Nekromanti besvärjelser

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
"edet någon somhar lite roliga besvärjelser"

Snart har jag väl knåpat ihop ett par...

"hur stor är chansen att skapa en ny magiväg? "

Beror på hur stort inflytande man har. Hur pass skicklig man är (med tungan främst) samt om folk vet vem man är.
Har man kapital nog för att kunna köpa in alla böcker som antagligen krävs?
Vad anser landets överhuvud?
Vad anser kyrkan?

Chansen är rätt så liten. Minimal om du menar en som i M&M.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Först och främst behöver du något som lockar kompetent folk. Jag föreslår att du börjar som "oberoende magikermästare" och tar upp ett gäng lärlingar.
Då blir du grandmaster samtidigt som du får folk /images/icons/smile.gif, dessutom får du "uppfostra" dem och lära dem det du anser är viktigt för just ditt gille.

Om du blir duktig, är billig, utbildar bra magiker, och så vidare, så kanske intresset växer sig större.

En sak som dock ganska garanterat behövs före det: En väldans massa pengar (och då menar jag massor av pengar) - det är inte billigt att vara magiker, och desto dyrare är det att utbilda folk. Dessutom kan man nog inte ta för mycket betalt, eftersom att någon form av konkurrens förekommer - d.v.s. de ashariska och ebhronitiska gillena 'snor' dina potentiella elever/medlemmar.

För att bilda ett gille av redan utbildade oberoende magiker eller häxmästare så krävs det nog att du först och främst hittar rätt antal, och sedan delar deras åsikter och väcker något slags intresse för dem att gå med i just ditt gille.

Men vad vet jag...

Massor av pengar kommer hur som helst behövas, och magiker växer ju som sagt inte på träd...

Lycka till /images/icons/smile.gif.
 
Top