Nekromanti Bekräfta vi som är kvar

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Minne från femårsfesten

avatarex said:
Tycker det är på tiden att det hålls en ny trevlig Rollspel.nu-träff!

Ja, det glömde jag säga men det gick nog att läsa in mellan raderna. :gremsmile:
<div>
<div>Jo, var nog därför jag skrev det. =) </div> </div> <div>
</div> <div>Träffade många av er för första gången där, och det var riktigt trevligt. Även om planering och förberedelser var lite halvdan. Det var kanske inte världens bästa val att ha en fest kvällen innan. =) </div>
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,636
Location
Rissne
Rollspel.nu är mitt främsta umgänge. Det kan inte ha undgått någon att jag är inloggad mer eller mindre hela tiden, oavsett om jag är på jobbet eller hemma.

Rollspel.nu är min främsta vänkrets. Det är ni som drar upp mig när jag mår dåligt, hjälper mig när jag har problem, lugnar mig när jag är neurotisk, boostar mitt ego när jag känner mig värdelös. Här finns alltid hjälpsamma, ickedömande människor som kan hjälpa till med allt från skoköp till att välja rätt mjukvara till att bete sig korrekt när man går på teater. Allt en typ med socialt handikapp kan behöva...

Det var ingen slump att ni var bland de första jag berättade om våldtäktsförsöket jag var med om.

Rollspel.nu är en stor del i min förändring från den gamle Krank till den nye. Ni hjälpte mig att ändra mig till en person jag tycker mycket bättre om.

Utan rollspel.nu hade inget av mina nuvarande rollspelsprojekt ens funnits. Jag hade harvat vidare på Scriptura, enligt ganska trista och dåliga tradlinjer, helt oreflekterat. Scriptura ska fortfarande bli av, men min horisont har utökats.

Jag migrerade från Järnringens forum mer eller mindre mot min vilja, skrek och gormade och försökte stå ut med den gräsliga designen och den avskyvärda trådade strukturen jag inte alls kunde med. När jag upptäckte platt visning började jag trivas mer, och den nuvarande designen är kanske inte supersnygg men den doftar iaf inte 1993 och får inte mina ögon att blöda...


Rollspel.nu har rent proportionerligt en gigantisk del av mitt engagemang, min tid och min energi.

Jag älskar er, allihop!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,342
Location
Stockholm
Jag ber att få instämma med föregående talare i mycket. Jag gillar det faktum att jag som relativt ny person på forumet kan delta i debatter på relativt lika villkor som andra personer som varit här länge. Jag kan också gladeligen säga att just nivån på diskussionen, bara den förbaskade stavningen här i jämförelse med andra platser till exempel, är så pass hög att jag nog kommer att titta in från gång till gång under många år.

Kände inte Rising för fem öre så kommer inte säga något om honom.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,908
Location
Port Kad, The Rim
Bra intitativ. Jag har häckat här av och till väldigt länge. Ibland har jag varit oerhört aktiv och ibland bara en lurker. Detta beror på hur livet ser ut omkring mig. Med en massa barn och jobb så är ju tidsbrist ett ständigt problem.

Under min tid i Afghanistan 2008-09 var WRNU en livlina till en vettig del av världen. Jag kunde chatta med människor som befann sig i krig, men som hade vettiga saker att säga.

WRNU är ett bra pajs att hänga på och här finns alltid folk att fråga om råd när det gäller allt från antika grekers kläder till typsnitt från 1930-talet.

Me like it here.
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
De senaste åren har jag bara varit en sporadisk besökare. Skälet är att rollspel har blivit en mindre del av mitt liv i takt med att andra intressen (främst historisk fäktning) och därmed andra forum blivit viktigare.

Men rollspel är en sån där grej som inte går att släppa helt när den väl bitit sig fast i en. När abstinensen blir för stor så är det skönt att komma hit och läsa lite trådar och skriva något inlägg. Så även om jag inte är här så ofta så är forumet ändå viktigt för mig.

För tillfället så är abstinensen riktigt hög (oftast är lusten till spel större under vinterhalvåret). Att spela en gång i månaden som nu är inte tillräckligt. Får se om jag kan hitta någon mer grupp i Uppsala att spela med så att jag kan öka frekvensen. Men annars har jag ju alltid forumet :gremsmile:
 

Siffner_UBBT

Veteran
Joined
20 Aug 2009
Messages
126
Location
Katrineholm
Vill bara varna för att kommande inlägg kanske kan uppskattas som okänsligt fast det är inte så jag menar.

Jag funderade faktiskt på samma sak w172. Hur kommer det sig att det ska krävas ett dödsfall för att man ska berätta om hur mycket man uppskattar någon? Hur mycket någon förgyller ens tillvara och gör världen lite mer?

Jag började hänga på Rollspel.nu för ca 1 år(Aktivt) av anledningar jag inte kommer ihåg. Forumet och dess folk har betytt extremt mycket för mig och har gång på gång lyckats förgylla min dag. Från bittra (men roande) Krank till Endyamon som alltid är snäll och trevlig mot mig.

