Nekromanti Beställningsjobb

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
A-summ!
Fyfan vad snygg den är, ärligt talat.
Fattar inte att du hellre slöjdar eller för den delen inte önskar att illustrera på allvar.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Att faktiskt jobba som illustratör tar knäcken på mig. Deadlines, måstens, alldeles för lite frihet och alltför ofta kasst betalt och mycket sällan fast anställning. Uffnä. Slöjdlärare ska jag bli, så man får jobba med folk och inte måste sitta hemma och uggla!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
skruttfia said:
Att faktiskt jobba som illustratör tar knäcken på mig. Deadlines, måstens, alldeles för lite frihet och alltför ofta kasst betalt och mycket sällan fast anställning. Uffnä. Slöjdlärare ska jag bli, så man får jobba med folk och inte måste sitta hemma och uggla!
Sant att det är ett ostabilt yrke, men jag tror det handlar om att etablera sig och våga ta betalt.
 

skruttfia

Veteran
Joined
12 Jan 2011
Messages
52
Location
Göteborg
Javisst gör det det, men man måste orka med det, ständig konkurrens och hoppas på att det finns en marknad för vad man ahr att erbjuda. Men som sagt, icke för mig.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
skruttfia said:
Javisst gör det det, men man måste orka med det, ständig konkurrens och hoppas på att det finns en marknad för vad man ahr att erbjuda. Men som sagt, icke för mig.
Okej, ja, det är sant. Hur som helst är du väldans skicklig i alla fall. :gremsmile:
 
Top