Nekromanti [Best] Vidunderversionen

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Helvetet har frusit till is och grisar kan flyga--Best finns nu i en första version!

Bilderna är inte korrekta (eller ackrediterade) och vissa sektioner är i det närmaste ihophafsade. Men nu kommer det få ligga i träda ett tag innan jag kan läsa igenom och fila lite på det igen.

Under sensommaren ska det även speltestas lite, vilket kommer bli väldigt roligt.

Tankar, kommentarer, ris, ros, hat, shameless plugs för egna projekt... Jag är redo för ALLT!

https://drive.google.com/open?id=1Rj9sYGrez-ZL5dDtvyWUW7cougSjknlM
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Jag gillar skarpt att spelet har två lägen för strid, ett vanligt och ett när man slåss mot besten!

Jag tycker du ska överväga att länka slumptabellerna för besten på något sätt, så att vad man slagit på en tabell påverkar sannolikheten på nästa (exempel: första slås vanligt, på nästa läser du förra värdet +1t6 -1t6, på nästa läser du det +1t6 -1t6; eller bara att x och y på tabell 1 automatiskt ger z på nästa). Det skulle visserligen minska antalet möjligheter, men å andra sidan skulle det - just därför - innebär att spelarna blir mer skickliga som monsterjägare för varje möte eftersom de lär sig att om besten äter kroppsfett från män klädda i grönt, är sannolikheten stor att det är en parasiterande varelse som spottar syra osv.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Tre solar;n330658 said:
Jag tycker du ska överväga att länka slumptabellerna för besten på något sätt, så att vad man slagit på en tabell påverkar sannolikheten på nästa (exempel: första slås vanligt, på nästa läser du förra värdet +1t6 -1t6, på nästa läser du det +1t6 -1t6; eller bara att x och y på tabell 1 automatiskt ger z på nästa).
Gillar tanken!

Skulle ju gå att skriva det som ett alternativ, om inte annat. Mycket av häftet är ju bara olika former av tips, så det skulle ju passa väldigt bra. :)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
APM;n330687 said:
På tal om slumptabeller som påberkas av vad man slagit tidigare: https://goblinshenchman.wordpress.com/hex-power-flower/
Inspirerande! Inte så intresserad av grafiska hjälpmedel i just detta projektet, men ska fundera på om det skulle gå att passa in på ett bra sätt med mer förutsägbara resultat. Skulle ju gå att använda kursiv text, fetstil, etc., för att markera resultat som "hör ihop". För den som vill.
 

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Jag har bara hunnit ta en väldigt snabb tittpå början av boken men jag gillar det jag ser!
hoppas kunna lägga lite mer tid på det framöver och ge lite bättre feedback.
 
Top