Nekromanti Beställa Rollspel från USA

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
Hej..

Jag har blivit sugen på att skaffa mig en samling av Transhuman space

det verkar vara lite svårt att hitta folk som säljer det i sverige.. ialla fall för ett vettigt pris..

så jag undrar om det finns nån här på forumet som har erfarenhet att beställa från warehouse23?

frakt å tull å moms å sånt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Mitt tips är att kolla på brittiska butiker etc. först. Både eBay och Amazon. Framför allt Amazon, där brukar man kunna hitta brittiska säljare. (Ingen tull och skit)

Warehouse 23 verkar bara ha boken som PDF.

THS är ganska eftertraktat; jag tror att enstaka begagnathyllor är din enda chans att hitta "till rimligt pris", annars får man glatt hosta upp ett några hundralappar.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Som vanligt finns spelet hos NobleKnight (.com), $20.

--

Hmm, det var nog GURPS-modulen de hade inne. Men NobleKnight är väl värda att hålla ett öga på i vilket fall om man är ute efter OOP spel.
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
ahh.. faktisk tänkte jag nog beställa THS hardcover i sverige.. finns på del ställen.. för runt 300 bagis.

problemet för mig är att modulerna i sort sett bara finns utanför sverige..

å jag såg att warehouse23 tog 10$ för de flesta modulerna.. å det blir ju ca 70 kronor idagens dollarkurs.. det e ju billigt.. därav frågan om tull å moms å frakt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
MajorKong said:
å jag såg att warehouse23 tog 10$ för de flesta modulerna.. å det blir ju ca 70 kronor idagens dollarkurs.. det e ju billigt.. därav frågan om tull å moms å frakt.
Tja, bara PDF:erna och det är ju lite svårt att kräva till och frakt på PDF:er... Warehouse 23 har typ inga fysiska böcker, och jag såg inga bland deras THS-grejer.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
om det är 100% så tjänar man ändå 50:-/bok

och jag e sugen på att skaffa hela samlingen på en gång
men det får jag nog inte för min bättre hälft...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag vill hålla med krank om att Storbritannien känns bättre än staterna. Hamburgarnas rike tenderar ofta att bli dyrare, speciellt om tullen börjar krångla. Dessutom brukar det generellt sett gå ruskigt mycket snabbare att få prylar från Storbritannien.
 

Hungmanmoojoo

Veteran
Joined
6 Sep 2001
Messages
70
Location
Alingsås
jag kollade på amazon.. där fanns ju bara begagnade böcker som var dyrare än dom som finns här i sverige..

var i GB handlar man nya rollspel?
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,004
Location
Umeå
273 kr på Adlibris, tycker jag låter vettigt. Lägg upp den på bevakning och luta dig tillbaka ett tag bara... :gremsmile:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
MajorKong said:
var i GB handlar man nya rollspel?
Både nya och begagnade spel handlar man med fördel på Goblin Games på Tredje långgatan.
Butiksinnehavaren återfinns förövrigt ibland på detta forum under namnet Hunk.

/Anders
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tyvärr har jag bara handlat direkt från spelmakare. Beställde till exempel alldeles nyss från Pelgrane Press. =)
Jag är dock säker på att google kan hjälpa dig att rada upp en bunt spelshoppar i UK.

Utan att anstränga mig fick jag några träffar direkt.
Fjärde uppifrån är förövrigt en forumtråd då några diskuterar just brittiska spelshoppar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ett annat tips kan kanske vara att börja syna svenska distributörer för att se hur det ligger till med Transhuman Space inrikes, så att säga. Då kanske man lyckas rama in något rare ställe som kan tänkas ha några böcker eller så.

Tyvärr känner jag själv bara till Vincit vad det kommer till rollspelsdistributörer, men det lär ju finnas fler. Och även om de själva inte har spelet i den aktuella listan kanske ett mail eller två inte skulle skada för att få bra tips på olika återförsäljare eller något sådant. ... Att luska lite skadar aldrig. =)
 
Top