Nekromanti Belöningar - Vad ger ni rp?

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Mina spelares rollpersoner brukar belöna sig själva genom att festa loss på närmsta värdshus, med musik, alkohol, tobak, kvinnor och ett och annat slagsmål. :gremwink:
 

Alven_Valdir

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
37
Location
Takalorr
***Vänskap sätts på prov, moral sätts emot begär och skapar en fin soppa.***


Det diggar jag verkligen men vi i min grupp har inte
behövt sättas på prov på sådana saker än men jag längtar tills det blir lite svårare och Vänskap sätts på prov, moral sätts emot begär och skapar en fin soppa.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
mina spelare brukar inte få nån stor belöning ex: "Varsågod halva prinsessan och kungariket", utan lite silver etc, jag låter dom i istället hitta värdesaker....
 

faradan

Veteran
Joined
10 Feb 2003
Messages
25
Location
Den kungliga huvudstaden
Jag brukar inte ge mina spelare några direkt matriella belöningar efter varje spelmöte, men däremot försöker jag oftast lägga in något uppfriskande mot slutet, helt beroende på vad det är för slags spel. Har rollpersonerna vandrat i en öken i flera dagar räcker en oas med vatten och lite färska bär och frukter för att vilken rp som helst ska få orgasm :gremwink:, men spelar man istället någon kampanj i mer civiliserade områden brukar jag försöka lägga in någon mindre festlighet, med sagor, god mat, öl, alvgräs(finns de nå tuffare?) :gremsmile:, kvinnor (vi är bara shoonar i våran spelgrupp) och ett o annat uppfriskande fylleslagsmål. Det brukar vara belöning nog.
Efter ett äventyr brukar spelarna ofta få tag på något som är typiskt för deras karaktär och oftast gör dem lite bättre, något smycke eller magiskt vapen är ju klassiker, men en spelare(typ skogsman) fick en vargvalp som han uppfostrade och fick tam.
det var jävligt coolt.
var tvungen att skriva av mig... måste gå o rulla lite elfweed =)
 
Top