Nekromanti Behöver lite tips

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Dolkar, knivar, stenslungor - dessa går nästan alltid att gömma. Vill du gömma större vapen får du skaffa dig en långrock (eller nåt) och hoppas att det inte blåser så mycket dit du ska.


/Rax, den levande dolkstötslegenden
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
kan du inte hitta på något själv. hur svårt känns det att göra sin egen dolk eller något sånt. kolla i en vapen bok där brukar rollspel hitta deras insperation
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
(jag borde inte, men jag kan inte hålla mig)

ETT SKOSNÖRE FÖRSTÅS!!! :gremlaugh: Att strypa folk med.
 

DarkRaven_UBBT

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
123
Location
tredje klotet från solen
Lyfalitrorjag: VARFÖR tror du att jag frågar på forumet??? bingo, kommer inte på nått kul nytt vapen själv, har kraftig idé brist just nu, förlåt om det förolämpade dig på nått sätt......

Plutonium: Strypsnara har jag redan (dock inte ett skosnöre, men går att använda i nödfall :gremgrin:)
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Kastskiva. En rund ring, med vass yterkant, som används mest av Mûhads heliga män efter som den är lätt att döja. Finns i KV. Häftigare en kaststjärnor också.
Cineramozin, den cirefaliska armborstpistolen. Riktigt häftigt litet vapen.
Annars, hårnålar? stilleter? Kastpilar? En typ slangbella som man sätter fast i en skena på armen för extra stabilitet? Pharzakka? Exploderande pumpor? Radiostryrda kaststjärnor? Målsökande pistolkulor?

Oj, vänta, lite fel område på dom sista där....
 

Vampirehunter J

Veteran
Joined
22 Mar 2003
Messages
140
Location
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Det skulle väll va något i stil med kasttjärnor och så, om du söker avstånds vapen, annars så kan du alltid försöka kombinera typ knivar med hårnålar till exempel.
Det fins också en del klassiska ninja vapen som man kan använda(fins tyvär inte i eon) till exempel en solfjäder där varje "pinne" innehåler en liten förgiftad pil eller nål som skjuts iväg när man fäller ut fjädern, du förstår nog själv hur det ska fungera.
Jag kommer inte på fler bra vapen jusst nu, men skriv gärna privata medelanden om du behöver mer. :gremgrin:
 
Top