Nekromanti Berting, bilder och annat.

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Tja Bergting.
Detta inlägg är mer eller mindre riktat till dig och skulle antagligen passa bättre som ett mail än ett inlägg i detta forum, men i och med att svaret antagligen intresserar många fler än bara jag och att det inte direkt är något personligt inlägg så valde jag att publicera det här på forumet istället.

Jaja, till saken! Jag undrar bara när du kommer att släppa din nya hemsida vilken du talade om för ett par inlägg sedan (du nämnde den i och med tävlingen som du hade), jag undrar också när dina omtalade och intressanta porträtt kommer att publiceras på din nya eller gammla sida. Skulle va skoj att veta ungefär när man kan förvänta sig att dom kommer att dyka upp..

Jag förstår dock att du antagligen har mycket att göra just nu och kanske lägger det här projektet på hyllan tills du fått lite arbete ur vägen.

Vad vet jag...?
 

Count

Warrior
Joined
29 Nov 2000
Messages
206
Location
Göteborg, Malmö
Hey! En annan sak också berg-

Jo, jag kom på en annan sak precis efter att jag hade skickat iväg mitt inlägg i och med att jag inte ville "editera" mitt inlägg så valde jag helt enkelt att göra min egna sido fösare........ /images/icons/tonguea.gif

Ja, i alla fall. Berting, skulle inte du kunna ha typ en snabb tecknar kurs eller nått liknande på din hemsida för oss wannabe tecknare? Asså inte nått jätte seriöst men så att du ändå kanske skulle kunna ge lite tips på olika saker (typ hur det bästa sättet - enligt dig - är att måla tex. annsikten, muskler, kroppar osv.) du kan ju bara börja med exempelvis skuggor och när du har tid och ork utvigda projektet så att du tillslut har en riklig tecknar kurs vilken man kan följa om man nu vill ha lite tips från en äkta-drakar-och-demoner-sago-fantasy-tecknare. Kanske är jag ute och cyklar eller så är kanske intresset för en sån här sak större än man trott...
 

Sir Smokealot

Veteran
Joined
22 Jan 2002
Messages
17
Location
Lund
Låter skirbra, grabben! N/T

ja... här står de inget speciellt...
I helgen va jag hos min mossa... lite halvkul... dock va det tråkigt att polarna hemma festblablayaddidaddiha.khgvbdfjas.lefa-..............
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Hey! En annan sak också berg-

Hej Count (och alla andra)Eh... hehe... jo... den nya sidan alltså. Jag är tyvärr långt ifrån klar, eftersom jag har haft upp över öronen med jobb sedan jag började med den. Fast det ska väl inte ta så lång tid när jag väl sätter mig med den igen. Fast först måste jag ta itu med nästa beställning. Jag kan tyvärr inte berätta vad det är än, men kanske nästa vecka. För mig är det här projektet lika med den Heliga Gralen, helt i paritet med att Steven Spielberg skulle knacka på dörren en dag och fråga om jag ville göra nästa Star Wars film. Okej, nu är det inte det, men jag lovar att berätta nästa vecka vad det är. Det är i alla fall inte Drakar och Demoner (lååångt ifrån Drakar). Bla bla bla... Sorry, det var ju egentligen inte det du frågade. Om du undrar vad jag gjort i stället för hemsidan så är det prylar till DoD, Shadowrun, GURPS, Herogames, bokomslag, Sverox omslag och en hel hoper annat. Skulle även vilja måla mina LotR gubbar som jag fick i julklapp. Om bara veckan bestod av 10-11 dagar istället för 7 så skulle det nog ordna sig =).Jo, tecknarkurs. Visst varför inte. Är det fler än du som vill så lägger jag till en sån sektion på hemsidan. Faktum är att jag skrev en kurs för nåt år sen som jag skulle kunna snygga till.Karaktärerna är färdiga och väntar precis som jag på den nya hemsidan. Fast om det finns intresse så kan jag lägga upp en pdf med dem under veckan och distributera länken på forumet tills resten av sajten kommer upp. Ska även skicka bilden till vinnaren (det hade jag ju glömt).Ha det gottPeter
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Hey! En annan sak också berg-

