Nekromanti Best. OotS. In long time.

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Skönt när man känner igen sig sådär.

Annars tycker jag att Order of the Stick har blivit sämre och sämre på senare tid... Har inget emot att det blivit mer story och tom. lite känslor i det hela, synd bara att skämten oftast inte är kul längre. Det är iaf vad jag tycker.

Vad tycker ni?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag tycker att...

...det var det första jag skrattade högt åt på internet på väldigt länge. <3 :tekopp:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Annars tycker jag att Order of the Stick har blivit sämre och sämre på senare tid... Har inget emot att det blivit mer story och tom. lite känslor i det hela, synd bara att skämten oftast inte är kul längre. Det är iaf vad jag tycker.

Dnalor och/eller Feliath har nämt någon term för det där; när en humorserie blir en dramaserie. Fast jag är inte orolig, enligt mittenrutan på andra raden vet Rich precis vad han håller på med. :gremgrin:

Skulle vara kul att plöja hela serien och kolla hur många strip i rad som är förlagda på samma plats nu jämfört med x år sedan. Jag märker själv att jag låter karaktärerna stanna längre och längre på olika platser och det skulle vara kul att ta reda på hur ensam jag är om det (troligtvis är jag fullständigt unik). Jag har hursomhelst inte heller emot att det blir mer karaktärsdrivet och mer känslor (fast sekvensen med den gamle samurajen och trådarna var vansinnigt tråkig) och generellt så tycker jag serien är lika rolig nu som tidigare. Vad jag minns iaf...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Humm, jag skulle nog vilja säga att de är ganska jämna iaf.
Har inte läst allt ifrån Order of the Stick. Men allt som oftast så skrattar jag gott åt de karakträer som finns där.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tycker den var lökigare förr i tiden. Det där med att gå upp en level, gå ner en level, osv... Det var astråkigt. Och det fanns några sekvenser med skämt om en stad som hette... erm, jag kommer inte ens ihåg vad det roliga skulle vara, men det var inte roligt.

Nu är det good stuff. Lite drama emellanåt, visserligen, men jag föredrar drama framför suspense. Liksom, det var värre när serien försökte spinna skämt på spänning. Liksom; det var ju inte så att man satt och bet på naglarna och undrade om gänget skulle klara att besegra Linear Guild och Xykon, eller undgå att bli dömda till döden. Dramahandlingen tycker jag är mer oviss, och gör mig därmed mer nyfiken på hur handlingen skall fortlöpa.

Nu när tempot dras ner till två serier per vecka kanske det blir mer skämtbetonat, dock. (Du läser väl serierna i Dragon, också? De tycker jag har varit grymma så här långt)
 
Top