Nekromanti Beröm

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Ville bara säga att jag tycker det är skönt med ett rent och snyggt forum med moderatorer. Det underlättar för hobbyn att det finns en sån tydlig källa till information och inspiration. Ett av Sveriges största mountainbikeforum t.ex. är alldelles nerlusat med trams- och skitinlägg. Men icke här... om det finns ett problem här så är det väl att det blir lite för trevligt ibland, men det är ju bara trevligt.
/images/icons/love.gif
Har också en diskret undrar om hur man lägger in egna märkningar. Om man han en egen liten gul animerad gifgubbe (självklart absolut rumsren) som man tycker passar, skriver man då bara adressen mellan nån form av sjyssta HTML-taggar blandat med lite annat kodbös?

Till sist undrar jag hur länge jag måste vara medlem i grisodlarnas gille? Ja, jag har sett att gränserna inte är utskrivna för att göra det hela lite mer "exalterande". Rakt på sak; på vilket postgiro ska jag sätta in hur mycket för att få den otroligt sjyssta beteckningen "Ambidextriös™"?
/images/icons/wink.gif
Jag är helt och hållet övertygad om att jag om någon förtjänar den benämningen.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Har också en diskret undrar om hur man lägger in egna märkningar

Att lägga in egna märkningar är samma sak som att lägga in egna bilder. Du använder dig av UBB-kod eller dem schyssta knapparna på sidan.

UBB är som en sorts förenklad HTML, så istället för att behöva skriva ut en hel IMG tagg kan du nöja dig med en url inom en (bild) och en (/bild)-tagg (taggarna brevid ska egentligen ha hakparenteser, inte vanliga, men eftersom detta inlägg är i demonstrationssyfte så kör vi på vanliga).

Eller så kan du helt enkelt klicka på bilden som ser ut såhär:

Eller den som ser ut såhär:

Och sedan skriva in URL:en till den bild du vill använda.

"Rakt på sak; på vilket postgiro ska jag sätta in hur mycket för att få den otroligt sjyssta beteckningen "Ambidextriös™"?"

Vet inte hur passt seriöst det där uttalandet var, men nej, det finns ingen regelbunden titel som heter Ambidextriös. Efter ett tag kommer din titel att uppgraderas (allt eftersom du skriver fler inlägg), men som alla känner till är det tabu att uttala dem heliga siffrorna /images/icons/wink.gif.

Däremot, om du skulle kunna sticka in en fot i moderationen eller administrationen, så verkar det som om man får välja en titel själv. Hur får man då en fot in där? Hjälper stackars små grisodlare och nybörjare, som jag gör nu /images/icons/smile.gif.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"om du skulle kunna sticka in en fot i moderationen eller administrationen, så verkar det som om man får välja en titel själv."

Det finns faktiskt en hel radda med vanliga användare som har ovanliga titlar. Några av mina favoriter är:

Rafali -bakom det aliaset verkar det gömma sig en digital crossdresser...
Vindhand -med en av de få titlarna på två ord.
Marco(Neo)</span> -ska man vara ärke- någonting, så är det förstås inte magiker...

/Rising
vars nya livsmål är att bli den vanliga användare -utan specialtitel- med flest inlägg på sidan.

Här kommer en liten forumspotting:


 

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
/images/icons/laugh.gif varning, oseriöst inlägg.

Varför känner jag att varje gång en grisodlare gör inlägg i det djupaste av codexforumets forum så är det som att lägga på den där extra droppen, eller tända den där extra gnistan. Man får helt plötsligt en skymt av de storas önskan att bli större och anar att man kanske inte är så liten iaf...
/images/icons/devil.gif
...och, nej, det där om ambidextriös™ var inte det minsta seriöst.
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Avlöjad!

Någon ondsint administratör måste ha knyckt mitt lösenord och gjort skumraskaffärer i mitt namn.

Ärligt talat så är det ganska skumt, men mitt fenomamenala minne säger mig att vid den tidpukten kan jag ha tagit bort ett inlägg (märkte genast att jag svarat på fel inlägg), och att det tolkas som Administratonsarbete.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Avlöjad!

Jag tror helt kallt att Legioth har hackat sig in på någon server och gjort lite administrationsarbete för skojs skull. Vad säger ni andra?

/Black Dwarf VET vad han talar om.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ett mysterium är löst[OT]

"Ärligt talat så är det ganska skumt, men mitt fenomamenala minne säger mig att vid den tidpukten kan jag ha tagit bort ett inlägg (märkte genast att jag svarat på fel inlägg), och att det tolkas som Administratonsarbete"

Åh, vad skönt! Det där fenomenet har plågat mig ordentligt. Ända sedan jag såg den här Grisodlaren

utföra administrationsarbete har det satt rejäla griller i mitt huvud, och jag har legat vaken om nätterna och undrat hur det i hela friden kunde ligga till.

Nu är mysteriet löst. Heh, nä, okej, jag har inte tänkt SÅ mycket på det, men lite konstigt har jag tyckt att det varit, så det var skönt att få en förklaring om hur det kan bli så där. Schyrre.

/Rising
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Du har inga bevis!

Men jag har bevis på att jag är oskyldig, men att vissa andra kan ta sig en funderare på vad de egentligen sysslar med...

 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Bah!

Jag försöker aldrig, ALDRIG, vara snäll.

Vill du ha en karamell?

*tycker bestämt att tråden blir mer och mer OOT (otroligt off topic)*
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
kul med dess mysterier !

Jag för min del har inte sett de här roligheterna, men de verkar onekligen ganska roliga..../images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vi tackar för berömmet, det värmer alltid när man får höra sådant. Det ger oss mer engagemang för att jobba vidare med webbplatsen.
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Re: Bah!

LOL skitroligt.... keep up the good work guys!/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif/images/icons/laugh.gif
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Om jag inte minns fel finns det ett par administratörer/moderatorer som har "vanliga" titlar också. Kanske det är de som donerat?

-JPS- eftersom ämnet nu förts på tal vill jag passa på att påpeka att min lycka blir fullständig den dag jag får titeln (OT). (Bara ett litet tips ifall administratörerna undrar vad jag vill ha i julklapp)
 
Top