tupelo Veteran Joined 30 Nov 2012 Messages 62 27 Feb 2015 #1 Vilket spel har bäst bestiarium? Intresantast monster? Snyggast bilder, ger mest inspetation.
Paal Imaginär fantast Joined 10 Nov 2011 Messages 1,538 28 Feb 2015 #2 Några som ligger mig extra varmt om hjärtat och som ofta bläddrats i bara för skojs skull är: Jorges Bestiarium till DoD6(?) Zonernas Zoologi till M:UA Monsterboken I till DoD Ett par icke-rollspels bestiarium som dock kokar över av rollspelsinspiration är: Tolkiens Bestiarium av David Day Nordiska Väsen av Johan Egerkrans
Några som ligger mig extra varmt om hjärtat och som ofta bläddrats i bara för skojs skull är: Jorges Bestiarium till DoD6(?) Zonernas Zoologi till M:UA Monsterboken I till DoD Ett par icke-rollspels bestiarium som dock kokar över av rollspelsinspiration är: Tolkiens Bestiarium av David Day Nordiska Väsen av Johan Egerkrans
tupelo Veteran Joined 30 Nov 2012 Messages 62 28 Feb 2015 #3 Både jorges o zonernas zoologi ligger mig själv varmt om hjärtat. Kan även tipsa om hacklopedia of beasts
Både jorges o zonernas zoologi ligger mig själv varmt om hjärtat. Kan även tipsa om hacklopedia of beasts
Bolongo Herr Doktor Joined 6 Apr 2013 Messages 4,495 Location Göteborg 28 Feb 2015 #4 13th Age Bestiary har inte på långa vägar de snyggaste bilderna, men texterna är sjukt inspirerande.