Messages
71
Location
Örebro
Re: reversibla reaktioner och de som inte är det

Tja, det finns en teori att det vi ser som slumpmässiga händelser (i fysiken) i själva verket blir som dom blir p.g.a. påverkan av något vi ännu inte upptäckt/förstått. Om det stämmer så är ju allt redan förutbestämt /images/icons/crazy.gif Detta förutsätter givetvis att man tror på att alla beslut alla varelser fattar beror på kemiska reaktioner i hjärnan...

Men sen är ju inte teorin bevisat, så än så länge får vi tro vad vi vill /images/icons/wink.gif
 
Top