Nekromanti Behöver tips (DoD6)

Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Detta är fr.o.m. nu obeträdbar mark för mina spelare.






Just det!






Jag håller just nu på med DoD6 (förut spelledde jag DoD4, men nu är DoD6 mitt spel), och behöver lite små idéer som jag kan smuggla ut under äventyrens gång.
Jag försökte få hjälp på DoD6-forumet, men responsen var dålig, så jag hoppas på er här :gremwink:
Mitt huvudmål just nu är att spelarna ska lyckas ta sig upp till sådan nivå att de klarar av Vildhjarta och Snösaga. Jag vill under de inledande äventyren, INNAN jag drar igång med den stora kampanjen, få ut lite aningar om vad som komma skall. Dock är min idétorka rätt så total, så jag söker hjälp.
I vilka situationer kan spelarna stöta på Blodughadda och Iskulten (inte direkt, men rykten, efterdyningar av onda verk osv)? Det ska vävas in smidigt, och inte alltför tydligt peka ut vad som ska hända. Bara aningar och små funderingar om ämnet.

/Black Dwarf, idétorkad
 

]:)

Veteran
Joined
11 Mar 2001
Messages
51
Location
Borås
hmm jag kan inte komma med något bra förslag vet för lite om alltihop så jag kan inte säga mycket men en bra grej som alltid funkar för mig är att blädra lite i monster boken (Jorges) det spelar nästan ingen roll vilken sida jag slår upp men jag får nästan jämt flertalet idéer så det är det bästa tipset jag kan ge :gremsmile:
 

Dr. Acula

Veteran
Joined
19 Mar 2002
Messages
176
Du kan väl låta RPna stöta på en by som har slagits sönder av Blodhagda(eller vad han nu heter) dock vet ingen vem han e så han omnäms Det största troll i mannaminne. Annat kan väl vara en svammlande dåre som irrar runt i vildmarken och som bär tydliga spår av tortyr, han har naturligtvis torterats av iskulten...
 

Efreet

Veteran
Joined
3 Nov 2002
Messages
29
När spelarna får Sagostenen, får dom ju ett litet tips, kan man säga. Annars så kan ju ryktena gå på stan, eller så kan dom träffa ett girigt halvtroll som berättar allt för 200 sm. Men spoila inte för mycket.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag minns ett brev från Blodug i Vinterskogens Hemlighet.
Jag minns förslag om rykten om en stor varelse som dundrat över markerna i Vildhjarta.
Jag föreslår att de råkar på bitar av svart is.
Jag föreslår att de råkar på några rådbarkade isdyrkare utanförandes offer.
Jag föreslår att de ser någon med isdyrkarnas symbol utan att koppla den till något.
Jag föreslår att de råkar i bråk med piraterna som håller till i södra Vildland.
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Jag minns ett brev från Blodug i Vinterskogens Hemlighet.
Jag minns förslag om rykten om en stor varelse som dundrat över markerna i Vildhjarta.
Jag föreslår att de råkar på bitar av svart is.
Jag föreslår att de råkar på några rådbarkade isdyrkare utanförandes offer.
Jag föreslår att de ser någon med isdyrkarnas symbol utan att koppla den till något.
Jag föreslår att de råkar i bråk med piraterna som håller till i södra Vildland.
Jepp, dom har brevet från Vinterskogen. Glömde naturligtvis skriva det.
Stor varelse som dundrat över markerna... jo, men det är i Vildhjärta = längre fram.
Jo, bitar av svart is kunde man naturligtvis slänga in lite varstans. Problemet är att jag inte läst hela snösaga än, så jag vet inte så mycket om isen.
Jepp, har jag också tänkt på. Tänkte stjäla lite ur Krilles kampanjguide, så dom ska möta en Myling som blivit offrad av iskulten tänkte jag.
Bra idé... nu ska jag bara hitta symbolen :gremwink:
Hrrm. De håller till i Ejland, och kommer att göra det tills efter Vildhjarta, så piraterna i Vildland får nog bli efter Vildhjarta isåfall.

Tack för tipsen iallafall!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Symbolen finns på sida 43 i Snösaga.

De kan ju ha sett Blodughadda på avstånd redan innan Vildhjarta, eller hört ryktet om honom?
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
en av mina spelare blev uppäten av Blodughadda när de traskade rakt in i isgrottan och började kötta troll.. :gremlaugh:
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Re: Hört talas om "Spoiler"? [NT]

Jodå, men eftersom den isåfall skulle ha gällt endast för dig här på forumet (zoddri och Frank Horigan är inte särskilt aktiva med 0 resp. 3 inlägg) hade det varit väldigt onödigt, samt säkert hindrat många från att läsa inlägget.
Dessutom tycker jag att du borde förstå "ej för mina spelare".
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Ok.

Men problemet är närmast att det är irriterande att sätta tid och klickningar på en tråd, bara för att mötas av "BACKA, TACK!".

Dessutom är väl en tråd där du som SL frågar tips om en köpeskampanj lika mycket Spoiler för alla andra SL, som inte heller vill att deras spelare ska veta något om kampanjen.
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Hört talas om "antaganden"? [OT]

Eftersom du för inte så länge sedan införskaffat en hel hop köpta äventyr så ligger det ganska nära till hands att anta att din fråga gällde något av dem, speciellt eftersom jag ingår i gruppen som ska spela, och de alla är till DoD6.

Dock kom jag även på tanken när jag skrev mitt förra inlägg (i denna OT-tråd), att din fråga kanske behandlade förfaranden med ett visst troll vi skulle slakta inom den närmaste framtiden, och därför alldeles berättigat inte märkts med SPOILER, och således var öppen för alla intresserade att svara på.

Dock, om du behandlade köpesäventyr, så är jag fortsättningsvis av den åsikten att SPOILER hade sparat många människor tid och bekymmer.
 
Top