Nekromanti Belastning - Fråga

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Tjena. Jag hade något vagt minne av att utrustning och vapen också hade en effekt på belastning, eller är det jag som minns fel och vill jävlas med mina spelare lite extra bara för att?

När jag ögnar igenom boken hittar jag bara information om rustning, ingenting om slagsvärd, sköldar eller ryggsäckar med sju kilo potatis i.
 

Hikage

Veteran
Joined
2 Mar 2011
Messages
150
Utan att gräva igenom boken efter ett svar så vill jag minnas att det är så det är i Eon IV. Exempelrollpersonen har bara rustning beräknad i sin belastning.

Jag kan faktiskt tycka att det är lite skönt att slippa tänka på sånt. :D
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Det stämmer, i grundboken är rustning den enda utrustningen som påverkar Belastning. I övrigt kan den även påverkas av droger och böner.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
Mundo;n209125 said:
Hedning! De är gula, likt Daaks renande eld!
Är det vad soldaterna kallar det efter femte dagen med bara, hrrmm, böner, på menyn?

"Oh Herre min Skapare, det bränner likt din renande eld!"
 

Invinciblebug

Veteran
Joined
25 Apr 2014
Messages
21
Jag tänker att man kan anta att rollpersonerna skulle slänga av sig väskor och annan onödig utrustning på marken innför en strid. Därav behövs inga regler för hur 7kg potatis skulle påverka dig under en strid.

Vikten av allt man kånkar runt på skulle jag nog husregla som att den försvårar eventuella marsch eller vildmarksslag vid längre färder.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Invinciblebug;n209743 said:
Jag tänker att man kan anta att rollpersonerna skulle slänga av sig väskor och annan onödig utrustning på marken innför en strid. Därav behövs inga regler för hur 7kg potatis skulle påverka dig under en strid.
Såklart. Jag tänker mer att tvåhandssvärd eller långyxa med sköld borde vara jobbigare att slåss med än med ett kortsvärd.
 

Siljestam

Veteran
Joined
24 Jun 2014
Messages
100
Mundo;n209753 said:
Såklart. Jag tänker mer att tvåhandssvärd eller långyxa med sköld borde vara jobbigare att slåss med än med ett kortsvärd.

Skulle man kunna säga att om man slåss med ett enhandsvapen så får man 1 färre utmattning från kraftfullt och snabbt anfall?
 
Top