Nekromanti Beroendeframkallande flashspel [länk]

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Slår ni det?
Det lutar åt "nej". Jag har för all del bara försökt en gång.

/Hällzon - kom de förbi rondellen i mitten var det kört.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Kul spel, men hur får man poäng?

Att slakta effektivt räcker uppenbarligen bara till 8600 poäng. Och spelet tar ju slut efter 39 nivåer.

Dewil
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Kommer bara till level 39. Hur gjorde du för att ta dig förbi den?

/Seinet Wintermute - Har försökt opta så gott det går.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Jag byggde torn. Utav bara helvete!

Man kunde ju bygga torn 'på' varandra, som du kan se på den bifogade bilden. Således byggde jag dessa torn så tätt det bara gick. Ändå gick över hälften av monstren runt banan ett helt varv, vilket innebar att jag fick köpa en ungefär 40 liv för att klara livhanken.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Jag byggde torn. Utav bara helvete!
Det är svårt att se på bilden, vilken sorts torn bygger du? Kanoner?

Själv ignorerar jag nästan kanoner (kass räckvidd och eldhastighet) och kör med pilbågstorn i början, och växlar sedan över till vattentorn (saktar ner dem attans bra) och eldtorn (bra skada och räckvidd), med någon raket för att ta de som slinker undan. Det mesta i öglan i mitten.

Men hur i helsike får du så mucket stålar??? Jag har fullt sjå med att hålla jämna steg med upprustningen.

Hur får du health-staplarna?
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Det är svårt att se på bilden, vilken sorts torn bygger du? Kanoner?
Kanontorn ja, de som enbart träffar landmål. Grym skada och fin splash.

Men hur i helsike får du så mucket stålar??? Jag har fullt sjå med att hålla jämna steg med upprustningen.
Jag satt och harvade i flera timmar tills jag gick in på deras forum och letade tip.s Voilá. Hittade en guide som gick igenom hur pengar och så räknades fram. Om du sparar pengar och klarar banorna, kommer du för varje bana öka din inkomst med en viss procentenhet. Ju mer pengar du har, desto mer pengar får du. Så spara och gneta och pengarna kommer rusa i höjden.

Första nio banorna t.ex klarar man sig med ett torn i princip på. Klurigt!

Hur får du health-staplarna?
Tryck space-bar när du är igång med en level för att toggla dem.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag var ägig på det här spelet på den gamla tiden (i internet-tid; två veckor sedan), men då fanns det bara 35 nivåer (inkl. de sista fyra bonusbanorna). Jag kommer ihåg när vi på forum diskuterade huruvida interest-fire-interest-interest var bättre/sämre än interest-interest-fire-interest. Vi kom iaf snabbt fram till att det bara var interest och fire som var något att ha.

Då tröttnade jag lite, eftersom jag alltid tröttnar på självklara och tråkiga avvägningar i spel.

Taktikguide: Allt handlar om interest, vilket betyder att det hela tiden gäller att köpa så lite man behöver, för att få ut så stor ränta som möjligt. Ta upp papper och penna och för bok över banorna så att du vet exakt vad som behövs. Typ:
15 (3,3,3,2 räcker inte!)
24 (Fire 4,4,3 (aningens overkill - prova 4,4,2))
osv. (den där datan gällde gamla spelet - de funkar förmodligen inte i det nya, eftersom nya banor tillkommit)
Lär dig också vilka platser som passar bäst för dina kanontorn. Att sätta kanoner så att de kan skjuta in mot hörnen ser bra ut, men är mycket sämre än att kunna skjuta mot raksträckor där fienderna först åker fram på ena sidan, och sedan kommer tillbaka på den andra; såsom i längan ute till höger och nertill. Anledningen till detta har med splashskada att göra. Betydelsen av bra position är dock viktigast när man har få kanoner. När man börjar 10+ så spelar det inte riktigt lika stor roll längre.

Jag orkar nog inte börja föra bok över det här spelet igen (vilket man måste för att vara någorlunda framgångsrik), men jag hade skitkul med det när jag först upptäckte det (på den gamla goda tiden fick man inte ens någon varning innan speed- och airbanorna, och det fanns inga healthbars eller något sådant. Det var tider, det) och funderade till och med på att göra ett brädspel som simulerade lite av den här spelkänslan.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Vi kom iaf snabbt fram till att det bara var interest och fire som var något att ha.
Håller inte riktigt med. Vatten bromsar fienderna, vilket gör att fire hinner panga in många fler skott. Ett par vattentorn kan dubbla effektiviteten hos en hel drös eldtorn.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Håller inte riktigt med. Vatten bromsar fienderna, vilket gör att fire hinner panga in många fler skott.
Det låter jättebra i teorin, men kör en sådan omgång parallellt med en omgång där du väljer interest istället för vatten och se hur extremt mycket mer pengar (och därmed poäng) du tjänar.

