Nekromanti bevingat citat

snygglo

Veteran
Joined
4 Nov 2000
Messages
73
Location
Malmö
Följande ord är från den allra första tiden. En tid nästan höljd i glömskans dunkel men som
nu på ålderns höst ändå frambringar minnen av okomplicerade och muntra dagar.
En av våra blivande hjältar utbrister i mötet med den fruktansvärda Hydran:
"Jag slår honom med knogjärnet!"

Max Wallinder
www.galactichero.com/kryptan
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
En av våra blivande hjältar utbrister i mötet med den fruktansvärda Hydran:
"Jag slår honom med knogjärnet!"


Lycka till :gremsmile:
Det skulle inte funka med någon av hydrorna i Terra Draconis i alla fall...

[color:red]Putoris Vulgaris Astrabo, legionär med eklövskrona
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Lycka till :)
Det skulle inte funka med någon av hydrorna i Terra Draconis i alla fall..."


"Shee-it, Joe, it's another hydra! Quick, pardner - let's dehydrate him 'fore he gits away!"

--
Björn Paulsen

"Rollspelare: survivalister, bossar och frimurare hopklumpade till ett." --Björn Hellqvists granskning av De Övergivnas Armé
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Här kommer ett från mig. Jag och mina vänner (2 spelare till och en SL) Spelade Neotech, och vi hade som uppgift att skydda ett objekt.

Vi skulle förflutta "objektet" från ett hotell till en bil och sedan åka vidare. Jag tyckte vi skötte det hela rätt så bra. Varvid SL slår sina tärningar och säger till en av spelarna...
"Ni hör en skarp knall och din karkatär får 31 pisk i huvudet"

Det visade sig att en sniper låg i ett närliggande "vägarbetes tält".
Vi två som vart kvar lyckades överleva tillsammans med vårat "objekt," efter en del utbytande av bly...

Såklart så blir spelaren lite "putt". Och efter en stunds dividerande så säger SL:
"Men jag trodde du hade hjälm!!"

/Honken
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Apropå att få stora mängder pisk... en gång när vi spelade Phoenix Command var det en gubbe som fick en direktträff i benet av en RPG, när han låg och tryckte i en grop nånstans på planen. Hans kommentar till mängden skada han fick: "Det blev ju bara yoghurt kvar!"

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
En annan klassik replik är när min dvärg skriker till det gigantiska trollet: Hur vill du dö, trolljävel !

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Rocket Propelled Grenade, juh!

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Greyman

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
21
"Jag vill ha en ko med hästhorn"
"Låset är dörr"
"Here I come with my basterd sword"
"Jag skall dräggla på dig tills du får HIV"
"Anfall bakifrån, med testickeldolken!"
"Jag? jag kan ingenting"

- Greyman & Zarathos

Greyman - The Eternal Grey Watcher
 

Lachtezan

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
58
En gång för länge sen spelade några av mina kompisar Western. En afroamerikan skulle hängas i en stad. Gänget tyckte att dom skulle ingripa. Men efter att ha fått veta vad saken gällde så vände en av dom sej till stackarn och sa:

Tyvärr neger, du måste.

För att inte tala om när en spelares karaktär föll från en skyskrapa. Han ville absolut landa med vänster arm först.

Jag har ju rustning på armen!

Eller eftersviterna av en eldstrid i Cyberpunk. En av karaktärerna gnäller över sina skottskador över komlänken. En annan karaktär, som trillat ut genom ett fönster på tredje våningen efter att ha blivit skjuten med raketgevär och inte bara är i livet utan dessutom vid medvetande, svarar:

Skjuten!?! Jag har en jävla Stinger i huvet!!!


[color:red]Odi profanum vulgus et arceo</font color=red>
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
"Ni kommer in i ett rum med ett bord. På bordet ligger ett brödbrunt bröd"

I Nidländska reningen så hade vi kommit till ett moment där vi skulle ställa oss i en cirkel medan en av oss skulle stå i cirkelns mitt bärandes en magisk stav som vi funnit tidigare. Eftersom vi inte visste vad som skulle hända den som bar staven ville ingen göra det. Till slut sa den fromme animisten att "Då får vi väl dra lott om saken". Själv ville jag dock inte vara med på det, efter som jag inte hade något att göra med staven. Det var ju animisten som gått runt med den hela tiden, och då får han ju ta konsekvenserna av vad det innebär. Då blev animistens spelare arg och animisten sa: "Då får vi väl slå dig tills du inte kan stå upp längre och kasta in dig i mitten!"
Hårda bud..

"Is that thunder, or are you just rolling damage"? - Sett på WebRPG
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Hmmm... Vad sägs om denna, uppsnappad på BSK.

"De såg ju inte ut som fångar, så de får skylla sig själva"

eller

“Det gick inte speciellt bra, men det gick.”

”Jag hade inte riktigt koll, det kom ändå”

Trust me, we have a lot of them...


/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Här är några knäppa citat från några av mina spelmöten
"Jag ska trycka upp en roterande pil i #Censur# på honom"- A.Anonymus
"Fan! Nu blir min kostym förstörd!"- När jag blir skjuten i armen i Nya mutant under en fest.
"Aaaaajjjjj...."- När min kompis får en fullträff med sin lans och träffar "det allra heligaste" på en soldat





/images/icons/smile.gifBjörn/images/icons/smile.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Från ett gammalt BSK, där vi spelade Landhajen II: "Där ligger det en lapp som säger [nånting]. Sedan drar lappen en jojk och springer iväg."

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Top