Dr_Dängrot
Myrmidon
- Joined
 - 1 Mar 2017
 
- Messages
 - 4,326
 
Ofta när jag skapar  äventyr eller kampanjer får jag ett men det där är redan gjort till leda och förbannelse moment.
Ta tex fantasy som genre , ond nekromantiker väcker dom odöda och vill ta över spelvärlden så spelarna måste stoppa honom .
Spelarna måste ge sig ut på lång farofylld resa för att finna de magiska artefakterna som kan rädda kungens liv
Det finns en uråldrig dvärgaskatt i bergen som spelarna hittat en karta till
Spelarna måste gå och klå upp några goblins som plågar bönderna i trakten
rädda prinsessan i tornet
osv osv osv
Det känns som att det finns x-antal plots som man alltid återkommer till .
ett mordmysterium tex är fortfarande bara ett mordmysterium oavsett om du slänger på magi eller om mördaren var bamse eller om det tar plats i en undervattensvärld osv .
				
			Ta tex fantasy som genre , ond nekromantiker väcker dom odöda och vill ta över spelvärlden så spelarna måste stoppa honom .
Spelarna måste ge sig ut på lång farofylld resa för att finna de magiska artefakterna som kan rädda kungens liv
Det finns en uråldrig dvärgaskatt i bergen som spelarna hittat en karta till
Spelarna måste gå och klå upp några goblins som plågar bönderna i trakten
rädda prinsessan i tornet
osv osv osv
Det känns som att det finns x-antal plots som man alltid återkommer till .
ett mordmysterium tex är fortfarande bara ett mordmysterium oavsett om du slänger på magi eller om mördaren var bamse eller om det tar plats i en undervattensvärld osv .