DoD BETA på Kopparhavskrönikan ute

Leon

Leo carcion
Backers, kolla era inboxar!

"Så ni kallar er hjältar? Jag kan ge er ett val. Ta min shekel och mönstra ombord, eller bege er ut på kopparhavet själva. Jag har mött hundratals dårar som försökte skriva sin egen hjältekrönika. Var tror ni jag fick mina shekel från?"
- Karasger Bläckdun, plockad anka och piratkapten

Badmojo

Old’s cool
Backers, kolla era inboxar!

"Så ni kallar er hjältar? Jag kan ge er ett val. Ta min shekel och mönstra ombord, eller bege er ut på kopparhavet själva. Jag har mött hundratals dårar som försökte skriva sin egen hjältekrönika. Var tror ni jag fick mina shekel från?"
- Karasger Bläckdun, plockad anka och piratkapten
Hittar inget… via Kickstarter, ngn pledgemanager, Helmgast, Astrolabbet el annan avsändare?

Leon

Leo carcion
Inbox är väl lite av en felsägning? Det är en uppdatering på kampanjens sida på Kickstarter.
När vi publicerar en uppdatering på kampanjens hemsida så får alla berörda ett mail.

Men ja, det går utmärkt att helt enkelt logga in på Kickstarter och titta på senaste uppdatering.

Boken ser riktigt bra ut!

Om jag ska komma med någon feedback så är det att det skulle vara behändigt om spelledarpersonerna med mer än 18 i KP och VP hade ett antal av hjälteförmågorna Tålig och Fokuserad för att visa vad de har för grundvärde i Fysik och Psyke (användbart att veta ifall de skulle råka ut för gift eller vissa besvärjelser).
Som exempel: en spelledarperson med 30 KP skulle kunna ha Tålig x 6 för att visa att den har 18 Fysik i grunden.

Last edited:

Illern

koppariller
Bara typ halvvägs men här känner jag verkligen att jag får utväxling på samma-sak-igen-fast-mer. Det är ju massor som känns igen om man spelat Kopparhavets hjältar och dess Sirenens klagan i tre år eller så men här var massor av nytt och intressant. Ramen för Kopparhavskrönikan var jätteintresserad och jag ser verkligen fram emot ytterligare material där. Jag upplever också att det är en utbyggnad av det gamla. Det är ytterligare världsinformation som man kan fortsätta ösa ur till sitt pågående spel. Trots att Caddo plötsligt dyker upp så känns det inte som att man borde börja om i ett nytt Kopparhavet eller måste göra massor av världsanpassningar med massa merarbete utan med en rimlig grupp kan man klämma in Caddo och fortsätta. Det ser skitbra ut och jag kommer nog vara lite osocial på fikarasterna på jobbet i dag också 😅

Leon

Leo carcion
Bara typ halvvägs men här känner jag verkligen att jag får utväxling på samma-sak-igen-fast-mer. Det är ju massor som känns igen om man spelat Kopparhavets hjältar och dess Sirenens klagan i tre år eller så men här var massor av nytt och intressant. Ramen för Kopparhavskrönikan var jätteintresserad och jag ser verkligen fram emot ytterligare material där. Jag upplever också att det är en utbyggnad av det gamla. Det är ytterligare världsinformation som man kan fortsätta ösa ur till sitt pågående spel. Trots att Caddo plötsligt dyker upp så känns det inte som att man borde börja om i ett nytt Kopparhavet eller måste göra massor av världsanpassningar med massa merarbete utan med en rimlig grupp kan man klämma in Caddo och fortsätta. Det ser skitbra ut och jag kommer nog vara lite osocial på fikarasterna på jobbet i dag också 😅
Kul att höra dina intryck och att du verkar gilla det! Också kul i att vi verkar lyckats landa som vi tänkte i fråga om kontinuitet. Vårt Ereb Altor är tänkt att luta sig på både det gamla Ereb Altor, Erik's Argond och Kopparhavets hjältar - och just Kopparhavet (de två böcker som kommit ut i beta just nu) är särskilt tänkta att vara kompatibla med den vi publicerat till Athos/Kopparhavets hjältar. Så att man till exempel just skall kunna fortsätta spela en kampanj som börjat med Sirenen klagan el dyl. Så kul att det verkar funka.

P.S. Vi ber om ursäkt till dina kollegor (oxen, ankan och svartalfen?) för eventuella missade kafferaster. Eventuella klagomål kan tas upp med Karasger Bläckdun.