Nekromanti Behöver förslag!

tobbetl

Veteran
Joined
2 Dec 2000
Messages
80
Location
sthlm, sverige
Jag och mina kompisar spelar rollspel(jag är sl).
Men jag har ett problem: dom bara larvar sig.

Jag vill he förslag på hur man kan förhindra det.

Power to the Sword!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Säg till dem att du inte jhar lust att fortsätta att vara spelledare om de håller på att fortsätta larva sig. Låt någon annan pröva på hur det är att vara SL och då kanske de fattar hur jobbigt ´det är när de bara larvar sig.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
byt spelgrupp

Mitt förslag är att du helt enkelt ställer krav på spelarna. Uppfylls inte dina krav får vederbörande inte vara med längre. Det kan dock vara svårt att hitta nya (mer seriösa) spelare, men det är inte så svårt som det kan verka och verkligen inte omöjligt.

Ett vanligt problem, tror jag, är att spelgruppen är omogen (ålder spelar inte nödvändigtvis så stor roll) samt att alla känner varandra väldigt bra. Därför har spelarna inte heller någon respekt för spelledarens auktoritet och därför kan spelledaren inte heller leda spelet.

Min erfarenhet är att spelare som man inte känner så bra sedan tidigare larvar sig betydligt mindre, eftersom man som spelledare då inte bara är "en av killarna i gänget". Sedan är det också lättare att ha auktoritet om spelarna är yngre än sig själv. Då vågar de inte vara så stöddiga, helt enkelt.

Kort sagt: Ställ krav och skaffa nya spelare vid behov.

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ja, då var det värre !!!
I värsta fall får du göra som Baldyr föreslog, lite drastiskt men vad ska man göra om vill ha mer seriöst spel.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Har själv ett problem med min spelgrupp de har inte tid, eller vill inte spela med mig (jag vet inte vilket). Så gör som de andra råder dig tala om för dem att du inte vill att de beter sig på det där viset, I annat fall dödar du deras rollpersoner och byter spelgrupp.
/Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Ja du, det kan ju kanske vara svårt att hitta en ny spelgrupp. Så ställ krav på dom, måla upp intressant miljöer och beskriv massa detaljer, så kanske dom lyssnar. När min spelgrupp börjar larva sig och allt börjar spåra ur, så slutar jag helt enkelt och säger att vi fortsätter imorrn. Då brukar dom säga att:
-"Vi skärper oss, vi lovar."
Men det spelar ingen roll, jag slutar och på så viss så spelar dom sedan seriöst...

Respektera Alla, Frukta Ingen...
 
G

Guest

Guest
Testa att lägga in lite humor i det då?
Om du har tur så kan det bli allvarligt när ni spelar,
då och då lägger du in skämt så kommer alla att garva och förhoppnings vis försvinner spralligheten då

För att leva krävs mod, för att vara död krävs inget...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jovisst, det funkar åxå !! Finns det nått bättre än lite humor´. Fasst allt går ju till en gärns, även allvarligheten. har man en jämn massa på det så tro & hoppas jag att dte blir bra !!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Instämmer!

Helt rätt! Jag har börjat ta pauser på 10 min varje gång jag tröttnar. Om det går för långt sticker jag.


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,448
Location
Helsingborg
Re: Instämmer!

Jag kanske skulle ta pauser också. Mina spelare börjar bli lite oseriösa med spelandet. För mycket skämt och flamasande.

Bra förslag faktiskt.

/[color:green]Han</font color=green> som börjar tappa stinget som SL
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Slå dom... Slå dom utav bara helvete varje gång dom börjar flippa... Så gör jag.. Varje gång vi spelar så fixar jag en liten råttsvans (hårt ihoprullad kökshandduk, med en litet gummiband och toppen doppad i isvatten) och om nån börjar bråka så snärtar jag dom hårt som fan och då slutar dom..

Hygglo was here | KoRn Rules
/images/icons/cool.gif
 

Krell

Veteran
Joined
20 Oct 2000
Messages
42
Location
HBG
Packa ihop dina saker och gå.
Du kommer säkert att få resons jag har gjort det och det blev till det positiva.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Eh.. Okej? [NT]

Hjälp!


/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
?

Om jag minns rätt så kallas det misshandel i Svea Rikes lag. Jag sitter bara och väntar tills dom slutar

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 
Top