Jag skulle gärna velat att vattentornen hade ökat effektiviteten på eldtornen så mycket som du skriver (för vattentornen är roliga, och jag tycker att det roligaste sättet att spela på också skall vara det bästa), men enligt mina beräkningar fungerade det inte så i praktiken - åtminstone inte på den gamla tiden, de kanske har ändrat det nu.

Det är bra att vattentornen gör de snabba banorna enklare; och jag trodde länge att det kunde väga upp den förlorade räntan genom att man inte behövde bygga för mycket kanoner för att klara av de snabba nivåerna (ty så var det ju; man var tvungen att bygga så mycket inför de snabba banorna att man sedan hade så mycket att man overkill:ade följande 3-4 banor utan problem.

Men när jag räknade på det så tjänade man ändå mer på att skaffa en extra ränta och strunta i vattnet.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Dessutom...

men enligt mina beräkningar fungerade det inte så i praktiken

Alla meningar som inleds med "enligt mina beräkningar" är alltid sanna!
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Du har helt rätt i ditt resonemang. Jag försökte mig på en massa olika strategier, men det visade sig att det bara finns en enda strategi för att få mycket poäng.

Den om att bygga så få kanontorn som möjligt för att mot slutet bygga ut hela kartan med dem.

Surt att valmöjligheterna är så dåliga jämfört med den taktiken.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Den om att bygga så få kanontorn som möjligt för att mot slutet bygga ut hela kartan med dem.
Men ni måste väl också bygga något som tar flygande kritter?

Har ni testat med enbart piltorn, de gör iofs lite mindra skada, men skjuter snabbare och har ungefär dubbelt så lång räckvidd (dvs kans skjuta under längre tid)?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Men ni måste väl också bygga något som tar flygande kritter?
Jo, man köper air towers och säljer dem sedan omedelbart, enbart för de banorna.

Har ni testat med enbart piltorn
Enbart piltorn funkar inte så bra när jag har testat, men det är möjligt att man på de tidigaste banorna kan prova någon kombination av kanon och piltorn som är mer kostnadseffektiv än att bara använda bara kanoner; vilket med ackumulerande ränta faktiskt kan spela viss roll i sluttampen. Så hardcore var aldrig jag.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Så ni menar att nyckeln till spelet är att köpa precis så få kanontorn som man klarar sig med, förutom när det kommer flygisar, vilka man tacklar genom att tillfälligt köpa luftvärnstorn som man sedan säljer? Man ger alltså fasen i att forska fram eld/jord/vatten-teknik för att istället lägga de poängen på ränta. Stämmer det?

/Anders
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hahaa !
Det här var ju skitskoj juh !
Ska bara föröska lära mig hut man opptar allt med dessa kanoner & sådant så ska det nog bli bra. Ska testa lite mer när jag är lite mer pigg..
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jäpp. Fast Yyy är bättre än jag. Jag har aldrig provat att bara använda kanoner spelet igenom. Jag har alltid skaffat Fire efter ett tag, eftersom de rent matematiskt är mer kostnadseffektiva och trott mig kunna tjäna pengar på det. (Man slipper utnyttja overlappingbuggen också, och kan enkelt vinna även de svårare banorna utan att göra något som jag tycker är fusk (men jag har fel - om det går så är det en feature, och utvecklaren har känt till detta ända sedan början, men ändå lagt in andra funktioner än att åtgärda detta))

Vill du ha superhighscores så bör du satsa på den tekniken.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
YES! Jag klarade level 39, hamnade på plats 500 eller något sådant i listan men jag klarade det.

Precis som Yyy säger så är nyckel till framgång pengar. Själv gjorde jag så att jag tog de två första uppgraderingarna som ränte-ökning och sedan fokuserade jag mest på att få missiltornen på slutet (level 35). Väl på level 35 hade jag över 14.000,- att slänga ut torn för, tror jag började med att placera ut 14 torn och uppgraderade dem fullt.

Hade de flesta av kanontornen längs den högra "kanten", där gör dom dubbel nytta (en gång på nervägen och en gång på uppvägen utan att dom tappar targets på nervägen innan de börjar skjuta de som är påväg upp.

/Seinet Wintermute - Hade ett par fullt uppgraderade fire-towers också
 
Top