Nekromanti Behöver hjälp med att komma igång

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Ja, det behöver du

Jag tror att det här inlägget tar platsen som forumets kanske meningslösaste inlägg. Någonsin. :gremmad:
 

lagga killen

Veteran
Joined
27 Jul 2003
Messages
3
Re: Näst efter detta ;) [NT]

Jag har börjat läsa eon boken men har inte riktigt kommit in i hur man spelar riktigt kan någon lära mig?
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Näst efter detta ;) [NT]

Kolla på de spelexempel som finns i slutet av boken (tror de va Eon 2 boken)
Jag är inte någe vidare på att beskriva spelsekvenserna så jag hänvisar till forumets sökfunktion.. Det bör finnas både ett och annat matnyttigt akrivet tidigare.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Är eon verklgien rätt alternativ att börja med?

Om det äf första gången du spelar rollspel kanske du ska kolla upp något annat rollspel innan du ger dej på Eon? Förvisso var Eon det första rollspelet jag spelade, men å andra sidan har jag kommit över väldigt många rollspel som är betydligt mycket mer nybörjavänliga och dessutom lättare att få grepp om.

Ett förslag är Västmark 3 eller StarWars. Västmark 3 är för övrigt skrivet av en av de skickligare författarna till Eon, och bägge spelen är, i mina ögon, bättre för nybörjare, om inte överhuvudtaget....
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Moget [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Förlåt...

Det skulle nog vara mer text där... Snarare hata/älska... Den gamla Chronopia/Ereb hysterin... DoD6 vill jag inte uttala mig om, mer än att det har fina bilder, jag har spelat det blott en gång... Förlåt...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Förlåt...

Inga problem, ibland behöver man en knuff för att förstå vad man själv skrivit. Jag har gjort liknande tabbar.

No hard feelings

/Vulf
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Okej, då är man lite mer konstruktiv nu då...

...eftersom folk tolkade det som att jg försökte trycka ner dej när du dubelpostade. Det var inte min mening, jag ville bara uppmärksamma dej på varför eNo sa att tråden skulle låsas, och att det var bättre att du helt enkelt fortsatte disskutionen i den här tråden.

Du är tyvärr lite vag när du ställer dina frågor, så jag ställer lite motfrågor för att se vad det är du är ute efter;

1. Vad är det du har svårt att förstå av Eon. Reglerna eller världen? Eller rent av bägge?

2. Vilken sorts hjälp är det du är ute efter? Interaktiv handledning, en lista med tips eller förklaringar av vad saker betyder?

3. Är eon det första rollspelet du sätter dig in i? Skulle du kunna tänka dej att prova andra rollspel, som är lättare att spela utan att vara sämre, först?

/Mask
 
Top