Nekromanti Betygsatta SF-filmer jag sett

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
994
Location
Bureå
Re: Är det bara jag...

Den finns; men under The Phantom menace.

- Daniel

"The force is with you. Always."
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
994
Location
Bureå
Jag har iofs aldrig heller läst den, men känner igen känslan. Fast det är väl något som redan diskuterats till leda i en annan tråd helt nyligt, så jag utvecklar det inte mer här.

- Daniel

"The force is with you. Always."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Ett bra inköp kan jag intyga. :) Härlig musik + bra story och snyggt gjord. Vad mer kan man begära? Det var förstås en del grejer som det var lite väl mycket "Disney" över men annars kanon.

-Hans
 

HottenTotten

Veteran
Joined
12 Mar 2001
Messages
109
öh hörrö, hur kan du ge postman mer poäng än de första st filmerna? galning...

sedan kan man ju sumera vilka som är bäst:
blade runner, 2001 och (helt borttappad på dessa listorna) thx 1138

placebo junkie
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
ännu en glömd.

om jag inte missat den i din lista så har du inte med Mad Max 1,

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Screamers då? [NT]

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta singa kängor.</font>

 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Som komplement till TV-serien finns tre långfilmer (TV-produktioner).<p><hr></blockquote><p>
Fyra är det väl? In The Beginning, Thirdspace, River of Souls och A Call to Arms (även om den sista kan betraktas som en inkörsport till Crusade kanske). Dessutom håller de på att göra en femte, Legend of the Rangers som ska utspela sig typ tre år efter TV-serien och som eventuellt ska bli en inkörsport till ytterligare en spinoff. Den enda som ska vara med där från originalserien verkar dock vara G'Kar.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Skulle bara påpeka att filmen 2001 inte är en filmatisering av boken. Den är i stället en filmatisering/utveckling av en novell Clarke skrev en bit tidigare, "The Sentinel". Boken 2001 skrevs någorlunda parallellt med filmen.

Nämnas kan att de senare böckerna utgår från filmen som den "korrekta" versionen - har för mig att i boken 2001 åker de ända till Saturnus medan de bara åker till Jupiter i filmen, t ex, och i 2010 så har man också bara åkt till Jupiter.


/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Anledning till dom missade filmerna...

..är kanske att han inte SETT dom (eftersom listan heter "Betygsatta SciFi-filmer jag SETT")....

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok..

hmm, visst. Smaken är ju olika. So mtur är. Jag för min del tycker att de var klart läsvärda. Även om det var ett tag sedan som jag läste dem, tyvärr.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaha.

Jaha, där ser man. det visste jag inte. Men rätt ska ju vara rätt.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
>>>Slutligen, hur faen kan du ge ett så uselt effektspektakel som Armageddon en trea i betyg?

Och, kan man fråga sig, varför får en av världens tio bästa filmer, alla kategorier, Brazil, bara ynka 1,5? Aha, nu förstår jag, handen slant på tangentbordet, 5,1 ska det naturligtvis vara...

mvh
Örnie
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Förövrigt.

Har jag missat. Värd att spela in? Handlar om?

-Hans
 
Top