Presentation Bejakad galenskap

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
222
Var tvungen att räkna mina skivor, snittar nog på 900-1000 skivor 50/50 LP och EP. Har aldrig samlat men köpt under 26 års tid, allt i samma genre.

Finns såklart de som har mer men tyckte ändå när jag räknade att de var relativt mycket.

Kruxet är väl att de är sällan som jag lyssnar på dem men skulle aldrig få för mig att sälja nått.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag har aldrig varit dyr i drift och tycks närmast bli billigare i drift med åren. Försöker leva klimatvänligt så jag reser ytterst lite och köper sparsamt med prylar. Kunde därför betala av det sista på huslånet i samband med att jag fyllde 40 år för 6 år sedan. Det brukar folk tycka är lite galet.
Ja det är ju lite galet utifrån ränteavdragen, men förstår att det är skönt att sitta i "tryggt bo".

Jag har väl en belåningsgrad på 15% ungefär, men har valt att hålla den nivån och hellre lägga pengarna på familjen just nu.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Jag har väl en belåningsgrad på 15% ungefär...
Det skulle inte förvåna mig om dina 15 % är mer än vad hela mitt lån var. Här på den norrländska landsbygden är husen sällan dyra, och mitt var det absolut inte. Därmed gjorde mitt ränteavdrag heller någon större skillnad.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Det skulle inte förvåna mig om dina 15 % är mer än vad hela mitt lån var. Här på den norrländska landsbygden är husen sällan dyra, och mitt var det absolut inte. Därmed gjorde mitt ränteavdrag heller någon större skillnad.
Med befintliga räntenivåer så spelar det kanske ingen roll iaf.

I övrigt så har jag samma mål att kunna betala av allt någon gång, men inte här och nu.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482

Ganska många i min omgivning tycker att det här är galenskap. Iaf hur mkt pengar jag lägger på det.
Nu gör jag mer musikaliska saker med, men det är något särskilt styra röstsyntes med slumpgeneratorer och oscillatorer. Hehe.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Jag har hållit tyst i sju år om min crush på en av spelarna i rollspelsgruppen jag är SL i.
Jag tycker att det låter deppigt. Det är trots allt inte säkert att ett sådant avslöjande, en eventuell relation eller ens en kraschad relation skulle vara en katastrof. Jag spelar rollspel med min före detta flickvän. Det var trassligt en period då förhållandet fungerade dåligt men numera är det inga problem att umgås som vänner och spelgruppen känns hur stabil som helst.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094

Ganska många i min omgivning tycker att det här är galenskap. Iaf hur mkt pengar jag lägger på det.
Nu gör jag mer musikaliska saker med, men det är något särskilt styra röstsyntes med slumpgeneratorer och oscillatorer. Hehe.
Det är ju asgrymt! Hade kunnat fastna med det där i timmar..
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Jag har kommit på den största galenskap jag ägnar mig: att försöka övertyga folk på Internet att jag har rätt och de har fel. Det finns noll belägg för att detta funkar, och ändå fortsätter jag bara! Självskadebeteende.
Du är ju inte ensam om den delen. Många andra ägnar sig åt det... Och alla andra har ju naturligtvis fel.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost

Ganska många i min omgivning tycker att det här är galenskap. Iaf hur mkt pengar jag lägger på det.
Nu gör jag mer musikaliska saker med, men det är något särskilt styra röstsyntes med slumpgeneratorer och oscillatorer. Hehe.
Folk kallar ju inte EuroRack för EuroCrack helt utan anledning. :-D

Jag har aktivt hållit mig borta ur modularsynthshobbyn för den hade oerhört snabbt gått över styr för mig. Något mått av självkännedom har jag iaf.
 

bortom12e

Swordsman
Joined
20 Jun 2018
Messages
482
Folk kallar ju inte EuroRack för EuroCrack helt utan anledning. :-D

Jag har aktivt hållit mig borta ur modularsynthshobbyn för den hade oerhört snabbt gått över styr för mig. Något mått av självkännedom har jag iaf.
Är du säker? Du vet, en liten döppemodul är inte dyr..
 
Top