Nekromanti Belöna gott rollspelande (Symbaroum)

Quasimodo

Fiskmånglare
Joined
7 Apr 2014
Messages
124
Location
Stockholm
En (av de få) saker jag gillade med Mutant: År Noll var systemet där man i slutet av varje möte tittade på saker som: Har du offrat något för att hjälpa den du tycker extra om eller förstöra för din fiende; har du gjort något för att uppfylla ditt livsmål osv. Svavelvinter har liknande system med tillfälliga mål. offra saker för sitt öde och så vidare.

Jag tänker mig därför något liknande inför min stundande Symbaroum-kampanj där man belönas med erfarenhet. Typ att följande ger 1 erf var per speltillfälle.

Offra något för att uppfylla (del av) sitt personliga mål
Offra något för att uppfylla sitt tillfälla mål. Tillfälligt mål måste godkännas av SL och kan (men måste inte) bytas mellan varje speltillfälle.
Offra något för den man håller extra av i spelgruppen (likt M:0)
Offra något för att spela ut sin korruptionsnivå -- ju högre korruption - desto större offer krävs

Jag vet inte... Har ni några förslag?
 

PjåtrimKaj

Veteran
Joined
14 Jan 2015
Messages
142
Använder mig av något liknande.

Att låta RP ha en instinkt, något den nästan per automatik tar sig för att göra. "Stjäla något" eller "Hjälpa svartalfer i nöd". Om Instinkten sätter RP i knipa belönas den med Erfarenhet.

Jag vet att det finns regelsystem som använder sig av just Instinkt, men kommer inte på vilket jag snott det ifrån...
 
Top