Nekromanti Belägringar

Ottar

Veteran
Joined
28 Nov 2002
Messages
39
Location
Hudiksvall
Jag har till min förskräkelse märkt att Krigarens Väg är slut såld :gremfrown:
Kommer det en ny upplaga?
Eller finns det något annat sätt jag kan få tag på beläringsreglerna (dom till Västmark funkade inge bra)?
Jag skulle hemst gärna villa ha belägrinsreglerna, därför att jag ska köra ett äventyr där dom behövs.
Snälla kan någon hjälpa mig?
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Förslag till lösning

Ge den belägrade saken en mängd resurspoäng (0-100 beroende på hur förberedda de är). Låt det styrande organet slå några lämpliga slag varje vecka för att hushålla med och distribuera dessa resurser. Lyckat innebär att 1T6 resurspoäng konsumeras. Misslyckat 3T6. Fummel: 6T6. Perfekt innebär att 2T6 nya resurspoäng skapas ("Vi kan äta råttor!").

Görs något smart för att hushålla med resurserna så kan du lindra svårigheten på slagen för organisation eller ge tillbaka litet resurspoäng. Gör man något dumt kan du utfärda en omedelbar resurskostnad eller öka svårigheten för organisationsslagen.

Det spelar ingen egentlig roll hur stor enhet som är belägrad... större enheter lär ha större förråd men lär också konsumera mer. Varje "resurspoäng" blir då större... Stora enheter är svårare att organisera men man lär också ha mer hantlangare så det jämnar också ut sig.

IMHO behöver man inte mer komplexa regler än så här. Vill man desperat ha det så är nästa naturliga steg att dela upp resursstapeln i flera. En för mat, en för vatten, en för materiel o.s.v. Naturligtvis räcker det med att en av dessa når noll för att problem skall uppstå. :gremsmile:
 

Ottar

Veteran
Joined
28 Nov 2002
Messages
39
Location
Hudiksvall
Man får väll hoppas det :gremwink::)

Men allvarlgit talat är det någon som vet när Fältherren kommer ut?
 
Top