Nekromanti Befolkningsmängd

Tsigalah

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
94
Location
Uppsala
Re: Men krigen då?

Retirerande Tiraker!?

Det tappar man ju qadosh på! Är det måhända ateistiska tiraker eller bara grovt oheliga tiraker du talar om?

/Marcus
 

Tsigalah

Veteran
Joined
9 Sep 2002
Messages
94
Location
Uppsala
Re: Gnäll

Det var det som var lite av poängen, jag ville inte att NeoGames ska bli trötta på att jag gnäller lite. Bra att säga tycker jag om man inte kan leverera konstruktiv kritik på ett snyggt sätt.

/Marcus
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Men krigen då?

Smarta tiraker. Allvarligt talat så tycker jag att just sättet som tiraker i strid och krig beskrivs på gör att de blir löjeväckande, särskilt med tanke på deras låga befolkningstal. Därför har jag helt enkelt slängt ut det där om att de aldrig retirerar. Men det är som sagt min egen lilla modifikation i mitt lilla Mundana.

Mvh / Phelan
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja...att Neogames-representanter erkänt att tirakernas låga antal är en bugg räcker kanske som argument? Liksom, shite, vi snackar om en ras med mycke hög fortplantningstakt, och både alver och dvärgar är många fler? I don't think so, nej...

- Ymir, som inte bekymrar sig om befolkningssiffror öht, det påverkar ju aldrig spelandet, ändå
 

Fodde

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
85
Location
Karlskrona
Re: siffror siffror

Det har aldrig slagit er två att alla byar kanske inte finns med på kartan? Och slänger man in egna byar, vilket inte borde vara så svårt så märker man knappast under spelets gång att befolkningsmängden är låg. Såvida inte SL framhäver att den är låg.
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Re: siffror siffror

Det har inget att göra med vilka byar som finns på kartan, det har med befolkningstätheten att göra. Är befolkningstätheten 0.3 inv/km2 som i drunok så kan inte byarna ligga tätt om man vill att det ska bo folk i mer ån 1/5 av landet (Under förutsättning att man inte resonerar att den som skrev faktarutan hadde noll koll, och man följdaktligen ingnorerar den). 0.3 Inv är brutalt lite, kan närmast jämföras med norra sibirien eller inre av Sahara (Landet Väst sahara, som jag tror är världens mest glesbefolkade har ungeför 1Inv/km2.)
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,207
Location
Stockholm
Re: siffror siffror DRUNOK!

Enligt neogames 40,000 invånare... Löjligt
Återigen säger jag att beskrivningen av länderna och faktarutorna inte "passar ihop" Om man tittar på fkatarutan så får man en helt anna bild av landet än om man läser beskrivningen av landet.
Men det kanska har med att göra att neogames inte räknar in platser städer och provinser där monarken inte har direkt kontroll... (Som i fallet Soldarn) Vilket känns lite bisarrt, ungefär som att inte räkna Floridas befolkning till USA därför att Presidenten inte har någon direkt makt där (Gäller så gott som alla federalstater)...

Tillägg: Vi har skrivit om Drunok ganska radikalt 40,000 är nu bara adeln i Drunok... Landet är nu inspirerat i huvudsak av Polen och Ungern, med ev mkt stor adel (10%) men som till stora delar lever som bönder eller semi-nomader. Vi har låtit Drunok få mera influenser från raunländarna vad gäller krig, t.ex använder Drunokska adelsmän gärna bågen till häst i strid, särskillt som mkt få adelsmän har råd med tunga rustningar som krävs för ryttarchocker. Eftersom Drunok verkar ha en geografi som är så gott som idialisk för hästuppfödning så finns det nog inte en adelsman i Drunok som inte har minst ett dussin hästar (ponnies eller ridhästar, strihästar är för dyra),
 
Top