Nekromanti Better Than Any Man - Lamentations of the Flame Princess - Stockholm

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Svensken kommer!

Trollpackor har tagit över Karlstadt med hjälp av utomvärldsliga varelser!

I Würzburg planerar furstbiskopen hur han skall återta kontrollen över området.

... medan ännu mörkare krafter samlas ...

Tusentals, kanske tiotusentals, kommer att dö innan veckan är över. Kan ett gäng hopplösa äventyrare ändra på händelsernas lopp? Göra sig en förtjänst längs vägen?

Men vad kan de egentligen göra mot de som anser sig själva vara Bättre än någon man?

---

Better Than Any Man är en alternativhistorisk kampanj som utspelar sig i ett mytiskt trettioåriga kriget, med blod, trolldom och ond bråd död.

Lamentations of the Flame Princess är en modern tolkning av Basic Dungeons & Dragons.

Vill du vara med? Skriv här i tråden. Inga förkunskaper krävs!
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Kanske! Om det spelas onsdagar/helger ojämna veckor eller tisdagar jämna :)
 

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
Låter coolt. Jag är gärna med, om speltider passar. (Själv kan jag helger och eventuellt fredagskvällar.)
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
Jag är jättegärna med och spelar, jag har faktiskt hållit mig från att lästa modulen själv för att jag har hoppats att någon annan skulle köra den.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Den här har jag hört talas om och är väldigt sugen på att spela! Eksem, hur omfattande hade du tänkt dig att modulen blir? :)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag har visserligen bläddrat i modulen men var så länge sedan nu att jag knappt kommer ihåg mer än vad du nämner i startinlägget. Jag är intresserad.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Tänkt start är inom några veckor (kanske två?), och jag tror att det bästa vore att sätta en återkommande dag varannan vecka (säg, onsdagar ojämna veckor eller vad det nu må vara). För min del är det tyvärr vardagkvällar som gäller, då helger och fredagkvällar för min del nästan uteslutande vigs åt andra aktiviteter.

Tänkt kampanjlängd är 4-8 spelmöten, och det får för min del gärna hamna i det kortare spannet, men vi märker ungefär vilken takt det utvecklas i. Det finns ju en inbyggd "klocka" i kampanjen, så den kommer i vilket fall inte dra ut hur mycket som helst.

Mitt förslag blir därmed:
Tisdagkvällar jämna veckor, med start c:a 18.00 och spel fram till c:a 22.00.
Första spelmötet 1:a april.

Hur låter det för folk?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Det låter strålers! För min del funkar nog alla vardagkvällar. Vad är tankarna när det gäller plats?
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Första april låter bra! En lokal är ju bra såklart. Jag har en lägenhet att erbjuda, men den ligger i Bagarmossen och det går max att sitta fem pers.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Lokal tänker jag mig är mitt jobb i Gamla Stan.
Stövelkatten said:
Men, men - det är ju jättenära SF-bokhandeln! Kommer ju bli ruinerad under denna kampanj ;)
 

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Varannan tisdagskväll med start 1 april tycker jag låter bra.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Argh! Varför har jag missat denna tråd???
(vilket i klartext betyder att jag är med)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
pjuppe;n8091 said:
Varannan tisdagskväll med start 1 april tycker jag låter bra.
Och alla kommer att tro att det är ett aprilskämt så ingen kommer på första spelmötet. :)
 

Rob

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
93
För min del så fungerar tisdagar tyvärr väldigt illa, så jag kommer nog att missa alltihopa.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Vad skulle passa dig bättre? Onsdagar ojämna veckor?
anth said:
Jag uppfattade pjuppes inlägg så att han kunde jämna tisdagar, men hade problem med ojämna onsdagar.
Rob said:
För min del skulle till exempel onsdag fungera bättre, jag har jobbgrejor 5 av de närmsta 7 tisdagarna.
pjuppe said:
Onsdagar ojämna veckor skulle fungera för mig. Onsdagar jämna veckor är svårare för då har vi brädspelskväll på jobbet.
 
Top