Nekromanti Beträffande skador

Donk_UBBT

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
40
För att fortsätta på ett tidigare så populärt ämne.

Jag har tänkt lite på ett modifierat system för skador där man lägger till effekten av tärningsslaget till skadan. Detta kan användas både i närstrid och i eldstrider och motiveras med att ju bättre man träffar destå mer skada åstakommer man.

Vill man vara extra jobbig kan man i stället lägga till effekten av tärningsslaget till tex blödningen om man vill simulera en riktigt bra artärträff.

Enligt mina egna erfarenheter behövs dock inga tillägg på skadorna, en RP (med mig som SL) sköt en MC-ligist med klent pansar (skinnställ och boots) som stod på andra sidan av en van, han sköt under vanen (fegt va?), träffade ligisten med två kulor i foten och ett i benet (fjuttiga 9mm var det). Ligisten dog av blodförlust innan RP tillsammans med lokala poliskåren (mest polisen faktiskt) skrämt bort resten av busarna, det tog inte många rundor.

Å andra sidan kan det nog vara kul att lägga på extra skador i närstrid då oftast båda parter får extra stryk./images/icons/sick.gif


DONK
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Dödligt...

Måste ju hålla med om att det kan vara jävligt dödligt ibland!
Mina spelare tar oftast det säkra före det osäkra och springer när nån annan än dom bär vapen...
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Som du sa...

...så tror jag inte det är så nödvändigt, med tanke på att man redan får så hög skada hela tiden. Men man kanske skulle kunna få fram ett system där effekten har en betydelse men den (be-)träffade ändå får en reell skada... /images/icons/crazy.gif

->>Magnus<<-
 

krazhnaya

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
76
Location
sthlm, swe
nu tänker jag vara lite petig och tycka att blödningssystemet i neotech (och eon) inte är realistiska när det gäller stora skador. i ditt exempel, då MC-killen dog av blodförlust efter några rundor, skulle han i verkligheten inte dö av blodförlust på ett bra tag. vill ni ha en bra förklaring? =) ni som har nån liten utbildning i första hjälpen eller liknande vet att när en stor skada på ett blodkärl inträffar så dra sig kärlet ihop i "panik" och blodet börjar inte spruta ut förrens efter ett par minuter, visst, precis när MC-killen blir skjuten i foten är det klart det blöder, men förblöder gör han nog efter en halvtimme eller så, om han inte får hjälp...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tja, det är ju upp till varje SL att ändra fritt i reglerna, men för egen del har jag aldrig tyckt att skadorna är för låga. Snarare anser mina spelare att det är tvärt om, men det kanske är för att jag är en elak SL. /images/icons/grin.gif
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Du har rätt att blodkärlen ibland kan dra ihop sig och minska blödningen, men inte alltid! Människokroppen är inte byggd för att få en massa bly i sig och ibland kan en relativt liten skada ådstakomma en massiv blödning.
 
Top