Nekromanti Besviken.. *suck*

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag håller med och hur mycket jag än skulle vilja klaga över det faktum att den har flyttats fram så vet jag att den främsta bromsen ÄR Neotech Offensiv som ska komma ut före alla andra moduler.
Men å andra sidan Som Eon spelare/spelledare som gillar havet är jag missnöjd
Men som Neotech spelare/speleldare är jag Otroligt nöjd
Som den gormand av Neogames produkter tycker jag att de gör rätt i att släppa Offensiv först och Sen Sjöfarare&Pirater
Men att de låter Legender & hemligheter samt De fördömdas sista hopp före sjöslaget känns lite depprimerande i min bok MEN jag hoppas att de har tagit sig tid för att sätta in lite extra extra goa regler för handel på sjön och säljande av pirat gods samt annat skoj.. ( fast innehåller sjö boken allt jag vill ha så är den nog runt 6000 sidor tjock *hoppas* )



http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm
 

Ptah

Veteran
Joined
8 Mar 2001
Messages
14
Hade inte varit fel med den som nästa släpp.

(Och vad faen är Kampanjboken?)

Ptah
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Personligen är jag avsevärt mer intresserad av vad tusan det är som händer i Mundana egentligen, och vad som ligger bakom alla hintar som droppas till höger och vänster, än vad jag är av båtar och vatten.

Sedan tycker jag iofs att det där med legender och hemligheter gärna hade kunnat stoppas in i Mundana-boken i stället...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
S&P och L&H

Vi måste få ut Offensiv, det finns tyvärr ingen återvändo. Skulle vi lägga något emellan så skulle Offensiv bli försenad till 2002, och det är det nog få som önskar. Det positiva är att det är nära nu...

Sedan vill jag bara poäntera att Sjöfarare & pirater INTE har senarelagts. Det är L&H och DFSH som flyttats fram. Detta beror på att det är externa frilansare som arbetat med de två sistnämnda (och som alltså inte påverkas av Offensiv). Vad det gäller S&P så är det något jag skriver personligen på (och först måste jag göra klart Offensiv).

I Sjöfarare & pirater kommer det finnas flera mycket genomarbetade regelsystem. Exempelvis:

- Segling & rodd
- Navigation
- Handel (systemet tar exempelvis hänsyn till mättning av marknader)
- Sjöstrid
- Konstruktion av egna fartyg

Dessutom är boken naturligtvis späckad med information, sjökort och material som kan användas till äventyr på de sju haven.

MVH
Carl Johan Ström
Neogames AB
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: S&P och L&H

Att Offenvis ska komma ut äntligen komma ut är jag Otroligt lättad över då jag längtad efter den lika mycket som jag har längtad efter en sjöfarare bok.. ( Okej jag har kanske längtad LÄNGRE efter Offensiv men jag gillar hav )

Skönt att få reda på att ni inte har glömt handel.
men när du skriver vilka saker du ska ta upp så önskar jag nästan att jag kunde få vara en fluga på vägen så jag kunde tjuvläsa allt det goa i boken..
Men som den sjöbuse jag är så kommer jag ändå i djupet av mitt hjärta önska att sjöboken had mer information typ 5000+ sidor med goa fakta....
*skrattar*

Tack så mycket Carl Johan..
*hmm* hatten inser att det kommer bli många många många nödvändiga moduler att köpa inom kort kort kort tid...
*harkel* äää jag får livnära mig på stugodlad potatis och vatten behöver ändå banta...*skrattar* /images/icons/cool.gif

http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Nej

Åsikter har inte med intelligens att göra. Åsikter är baserade på känslor, inte tankar, och även om du kan styra dina tankar så har du ingen större kontroll över dina känslor. Därmed; det är en inkorrekt term.

Och som svar på första frågan; Visst, det är synd att dom flyttar fram saker, men det är knappast ovanligt. Inte på det här företaget. Är ni överraskade?

Personligen så menar jag däremot att sjöfart är ganska ointressant och menar att de borde snabba på med verket "Demoner och Vandöda" istället. Jag menar, snart kommer jag få en sån där psykos och bara springa ut på gatan och skjuta folk i direkt abstinens! ARGH!/images/icons/wink.gif
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Personligen är jag avsevärt mer intresserad av vad tusan det är som händer i Mundana egentligen, och vad som ligger bakom alla hintar som droppas till höger och vänster, än vad jag är av båtar och vatten.

Där håller jag med. Även om det kan vara kul med resor till havs så finns det mycket mer valmöjligheter för händelser på land.

Sedan tycker jag iofs att det där med legender och hemligheter gärna hade kunnat stoppas in i Mundana-boken i stället...

Med tanke på att Legender & Hemligheter inte är klar än skulle Mundana blivit försenad till L&H:s nya releasedatum. Inte så kul.

C
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Offensiv

Hmm...undrar om NÅGON modul i världshistorien blivit mer försenad än Neotech Offensiv...jag minns att min kompis Densh gick och vänta på den, tillochmed mejla Marco och fråga efter den (och lovades ett gratisex när den kom ut), och det var åratal sen nu. Hehehe...faen vad ni tog tid på er, neo.

- Ymir, som skiter i Offensiv.
 

bullen

Veteran
Joined
25 Oct 2000
Messages
152
Location
kaninland
yes

skjut folk nu redan tycker jag varför vänta???
på fängelset har man inte tillgång till intrenet va? /images/icons/cool.gif
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
*insätt valfri sarkastisk kommentar*

Jag har dock inte kollat upp om Sjöfarare verkligen är försenad. Men antagligen är det Offensiv releasen som "puttar" på allt annat. Jag tror bestämt att det har gått troll i boken <-- Offensiv asså.

Om den nu är försenad är det synd, för den har jag personligen oxå väntat på. Framför allt då den enligt ryktet ska innehålla regler för handel. iom att mina RP´s är på g att starta handelshus så ska det bli kul med sådana regler iom att man inte skiter ut improvisations regler om det på en kvart.

Men men, om den nu blir försenad är det väl ingen som blir förvånad, eller?


MvH
Kullendorff


"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"
 

Kullendorff

Warrior
Joined
27 Aug 2000
Messages
250
Location
Halmstad
Min högst personliga åsikt

Varför inte bara skrota offensiv.

För hur bra den än säljer kan den inte bringa in så mycket pengar som arbetet med den har kostat .... jag menar 6 års arbetskostnader .... woooohaaaa.
Visst, folk kommer kanske morra lite.
Men det är lika bra att inse när saker och ting "is not meant to be".


MvH
Kullendorff

"För övrigt anser jag att NeoGames kan börja ge oss rimliga releasedatum"
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Re: Min högst personliga åsikt

Men om NG inte släpper den kommer de ju att förlora ännu mer, inte sant? Då får de ju inte in något alls, och sex års arbete går rakt ner i sjön. Släpper de den får de i alla fall in en del, kanske inte i närheten av sex års arbetskostnader, men mer än ingenting.

/Mederian
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Dessutom

Kommer de till slut slippa en massa inlägg med innehållet "när kommer offensiv?", det är ju värt en del :)

(då kan de ju koncentrera sig på alla de andra inläggen av typen "När kommer XX?" ;)
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Re: Nej

Åsikter är baserade på känslor, inte tankar, och även om du kan styra dina tankar så har du ingen större kontroll över dina känslor.

Man kan visst styra över sina känslor. Hört talas om proaktiva, värderingsstyra människor?

/Mederian
 
Top