Nekromanti Bestialiska Folk?

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Samma här...
Det står ju "månadsskiftet November/December 2006" på neogames hemsida... Så det bör ju dimpa ner böcker snart tycker jag allt... *längtar*
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Både Bestialiska folk och Katres gåtor är på väg från tryckeriet, och ska förhoppningsvis nå hit till ön imorgon. Då packas det omedelbart om och skickas ut.
Det blev något försenat iom att tanken var att allt skulle skickas ut på en gång, med Noir, men en del problem med deras tryck har gjort att Noir dessvärre inte kommer att levereras från tryckeriet förrän andra halvan av månaden.
 

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåto

Yay, nu är jag glad :p
Synd att Noir blir försenat, men att bestialiska folk är påväg är iaf otroligt bra, tackar för informationen.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Låter fint! :gremlaugh: Känns som ett bra tillfälle att dra igång en Eonkampanj igen. Hur ligger det till med övriga kommande Eonprodukter (syftar främst på spelledarskärmen och Misslor)?
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

jodå, det rullar på. Sebastian Andersson och jag jobbar på Alver och Misslor, då de båda är folkmoduler och är tänkta att följa en ny standard i utseende, kampanjmateriel och användningsområde. Tanken är att de ska komma lagom till Gothcon.
Spelledarskärmen ligger på herr Ströms bord, men han är hårt dessvärre sysselsatt på annat håll just nu. Men den kommer :gremwink:
 

marcuslinder

Veteran
Joined
12 Apr 2003
Messages
184
Location
Göteborg
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Både Bestialiska folk och Katres gåtor är på väg från tryckeriet, och ska förhoppningsvis nå hit till ön imorgon. Då packas det omedelbart om och skickas ut.
Gött! När når de återförsäljarna? Om jag minns rätt så brukar ni ju se till att de som beställer från Neoshoppen får modulerna lite innan? Eller?
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Jo, något tidigare brukar det alltid bli.
Större delen av vår försäljning går genom diverse distributörer, så vår leverans går till dem (förutom till ett par butiker som beställer direkt av oss), och sedan vidare därifrån ut till butik. När det kommer ut i butik är alltså i de flesta fall beroende på hur butikerna handlar från distributörerna, om de har förbeställt osv. Men normalt handlar det om upp till en vecka efter de som beställer från webshoppen.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Nu när folk ändå är inne på att fråga om moduler, hur ser det ut för Schamaner & Drömvandrare egentligen??

Och dessutom (helt OT) hur ser det ut med Eon-spelandet på Gotland innan medeltidsveckan i år? När det diskuterades förra året så var det bara en så bra idé!
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Shamaner och Drömvandrare är ju ett av CJS hjärteprojekt, men det blir troligen inte på tapeten förrän efter Jargien är avslutat, och spelledarskärmen släppt. Lite problematiskt i och med att CJS har mycket att göra, och skriver när han orkar och hinner. Vi får helt enkelt låta det vara flytande så länge.

Eonspelandet på Gotland är i högsta grad aktuellt i år. Att det inte blev av förra året var helt enkelt jag inte kunde hålla i det med allt annat som hände här nere på ön samtidigt (skördetider ni vet). Pappren på gårdsförsäljningen skrevs den 1:a december så i år finns det inget som kan stjäla tid, och att det sköts på ett år har visat sig vara en bra sak då jag har blivit kontaktad av en hel del folk boende på ön som visat stort intresse för att hjälpa till med evenemanget.

Datum är satt till torsdag den 2:e augusti tom sondag 5:e Augusti. Den 5:e öppnar medeltidsveckan med den traditionella marknaden inne i Visby, och planen är då att vi flyttar tältlägret vi använt för konventet in till lämplig plats i närheten av Visby, så de som vill stanna för veckan har möjlighet att bo kvar även den tiden.

Det kommer dyka upp mer om det hela på hemsidan och här på forumet.
 

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåtor

Någon update på när modulerna bedöms komma i lådan? Hoppas de kommer före helgen så att jag hinner få med mig trevlig reslektyr :gremsmile:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag rekommenderar isåfall artikeln om kamorferna i Fenix 3/2005. Den är mer än dubbelt så lång som kamorftexten kommer vara i själva modulen.

Spelar du en kamorf som rollperson btw? Ballt, isåfall. Berätta mera!

- Ymir, "men jag är int bitter..."
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåto

Jag har en liten fråga:
Vilka är de olika raserna som kommer att beskrivas? Tänkte för det står att det ska vara 23 olika folkslag, men bara 10(tror jag det var) av dom vet jag vilka de är. Vilka är de andra 13?

Längtar mycket efter den modulen kan jag bara säga...
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåto

Rurakher
Melusiner
Tomtar
Cykloper
Coomaror
Arachnider
Insektoider
Tomter
Ylker
Ulvar
Spindeltroll
Skogstroll
Istroll
Bergstroll
Grottroll
Comaroor
Kamorfer
Minotaurer
Kentaurer
Odjur
Vättar
Vulfen
+Ett ag missat eller inte känner till (ev ytterliagre nåt troll)

Hur många nördpoäng får inte jag nu!?
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåto

En hel del, men tack för hjälpen... Fast du har skrivit Coomaror 2ggr...

Var ett par där jag inte hört talas om i Eons moduler ännu, typ Cykloper, Ruraker och Istroll.
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåto

Ja, det är inte såååå illa :gremwink:
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Re: Leveranser av Bestialiska folk och katres gåto

Har du Encyklopedian kan du ju leta däri, tror det var där jag såg dem, eller så kan jag svara dig när boken anländer vilket borde vara imrgon
 
Top