Presentation Bejakad galenskap

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,513
Det här är en tråd där vi delar med oss av ofarliga små galenskaper som vi bejakar. Jag ser det som en slags presentation av oss själva men om admin inte tycker att det passar i presentationsforumet får ni naturligtvis flytta eller låsa tråden.

Jag börjar med att dela med mig av en bild (lätt misshandlad för att klara forumets storleksbegränsningar) på min serietidningssamling som nog kan framstå som smått galen för folk i allmänhet.

Screenshot_20210705_093937_com.android.gallery3d~2.jpg
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,083
För ett par år sedan, när jag ägde power 9 till magic the gathering (som i dagsläget är lika mycket värt som en villa i en mindre kommun) hade jag inga problem med att göra böjtest på dem. Dvs du böjer kortet från ena änden till andra, för att testa äktheten på korten. Sliter en del på dem, men jag gjorde det som partytrick för att få se själen lämna kroppen hos folk som visste vad det var, men inte hade ekonomi själva att kunna köpa dem.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Kul tråd! Här är min statistik-sida för mina Anki-lekar. Jag rensade min Anki-lek när jag bodde i Kina och började om från början, så statistiken går bara tio år bakåt. Jag har drygt 33 000 kort memorerade och har gjort 721 031 repetitioner under den här tiden, med ett snitt på 211,5 repetitioner om dagen. Totalt har jag lagt ned 1 906 timmar på detta, i snitt 33,6 minuter om dagen. Idag har jag 174 repetitioner att ta mig igenom. Framförallt är det ju såklart språk, men det finns en del geografi (flaggor och huvudstäder), jobbrelaterade grejer och triviakunskap i "Kunskap"-leken.

1625478785673.png1625478875371.png

1625479118924.png
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag har x-antal DVD och Bluray och jag har sorterat alla i genre och bokstavsordning . Vi talar alltså en jäkla landfill full med filmer
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag samlar på minis. Alla spel där jag känner ens ett korn av intresse av spelsystemet så går jag igång och köper massor med gubbar och bygger mängder med band/squads/arméer. Jag är egentligen inte extrem då jag vet vilka antal de extrema WH-nissarna samlar på sig, men varje gång jag får feeling så ramlar det in hundratals minis till den speciella serien. Senaste genomräkningen vill jag minnas att jag fick det till runt 2500 minis och då jag sedan dess fått feeling för A&A minis så skulle jag höfta att jag nu ligger runt 3k gubbar och fordon, allt från fantasy till ww2 till star wars till gud vet vad...

Men den tunga basen i galenskapen är nog mest att jag sedan spelar ganska lite. För spela är ganska jobbigt när man måste leta upp alla gubbarna som ligger i alla lådorna under alla andra gubbar under alla andra lådor. Jag sätter ihop listor för spel, flera per dag, men de som kommer upp på bordet är... signifikant färre... :)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Jag sätter ihop listor för spel, flera per dag, men de som kommer upp på bordet är.
Har köpt figurer till exakt tre miniatyrslagsspel senaste åren - Halo Ground Command, Halo Fleet Battles och gamla Starship Troopers - och känner igen det här beteendet till c:a 100%. Är för lat för att lära mig måla eller fixa terräng, men har däremot läst reglerna flera gånger, skrivit alternativregler för crossovers, hängt i diskussionsforum, och verkligen taggad. Men spelat exakt noll gånger. :D
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vart är alla roliga galenskaper som att färgsortera kallingarna eller endast käka rostbröd skuret i perfekta trianglar osv

Låt autismen flöda 🤣
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag har flera årgångar av Fenix som alla bor på min toalett . Det har blivit toalettlektyr för alla som uppsöker den alabastervita porslinstronen hemma hos mig
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,300
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag läser galet mycket jämfört med de flesta och har samlat på mig många tusen böcker och rollspel i PDF-format. Läser minst några hundra sidor facklitteratur, rollspel, skönlitteratur eller egentligen vad som helst som statistik etc varje dag. Jag har ingen bokstavskombination(skulle inte bli förvånad om jag har det egentligen men tror inte att någon diagnos skulle göra mitt liv varken bättre eller sämre så jag bryr mig egentligen inte) vad jag vet men jag har en stor tendens att nästan bli besatt av det jag läser och vill veta allt om ämnet.

Utöver det så måste jag alltid köpa allt som finns till ett rollspel när jag väl börjat köpa böcker eller andra produkter till ett spel. Detta har gjort att min hobby blivit onödigt dyr men jag har nog lite ”hoarder” i mig då jag också våndas när min fru slänger/byter ut äldre möbler eller slänger gamla kläder som egentligen jag aldrig använder längre. Detta skall ses i den kontrast att jag samtidigt är besatt av att min bostad skall vara ren, städad och logiskt ordnad. Jag kan bli galen om jag ser damm någonstans och måste då omedelbart sluta med det jag håller på med och städa bort det. Jag har inte dessa tendenser när jag är i andrad hem utan dessa egenheter gäller enbart min familjs bostad.
 
Top