Nekromanti Behöver hjälp med namn till spel.

G

Guest

Guest
Ytterligare ett av alla mina rollspelsprojekt som troligtvis inte kommer att bli klart.

Så jag håller på att bygga ett nytt spel. Storyn är enkel. Tänk dig ondskefulla Nazister, Zombies, "Hemliga" SS Divisioner som letar efter uråldriga [Religösa] reliker för att stärka den tyska armén, Tunga mekaniserade nazimeks, Superhemliga prototypvapen [som faktiskt fungerar], Släng på lite Indiana Jones, Wolfenstein [Dataspelet] och Hidden & Dangerous så har du en bra uppfattning om vad jag är ute efter...

Hur som helst. Jag behöver lite hjälp med namnet till spelet. Jag vill gärna ha något som "låter" 2:a världskriget och gärna åt det tyska hållet... Tacksam för all hjälp.

Lite tjuvkick på en del av vapenillustrationerna jag kluddrat på.
Klicka här

Mvh
Lexx
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Både svårt och lätt. Det finns många spel på ditt tema och de heter allt från Secrets of The Third Reich, som man får säga är rakt på sak, till Zombies Nazis and Dinosaurs, som kanske är lite skämtsamt.

Jag gillar Tannhäuser. Namnet och bakgrunden är strålande (fast spelet är så där). Svenska Götterdämmerung är ju ett skönt tyskklingande namn. Båda namnen kommer från Wagner. Kolla upp Wagner vetja!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
rjonas said:
Både svårt och lätt. Det finns många spel på ditt tema och de heter allt från Secrets of The Third Reich, som man får säga är rakt på sak, till Zombies Nazis and Dinosaurs, som kanske är lite skämtsamt.

Jag gillar Tannhäuser. Namnet och bakgrunden är strålande (fast spelet är så där). Svenska Götterdämmerung är ju ett skönt tyskklingande namn. Båda namnen kommer från Wagner. Kolla upp Wagner vetja!
Götterdämmerung hade ju vart klockrent som namn till ett sånt här spel... och inte till ett 1700-talsspel som varken har nåt med Tyskland, 1800-talsromantik, Ragnarök eller Wagner att göra...
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Två förslag:
Todeswunsch - deathwish på tyska.
Sturm und Tot - anspelar på Sturm und Drang. (Någon som minns svärdet Sturmendrang?)

Och så min favorit:
Exitus - betyder "döden" på tyska. Kort, coolt ord.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Das Leben von Anton Panzer

Så låter då läsaren följa Anton genom det meka-zombie-nazi-krigs-värld som du vill måla upp.
 

Farcrom

Veteran
Joined
14 Aug 2009
Messages
41
Låter som ett riktigt grymt projekt du håller på med :gremsmile:

Tod Und Chaos (Död och förstörelse) är mitt förslag :gremtongue:
 

.:Warwolt:.

Veteran
Joined
7 Jul 2008
Messages
105
Location
Stochkolm, Haninge
Låter som ett Wyrld War 2 spel, och antagligen är det lättast att kolla igenom redan existerande spel och få lite information därifrån. Kom ihåg att ett namn helst också ska berätta vad det är för ett spel det handlar om, redan när en person läser det.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Några förslag:
Kampfgeist, Totenkorps, Enigma, Eisenhertz, Eisenjäger, Sonnenrad, Schwartze Sonne, Geheim, Nacht und Nebel, Nachtjäger, Zerstörer, Sturmgeist, Abteilung 666, Unheilig, Gruselsturm
 
G

Guest

Guest
Tack för många grymma förslag. Många av dem har fallit mig i smaken så det blir svårt att välja, kanske slumpar fram det :)

Kanonbra jobbat!
 
Top