De gånger jag känt att min framtid är hopplös och ointressant så finns ni(forumiterna) alltid där och liksom peppar en eller rent utav säger att jag ska få tummen ur arslet och vara glad för jag är fortfarande ung och det finns hopp än.

Jag kanske inte är den som bidrar mest till forumet och inte heller den bäste Rollspelaren/Skrivaren men det spelar ingen roll, ni lyssnar ändå och tar intresse för det jag frågar eller säger.
Er galna humor får mig alltid att skratta och jag finner det guld värt att ni har den egenskapen på mig. Ni är som en familj även ifall jag inte varit här tillräckligt länga för att bli en del av eran.

Jag ska inte ljuga eller dölja det men jag har funnit många idoler och förebilder och jag liksom avundas eran storhet likt ett barn beundrar Stålmannen eller Batman. Rising var en av dem och som nu efter hans bortgång liksom lämnat ett tomt hål. Att "virtuella" vänner kan ha så stor betydelse i mitt liv är något jag aldrig trott.

Att få träffa de personer som har den betydelsen i mitt liv hade varit otroligt intressant och jag är all in på en sammankomst. Ni förgyller min vardag(och helg) och det ska ni ha stort tack för!
Det är svårt att beskriva hur man känner för ord känns otillräckligt och det som kommer ut känns cheesy. Men det kanske så känslor känns när man säger det högt?

Siffner, som känner sig lite smått dum.
PS. Krank du är inte bitter du är awesome :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
För min del så är wrnu en smältdegel av olika folk. En fisktank att ösa ur, helt enkelt.
Denna sida har producerat en hel del vett & en liten del ovett åxå... =)
Iaf, man lär nog hänga kvar här ett bra tag till!
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Minne från femårsfesten

Festen kvällen innan var riktigt trevlig den med, minns att det var vi och Chrull som drack julöl och rökte vattenpipa med äppeltobak hemma hos Kalcidis. Sedan var det ju Dream Theater-konsert två dagar innan som var riktigt trevlig den med.

Engagemanget var det nog ingen brist på, tråkigt bara att t-shirtarna tog sådan tid på sig så vi inte kunde leverera dem under kalaset.

Kanske dags för en ny uppsättning t-shirts med. Säkert många som vuxit ur sina nu och behöver en ny.

/S. Wintermute
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Minne från femårsfesten

Seinet said:
Festen kvällen innan var riktigt trevlig den med, minns att det var vi och Chrull som drack julöl och rökte vattenpipa med äppeltobak hemma hos Kalcidis. Sedan var det ju Dream Theater-konsert två dagar innan som var riktigt trevlig den med.

Engagemanget var det nog ingen brist på, tråkigt bara att t-shirtarna tog sådan tid på sig så vi inte kunde leverera dem under kalaset.

Kanske dags för en ny uppsättning t-shirts med. Säkert många som vuxit ur sina nu och behöver en ny.

/S. Wintermute
<div>
</div> <div>Justja, Dream Theater var ju trevligt det med. </div> <div>
</div> <div>Ska det göras nya t-shirts så tycker jag att vi inte glömmer dom på GothCon den här gången. =P </div>
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag själv kom tillbaka till WRNU nu den här hösten, efter flera års bortavaro.

Många av de nu aktiva forumiterna kände jag igen, ett par nya hade dykt upp och så saknade jag några av de gamla.
Jag var även på forumsöl och förutom att det var kul att försöka känna igen gamla ansikten som man inte sett på flera år och träffa nya som var helt okända, var något av det viktigaste för mig att höra efter vad som hänt med de gamla forumiter som inte är så aktiva längre.

Därför tycker jag att även om det som hänt Rising är hemskt har det varit fantastiskt att se alla gamla Favoriter lämna en hälsning i Rising-tråden.
För mig visar det att även om WRNU inte längre finns kvar i gamla forumiters dagliga liv så finns det fortfarande kvar i mångas hjärtan - fast man inte är aktiv här längre.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Jag själv anser mig ganska ny här. Trots att jag bara varit reggad i ett år så hände det någon gång i månaden att jag kollade in här. Inte för att jag läste forumet eller lurkade, utan därför att varje gång jag letade efter något specifikt inom rollspel så hamnade jag här.
För något år sedan letade jag efter några grejor till EON, då jag rollspelat med en grupp i Jönköping ett tag och hittade, som alltid, hit men bestämde mig den här gången för att kika runt lite i övrigt och jag upptäckte att det här är Forumet.
Jag är nog rätt lik Krank i många avséenden. Vi har liknande intressen, åsikter och dessutom ganska lika förutsättningar. Precis som Krank tillhör jag den lilla utvalda del som står långt, långt till vänster politiskt och bedriver i synnerhet ett ideologiskt tänkande. Den enda skillnaden där är väl att jag valde att nöja mig med vänsterpartiet och är nu aktiv i ung vänster. Det kommer sig nog mest av att jag redan sen innan jag blev politisk så kände jag ett helt gäng inom ung vänster i Jönköping. Vi båda är "datornördar" och befinner oss, på grund av olika anledningar, framför datorer i gymnasiet. Det gör att jag inte riktigt har en egen plats att fylla. Det passar visserligen rätt bra med tanke på att jag inte heller är särskilt socialt anpassad. Jag trivs ofta med att iakta och därmed undvika sociala konflikter.
Problemet är det att rollspel.nu är en av de få platser där jag VILL vara socialt aktiv. Helt enkelt därför att jag respekterar och ser upp till många personer här. Krank, w176 och Rising är nog de jag ser upp till mest och en stor anledning till att jag VILL vara aktiv här.
Aja, det blev mer en post om mig själv än om andra, men men.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Minne från femårsfesten

Och kanske att vi ser till att ha pengar att betala dom innan genom förbeställningar med betalning kanske, minns att det var en hel del strul med betalningen av de tröjorna.

