Nekromanti behöver lite hjälp.

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
nu är det så att jag är för lat att göra allt själv så jag ber om lite hjälp här..

det är så att jag har ett äventyr på G åt mina spelare, de kommer få ett uppdrag av en högt upsatt adelsman (Kung/kejsare?) då hans älskarinna har drabbats av en hemsk sjukdom som hotar hennes liv (hon ligger i koma), men det finns endast ett botemedel nämligen en bortglömd ädelsten som fins begravd tillsammans med en legendarisk krigare (riddare??). naturligvis kommer spelarna få lista ut detta själva genom att söka i gamla dammiga böcker och fråga lika gamla och dammiga forskare :gremwink:
det jag behöver hjälp med är vem denna legendariske krigare är och var han är begravd (okänt ställe troligen, men med flera möjliga alternativ). så kom med förslag.. (de skall även möta hans ande när de hittar graven och kanske fins inte äns ädelstenen hos honom men han kanske vet vart den fins) :gremgrin:

så hjälp mig nu är ni snälla...
 

Seiferim

Veteran
Joined
6 Jan 2003
Messages
26
Location
Nangiala
Låt han vara begravd djupt nere i karzim-bergen.....det kan gärna myllra med vättar och annat skit där nere. :gremwink:
Sen är det bara att dunka igång lotr-musiken. Perfekt!
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Han är begraven på en klippa ute till havs. Båtar, mystiska havsmonster och andra varelser som rp kan interagera med (läs: puckla på)
 

Belsebubben

Veteran
Joined
22 Oct 2002
Messages
35
Location
Norrköping
Hmm.. låt den uråldrige krigaren vara en rest från Danarth. Hans själ är bunden till hans odöda kropp som ligger och väntar i något underjordiskt tempel i öknen. Vägen till hans gravkammare är farofylld och full av fällor. När RP:na väl lyckats väcka den uråldrige och inte av misstag huggit sönder honom i tron att han är en ohygglig demon,visar det sig att han har ädelstenen och han kan tänka sig att ge den till dem om de bara hjälper honom med något. Kanske skaffar fram några färska infödingar som kan offras åt honom så att de nekromantiska krafterna kan flöda in i hans kropp. Hur lång är RP:na egentligen beredda att gå för att utföra uppdraget? RP:na tar sig hem från öknen och allt är lyckligt... om det inte vore för att den gammle översteprästen i klubben för Nekrokratins återinförande precis har sett dagets ljus och vädrar morgonluft.

//Belse
 

Tegrevan

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
134
Location
Norrland
En kul vinkel vore om en bortglömda graven finns i katakomberna under ett tempel som används, lämpligen ett Daak-tempel, så att de kan få problem med att förhandla sig in och ut, så att det inte bara är stridsfärdigheter som avgör hur äventyret går. Sedan lär det att bli en kul flykt om de måste fly hals över huvud eftersom de väckt en osalig ande på en helig plats. Ett annat nästan likvärdigt alternativ är om graven ligger under en annan adelsmans slott/borg och de båda ligger i en fejd så att rollpersonerna måste bryta sig in för att finna graven. Där är det ju bara bra om det blir hemsökt. *evil grin*
 
Top