Nekromanti Best of Fenix

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Vi tänkte fira vårt första decennium som speltidning med att ge ut en samlingsvolym med några av de bästa artiklarna som gått i Fenix hittills - och dessutom översätta dem till engelska, för att visa spelvärlden utanför Svea Rike vad vi håller på med här också. Men... Den stora frågan är vilka artiklar vi borde ta med. Berätta gärna vilket material du har tyckt bäst om och varför just det skulle passa i en engelsk samling!

Bytet av språk innebär dock att vi, åtminstone preliminärt, bestämt oss för att inte ta med spelspecifikt material till svenska spel som inte finns i engelska utgåvor.

Hjälp oss att göra urvalet,

Tove & Anders
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Ett 200 sidors specialnummer ser jag gärna fram emot...
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag gillar verkligen Anders Blixts Yxtid, Stormtid från nr 6 2012. Blir väldigt inspirerad av den artikeln.

Nils
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Hites artikel i förra nummret, Ichneumon, är bland det bästa som publicerats tycker jag. Men den är på engelska av en redan internationellt känd skribent, så den är väl lite tråkig att presentera för en ny publik.

Hm. Jag minns dåligt. För flera, flera år sedan skrev någon en artikel om att skapa historia i en fantasy-värld. Den talade om att man skulle tänka i »varv«, vilken civilisation var här först, vad efterlämnade de, vilken civilisation ersatte dem och så vidare. Den var bra.

Också, kranks äventyr till >Human fick ju riktigt bra respons. Förvisso är den spel-specifik, men ni kan kanske snacka med krank om att skriva om den till en lite mer generell version?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Skall den bli någon sorts minnesdokument också? Med historieskrivning och kommentarer på artiklarna?

Recensionen av CthulhuTech är väl den artikel i Fenix som jag tror fått störst svallvågor utanför tidningens sidor.

Annars, visst körde ni ett tidigt Svavelvinter-äventyr som gick att köra som det var med det som fanns i tidningen? Man spelade Shaguliter, eller minns jag fel? Det är väl redan översatt till engelska, och skulle väl vara en kul grej att ha med för att visa lite konkret på vad som skett på den svenska scenen.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag glömde visst bort det här. Har ni gjort urvalet redan, eller finns det fortfarande möjlighet att bläddra igenom sina gamla tidningar och leta efter godbitar?
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Vet inte om tanken var att det skulle vara exklusivt på Engelska för då kanske min ide är onödig.
Jag tycker att ni borde släppa en samling av alla era publicerade äventyr. Det skulle bli en diger volym antar jag men ack så häftigt. Perfekt att bläddra igenom om man ska SL:a en kväll och missat att förbereda sig som man skulle viljat. Det är så jag använt mig av min Fenix samling.
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Vi har nu startar vår crowdfundingkampanj för Best of Fenix på Indiegogo. Vi kommer att släppa tre olika volymer med material från Fenix 10-åriga utgivning. Volumerna finns som pdf, mjukpärm eller en deluxe-version i hårdpärm. Besök vår kampanjsida på Indiegogo och stöd Fenix!

Vi kommer lägga upp en tråd i promotionforumet som kommer utdateras regelbundet.

Crowdfunding Best of Fenix

/Anders & Tove
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,858
Location
Port Kad, The Rim
Fenix said:
Vi har nu startar vår crowdfundingkampanj för Best of Fenix på Indiegogo. Vi kommer att släppa tre olika volymer med material från Fenix 10-åriga utgivning. Volumerna finns som pdf, mjukpärm eller en deluxe-version i hårdpärm. Besök vår kampanjsida på Indiegogo och stöd Fenix!

Vi kommer lägga upp en tråd i promotionforumet som kommer utdateras regelbundet.

Crowdfunding Best of Fenix

/Anders & Tove
Jag har fixat en länk dit från min blogg. :gremcool:
 
Top