Det var så sant. Jag håller på med en egen spelvärld också, baserad på min värld The Portent. Mörk, mörk, mörk fantasy. Jag har fnulat på den i snart tio år och det finns cirka 300 bilder färdiga och 200 sidor text som ska kokas ner i läsbar form. Kommer bli gratis och ligga på min sida... Världen är tämligen unik men om ni vill ha en fingervisning så tänk er om Kult och Gemini skulle få barn, barnet äts upp av Ctulhu och spottas ut nånstans mellan Altdorf och Sleepy Hollow - då är ni halvvägs där. Fast som sagt, det är min egen värld och egentligen inte likt nånting annat. Ytterligare en distraktion som hindrar mig från att få klart hemsidan. Jag brukar rita fram till midnatt sen är jag för dimmig för att kunna måla bra så då blir det tid att skriva på hemsidan.The Portent arbetar jag med när jag får tid över... så fråga inte när den kommer ;-).Peter
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Gärna

"tecknarkurs. Visst varför inte. Är det fler än du som vill så lägger jag till en sån sektion på hemsidan."

Även jag skulle uppskatta detta./images/icons/smile.gif

"Karaktärerna är färdiga och väntar precis som jag på den nya hemsidan. Fast om det finns intresse så kan jag lägga upp en pdf med dem under veckan och distributera länken på forumet tills resten av sajten kommer upp."

Det vore jätteschysst om du ville göra det. Jag skulle i alla fall uppskatta det.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Hey! En annan sak också berg-

Om du undrar vad jag gjort i stället för hemsidan så är det prylar till DoD, Shadowrun, GURPS, Herogames, bokomslag, Sverox omslag

Har fö sett det sistnämnda (skitsnyggt) och kan påpeka att det har ett väldigt, um, Trudvangskt motiv, så håll utkik efter nästa nummer. (-:

--
Åke
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Hey! En annan sak också berg-

Tack, Jo det är väldigt Trudvangst. Men om man kollar noga så är parveln i mitten av bilden inte en dvärg utan en vätte, och dom är ju som bekant bannlysta i Trudvang vad jag vet. Fast det kanske inte är en vätte, utan bara en kort, ful dvärg ;-).Peter
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Re: Hey! En annan sak också berg-

Tecknarkurs låter som en ypperlig idé! Jag personligen kan
dock vänta med porträttbilderna, tills den nya hemsidan
kommer upp – hoppas den gör det inom en relativt snar
framtid.

Ang. bokomslagen: kan man få veta vilka du gjort?

Ser med spänning fram emot dina kommande projekt.
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Hey! En annan sak också berg-

Får nog inte berätta vilka alla är, men det är ett till Steve Jackson Games och ett till Sverox, samt några bokomslag. Resten är nog hemligt.P
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: bannlysta? se sid 149 i Jorges

Ah... DOM vättarna... Eh... hehe... jag har läst boken, jag lovar =). Okej, min kille är en gnom. En riktigt elak gnom.P
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Öh hemlig grej?

Men du berting det där hemliga grejen du nämde involverar det Riotminds?
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Öh hemlig grej?

Men du berting det där hemliga grejen du nämde involverar det Riotminds?
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Hey! En annan sak också berg-

Ska även skicka bilden till vinnaren (det hade jag ju glömt).

Min bild........jag har längtat efter den och gått och väntat på den.............Snälla skicka bilden snart!!!


Caen
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Öh hemlig grej?

"Men du berting det där hemliga grejen du nämde involverar det Riotminds?"

Svarar han på ja den frågan så är det ju inte lika hemligt längre och något konkret svar kan du nog inte vänta dig. Det blir ju lixom inte hemligt längre i sådana fall. /images/icons/wink.gif
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Öh hemlig grej?

Det är inte Riotminds, och jag heter Bergting och ingenting annat =).P
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Öh hemlig grej?

Oj fölåt Bergting man täncke inte så mycket när man lider av tillfällig sömnbrist!
Och när beräknas The Portent att bli relesat?
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Ooops (även till Bergting)

"Oj fölåt Bergting man täncke inte så mycket när man lider av tillfällig sömnbrist!"

Jag tror nog att påpekandet om att Bergting heter Bergting var riktat mot mig.


Till Bergting.

Med tanke på att vi har en Han på forumet så kommer misstaget inte upprepas./images/icons/smile.gif
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Re: Öh hemlig grej?

The Portent kommer när den kommer ;-)

Inte i brådrasket med andra ord, men inte om ett bra tag heller. Nånstans mittimellan. Typ om ett par månader med andra ord ;-).

P
 
Top