Nekromanti Beskrivning av Los Angeles

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Jag håller på och skriver så smått på en beskrivning av Los Angeles med omnejd (San Diego, Las Vegas, San Fransisco, Palm Springs). L.A är en perfekt Cyberpunk miljö med sin blandning av fashionabla rikemanskvarter, fattiga slumområden, stora industriområden och den närliggande öknen.
Frågan är, har någon gjort detta tidigare eller håller någon på med något liknande? Har ingen gjort det tidigare kan det vara idé för mig att skriva rent mina anteckningar. Håller någon redan på med ett liknande projekt kan jag kanske hjälpa till. Jag har bott i L.A i ett år och har därför en del erfarenhet av stan.
Intresserad? Hör av er till mig!

nexussix@hotmail.com
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Skriv på bara och lägg upp resultatet så är du riktigt hygglig! Själv funderar jag på att ge mig på Europa... Det är ju ändå ett tag kvar tills Neotech Euro släpps...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

LoRd KaKa

Veteran
Joined
29 Sep 2001
Messages
20
Location
Stholm
Nice låter mkt fint! Kan säkert hjälpa till med nått. trixar en massa i 3dsmax o tycker kartor e kul.......



<> You only HAVE to choose <>
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Stöder det!

Bra! Lägg upp den när du är färdig. Jag skulle gärna också höra mer om Manhattan (som enligt uppgift var inglasad).
Är den kupol- eller cylinderformad? Hur tjockt är pansarglaset?
Går det att spränga hål med AT-vapen? Är glaset färgbortstötande (annats skulle det nog vara ganska nersprayat nu)?
Kul att höra om mer invecklade stadsbeskrivningar. Hjälper gärna till om det finns något (Maffia och gäng, exempelvis)
Nalle
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Stöder det!

Kul att det finns intresse!
Det kommer säkert att behövas både kartor och gängbeskrivningar. Exempelvis kan man beskriva den Mexikanska maffian som redan idag har ett starkt grepp om södra Kalifornien. Sen har vi kineserna i San Fransisco och den gamla Italienska maffian i Las Vegas, plus alla nya gäng som dykt upp......
Vi kanske ska ta en seriös funderare på att fixa en liten "projektgrupp"? Då skulle det kunna räcka att skriva lite var om någon delar ut uppgifter och redigerar.

nexussix@hotmail.com
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Stöder det!

Detta med beskrivning av områden har varit på tapeten långt tidigare, speciellt i samband med NeoWorld (nu Projekt INKA). Då koncentrerades skrivandet på New York-området, och jag har ett antal texter liggande om det. Främst en längre text om Manhattan som jag har filatpå under en längre period.
Det kan komma att dyka upp på NoGo, och förhoppningsvis kommer vi väl även få lägga upp det material ni nu kommer fram till?

/RipperDoc
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Lite OT, men ändå

Tjo! Jag "trixar" även en del i 3ds, men nu har problemet dykt upp... Det är så att jag håller på att göra en kort animation, och skulle behöva byta kamera, från exempelvis kamera 1 till kamera 2, vet du hur man gör?

Och ja, animationen har med Neotech att göra, så det så... (mer säger jag inte förrän den är färdig)

/R
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Re: Lite OT, men ändå

videopost borde funka....(?)
två lager med en kamera i varje. begränsa dem i tiden...
 

LoRd KaKa

Veteran
Joined
29 Sep 2001
Messages
20
Location
Stholm
testa o testa Vpost e bra

Jo typ så ja skulle fixat de, skikar me en bildsom visar hur jag fick de o funka.

(Bilden)-> och den andra cameran börjar när den första slutar!
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Var det inte en stor jordbävning där? jag har starkt för mig det iallafall...
Så jag vet inte riktigt hur det ska se ut...
 
Top