Nekromanti Beretta vs Desert Eagel

PePPe

Veteran
Joined
30 Jun 2002
Messages
7
Location
Uppsala
Om man jämför en Beretta M9000Tiger (mellanstor pistol) med en IMI Desert Eagle III (Stor Pistol) så är Berettan Mycket bättre och gör mer i skada även fast Desert Eaglen är dyrare och större. Varför är det så? Jag tycker att Desert Eaglen borde vara mycket bättre!
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Berettan ger bara mer i skada om Du jämför den med .357 Desert Eagle. Väljer Du istället en Desert Eagle med kaliber .44 eller .50 så vinner den över Berettan, åtminstone vad gäller skada.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
så stor skillnad är det väl ändå inte på Berettans 11m/c och Desert Eaglens .357/.44/.50? Visst är .50 lite bättre men 11m/c och .357/.44M är i princip likvärdiga.

Men varför skulle en större och dyrare pistol vara så mycket bättre tycker du? Det är ju faktiskt inte Shadowrun vi pratar om här... ^_-
 

PePPe

Veteran
Joined
30 Jun 2002
Messages
7
Location
Uppsala
Jag tycker att en stor pistol ska göra mer i skada för att den liksom slungar ut skotten.

Kan en desert eagle byta kaliber?
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Jag tycker att en stor pistol ska göra mer i skada för att den liksom slungar ut skotten.

Det är inte storleken på pistolen som är avgörande...


Kan en desert eagle byta kaliber?

Desert Eagle III finns i kaliber .367, .44 och .50 Magnum.
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
men vart står det att man kan byta kaliber?

Du byter inte kaliber. Du byter pistol till en som är tillverkad för en annan kaliber. Desert Eagle finns i tre olika kalibrar, men Du kan inte använda någon av de två andra till modellen av en specifik kaliber.

Alla tre beskrivs i Neotech Offensiv. Möjligtvis finns bara en av dem i grundreglerna, och att det är där Du kikar?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Glock ;) [OT]

Handen på levern, korten på bordet.

Jag tar en Glock 64 varje dag om jag ska ha en picka /images/icons/grin.gif
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Glock ;) [OT]

Jag tar en Glock 64 varje dag om jag ska ha en picka

Äsch... Två Walther P-790 skall det ju vara! /images/icons/wink.gif
 
Joined
26 Jun 2002
Messages
25
Location
Nohstril, Erebos
Logik

En stor pistol måste ju självklart göra mer i skada än en liten.

Jag tycker skadan ska vara relaterad till pistolens längd och vikt istället för kaliber. /images/icons/clown.gif

Jag menar ett stort svärd gör ju mer skada än ett litet, - logik på hög nivå! /images/icons/clever.gif
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
Re: Glock ;) [OT]

helst av allt en sån där pistol med inbyggd granatkastare som Deckard har i Blade Runner!
 

eNo

Veteran
Joined
20 May 2002
Messages
117
Location
Falun, Dalarna
Re: Logik

Ett förtydligande: Skadan i ammotabellen gäller vid skytte, inte närstrid.

Skämt åsido, du har rätt, till en viss grad. En stor pistol gör ondare att få i huvudet, det gör också en stor kula. Större kaliber gör mer skada. - Logik!

Men har man en längre pipa är det lättare att skjuta längre, vilket syns i tabellerna (ett gevär skjuter längre än en pistol).

Är du övertygad?

eNo
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Glöm inte...

...att DE förmodligen har den högsta avskräckningsfaktorn som finns bland pistoler (stor, elak och kromad - just som Hollywood vill ha det!). Och om du har en skräckinjagande pistol, så kommer du kanske avskräcka din motståndare bara genom att 'flasha' lite styggt med den. Bara professionella kommer ju att förstå att en enklare Beretta är minst lika farlig, och därmed ej bli avskräckt. Fast nu är det ju förmodligen inte så enkelt i vilket fall som helst att skrämma en professionell Hitman från att rygga tillbaka och hölstra pistolen igen...
 

Nikodemus

Veteran
Joined
16 Jun 2002
Messages
8
Location
Sandviken
Re: Glock ;) [OT]

jag föredrar en rå ekta Colt super andakonda/images/icons/yikes.gif

motstodarna bli liksom /images/icons/scream.gif<font size=+2 face="Brush Script BT">text</font face=brush>
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
Re: Glock ;) [OT]

jag föredrar en rå ekta Colt super andakonda

Njae... Den kommer bara på tredjeplats /images/icons/wink.gif
 

smagu

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
77
Location
Östersund
Re: Logik

Jag tycker att du förenklar lite väl mycket.
en 5,56mm Nato är betyligt mindre än en 9mm P men 5,56:an har betydligt högre hastighet.

Skada = kulanshastighet + vikt. Sedan påverkas skadan natuligtvis av kulans yta mot molet för att undvika överpenetration och uppnå största möjliga effekt i målet.
Det är därför en hollowpoint gör mer skada än en helmantlad.
Den förstör mer vävnad i målet helt enkelt.

Hoppas du hänger med !

/Smagu
 

smagu

Veteran
Joined
20 Jun 2000
Messages
77
Location
Östersund
Vad har stoleken på pistolen för betydelse om den ej används i närstrid för att slås med.

Du kan ha en liten pistol som har kalibern 44Mag
eller en stor pistol med kaliber 22LR.

Pistolen är inte det som träffar målet det är kulan /images/icons/smile.gif
/Smagu
 
Top