/Seinet Wintermute - Börjar minnas dåtiden som en mycket bättre tid, eller ja... dåtiden har alltid varit bättre än nutiden.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Sådär. Då var två frukostmackor avslutade och bara några klunkar cola kvar, men jag påbörjar skrivandet av detta inlägg innan jag avslutat colan.

Det är nog ingen enskild person som gjort att jag under dessa år som passerat gjort att jag trivs så bra på den här sidan. Jag hittade hit när sidan var grön (i dubbel bemärkelse), jag minns att jag på den tiden spelade Neotech och letade efter något. Efter de första besöken så fastnade man, jag minns alla "jag var först"-inlägg från tiden då forumen med ojämna mellanrum arkiverades och jag minns även att jag postade första inlägget på ett av forumen när det nya systemet introducerades.

Jag har hunnit med en hel del genom mina år här: översatt små delar vid övergången till "det nya forumsystemet" (som är tio år gammalt, hunnit med att vara med i redaktionen, hetsat för nya idéer och så vidare.

Som jag nämnde tidigare är det ingen enskild person som skall ha äran för att jag faktiskt tycker det här är den sidan där det finns mest gemenskap och flest trevligt folk på hela internet. Men utan Gardener hade vi aldrig haft något WRNU att hänga på. Jag vill minnas att jag gäckade RipperDoc under en längre period efter han antagit ett vad om att han skulle äta upp sina kängor om Neotech Offensiv kom ut före ett visst datum eller vad det nu var. Jag spelade ett tag lite Neotech med forumprofilen Mmm och har på senare tid börjat spela med Zorbeltuss och Surukai. Då och då kommer även Johan K förbi Göteborg och ställer till med forumfika, något man uppskattar mycket och varje gång man missar en sådan så känner mig sig lite ledsen.

Minns den första forumträffen jag var på, det höll hus i NeoGames lokaler i Backa. Jag hade en tenta dagen efter vill jag minnas, satt i en trappa där och försökte förgäves att plugga fysik. Vid 5-årskalaset var jag med i redaktionen och försökte göra mitt yttersta för att arrangera ett bra barnkalas åt sidan, även om arrangemanget kanske inte var på topp så var både stämningen och gemensamheten oslagbar.

Något år blev jag inbjuden till RipperDoc på fest under skärtorsdagen, det var hur packat som helst med forumfolk och jag tror det var året efter som festen höll hus i en av Chalmers publokaler, detta är det vi nu kallar för GothCon-pub som arrangeras av Shaguliterna. Ett tillfälle där jag träffar många av er och dricker öl och pratar skit som om vi träffas och umgås dagligen trots att vi bara ses en gång om året.

/Seinet Wintermute - Om jag inte nämnt ditt namn här så betyder det inte att jag inte älskar dig för jag älskar er alla, utan er hade inte sidan funnits.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Gillar forumet, för att man kan få bra feedback och bra svar på frågor om allt möjligt som kan kan vara av intresse när man spelar rollspel. I en del fall har det varit ögonöppnare där man inser att "ojdå sådär kna man ju göra", och ibland "Häftigt, vill köra det här, eller jag vill göra ett eget spel i den här genren"

Har träffat en del forumiter här och där och det har varit trevligt.

/Ulfgeir
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Stor kram till w176 och alla ni andra som förgyller internet!
Jag kan dela in mina forumsår i ett antal epoker:

2001-2003:
Under min inledande wrnu-karriär så var forumet (DoD och Rollspel vad jag minns) ett ställe jag gick till för att läsa om samt diskutera rollspel och SL-tips och sånt. Sedan stängde jag av datorn och ni slutade finnas. :gremsmile:

2003-2008:
LinCon 2003,4,5 samt DanCon (tack Dante) 2004,5 satte ansikten på massor av forumiter. Jag har firat nyår med forumiter, jag har festat med forumiter, jag har spelat rollspel i forumituppsättningar, jag har varit på kräftfest hemma hos Han. Jag fortsatte att prata rollspel på forumet, men det var inte längre anledningen till att jag var här. Ni är den anledningen.

2008-:
Spelar inte rollspel längre och ingenting pekar på att jag kommer börja igen som det är just nu. Har inte samma irl-kontakt med forumiter längre, men slutar inte att komma hit. För kan man arra varulvsspel och prata med en massa kul folk så är det inget man släpper i första taget. Jag läser till och med rollspels-trådar ibland. Så fortsätt att vara underbara nu.
 
Top